Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan mussa vikaa kun ei mulla ole kavereita.

Vierailija
11.10.2025 |

Jep ei ole kavereita. Mä juon myös melkein joka vloppu alkoholia ja käyn baareissa.

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teki niin tai näin niin aina väärinpäin. Jos on kavereita niin on va kooja tai tekemisissä va koojie  kanssa ja jos ei ole kavereita niin on outo, ku si pää ja on vikaa itsessä ja on taatusti va kooja koska ei ole kavereita.

Jos on kavereita niin pitää seurata, koska sen kaverit on epäilyttäviä ja jos ei oo kavereita niin pitää seurata, koska on epäilyttävää ettei ole kavereita.

Skitsofrenia?

Vierailija
62/127 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentaa paljon velkaa. Juon alkoholia. Olen yksin. En saa naista.

No ei sulla mittää annettavaa naiselle olisikaan tuollaisena. Lopeta juominen ja hanki joku harrastus. Eikö sulla mee kaikki rahatkin juomiseen, varsinkin jos käyt baareissakin?

Mitä pitäs tehdä? Mä tykkään juoda. Baareis käynyt 20 v

Ala juoda vettä tai muuta alkoholitonta. 20 vuotta viikonloppujuomista ei tee aivoille hyvää. Ihan oikeasti.

Oon tuota miettiny kai se pakkomielle mennä baariin tai alkoholi ongelma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkankin heti ns päiväkirjaani: Miehistössämme on 5 miestä:

Stockton Rush

Paul-Henri Nargeolet

Hamish Harding

Shahzada Dawood

Suleman Dawood

Mikäli aika riittää ja maltan (ikkunasta alkaa näkyä isompiakin kaloja ja muuta jännää!) kerron miehistöstä piakkoin lisää. Kapteeni on ainakin melkoinen veijari ja vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää. Rikkaan amerikkalaisen perheen supliikkina poikana juossut Princetonin läpi ja keskittynyt kaikenlaiseen seikkailuun elämässän, perustaa täräyttänyt tällaisen puljun O G ja johtaa sitä. Hyvä homma, sillä tuskin haluaa omaa purnukkaansa ajaa alas....rento kaveri joka laukaisee jännitteitä täällä. Joo ja onhan se kunnia olla miehen käsissä jonka 2 sukulaista on ollut kirjoittamassa Yhdysvaltojen  Itsenäisyyden Julistusta (wow!) - häneltä pulppuaa juttua siihen malliin että hitaampia heikottaa...

Koneet hän tuntee ammatillisesti ihan ja haaveili astronautinkin urasta. No nyt on täällä kanssamme pikku purkissa, kyllä...

Laatikkoleukainen avaruusfyysikko siis viimeisen päälle jonka "Huvittavana yksityiskohtana hänen tukkansa pulppuaa otsalta alas kuin merenvaahto",  jos ollaan naistenkirjojen/-lehtien  suosimien ilmausten äärellä .

Vierailija
64/127 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että on. Voi olla, että ei ole. 

On  niissäkin joilla on kavereita. Niissä kavereissakin.  Vikaa on kaikissa.

Vierailija
65/127 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minussa on paljonkin vikaa, mutta niin oli kavereissakin. Parhaiten pärjään ja viihdyn yksin, en tarvitse selkäänpuukottajia elämääni.

Vierailija
66/127 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

48 000 e on tosi vähän velkaa. Joillain ihmisillä on velkaa 400 000 e. Ja sulla on auto. Mulla ei ole autoa. Mä kävelen joka päivä tunnin, että pääsen julkisilla töihin.

Mutta se velka ei lyhene ollenkaan? Menee 15v.

Lyhenisi, jos lopettaisit juomisen. Oma valintasi.

Vierailija
67/127 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Suleman tässä. Nörttinä laitan linkin ko kapteeniin niin saatte itse miettiä osuinko ollenkaan oikeaan: https://en.wikipedia.org/wiki/Stockton_Rush

No sitten tämä seuraava miehistömme jäsen: Mr Titanic. Henri -paul Nargoelet ( mikä nimi!), boomeri Ranskasta (-46 syntynyt elävä fossiili). Asunut Marokossa 13 vuotta. Miinanraivaaja ja merien kyntäjä. Asiamies ja pikkuisen pelottava. Ripaus ranskalaista hyydettä mukana. Mr Titanicin tittelillä on käyntejä kertynyt hylylle jo 1987, 1993, 1994, and 1996. Kaikenlaisen romun mestarietsija siis , suvereeni auktoriteetti alallaan siis ja tuleekin mielenkiintoista nähdä miten Rush pärjää amerikkalaisena ranskanmiehen kanssa....vai paukkuuko egot matkassa?

linkki ko hemmoon:https://en.wikipedia.org/wiki/Paul-Henri_Nargeolet

Vierailija
68/127 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen miehistöömme kuuluu britti joka on majapaikassaan Arabiemiirikunnassa ja suhaillut busineestä, ollut pilottina  eli George Hamish Livingston Harding, s 1964 ja joka ehtinyt jo elämässään järjestänyt seikkailuja avaruuteen. Hän järkkäsi meidätkin kokemaan painottoman tilan ilot.

Mies on tarmoa täynnä, aurinkoko sitä miestä lataa? On käynyt Marianien  hautavajoamasta- avaruuteen välillä ja päässyt Guinnesin kirjaan useampaan otteeseen. Miehen hymy ulottuu korvasta korvaan, silloin kun satuu hymyilemään, muuten tiukkailmeinen päättäjä, joka ei jätä vastaansanomiselle sijaa. Mutta ulkonäkö pettää. Isä tietää kyllä keiden kanssa uskalsi tälle matkalle. Isäni on hyvä ihmistuntija.

Ja siis hei isäni: Isäni Shahzad Dawood siis jaksaa aina kertoa Pakistanin köyhyydestä, mutta tosiasiassa tiedän kyllä että teollisuuspampun poikana vaikkakin Pakistanista ei pompata yliopistoihin eikä varsinkaan Britanniaan heittämällä. Ihan hyvin isä on sijoituksillaan ja busineksillään pärjännyt ja on sellainen ihmisystävän maine harteillaan. Mitä muuta omasta isästään voisi kertoa?  No meillä on siis 2 lasta ollut minä ja Alina siskoni. Äitimme on psykologi (saksal) eikä puhu paljoa perheemme kaikista  busineksistä. Oikeastaan olen ihan ulallakin niistä vaikka minua perehdytettykin asiaan. Isä nyt on isä, Aina aurinkoisena pakistanilaisena valloittava. Mutta tiukka busineksissä hän on.

https://en.wikipedia.org/wiki/Shahzada_Dawood

Ja sitten minä : tuomion minusta saa tehdä - ei pitäisi näin sanoa : mutta jälkipolvi . Googletkaa jos kiinnostan.

Vierailija
69/127 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Suleman tässä:

Kirjoitan ylös elämääni tässä mielettömässä kuplassa. Esittelin jo matkustusseurani ja seuraavaksi esittelen olosuhteitamme joissa eleskelemme nämä tunnit jännityksesta lähes jäykkinä.

Ensinnäkin tästä purtelosta:

Ei Rush ihan yksinään perustanut OceanGate  puljua vaan Söhnlein in kanssa v  2009.  Vuodesta  2010, alkoi matkojen kapallinen toiminta (Kalifornia,  Mexicon lahdella , Atlantilla) Yhtiön majapaikka  on Everett, Washington, USA.

Rush  huomasi Titanicin hylyn valtavan vetovoiman ja alkoi järjestää matkoja  sinne. Jokainen halusi sinne!

Tämän allani olevan purtolon rakentamisessa auttoi NASA itse, sen insinöörit alabamassa. Minusta se on itsessään legendaarista saada olla mukana!

Vielä lähdöstä 16 kesäkuuta kun emäalus  MV Polar Prince, lähti St john Foundlandista ja saavutti varsinaisen sukelluslähtöpaikan 17 päivä, Sukelsimme 18 kesäkuuta vasta pinnan alle klo 09:30 Newfoundland Daylight Time (NDT; UTC02:30) (12:00 UTC).) Olemme olleet nyt kommunikaatiossa joka 15 minuutti emäalukseemme. Olemme matkanneet nyt tunti ja 15 minuuttia, kun kirjoitan tätä. Kommunikaatiossa ei ainakaan vielä ongelmia.

Muistaako kukaan mikä on Titan? No Saturnuksen suurin kuu se on. Metaania etaania ja kaikkea pullollaan, kiehtova taivaankappale kerrassaan. Sanotaan jopa että maapallo olisi ollut joskus tuollaisessa tilassa, valtamerten tilalla noita aineita.

Tämä Titan on sukevene jonka pinnalla on harmaita tötteröitä ne ovat sähköpotkurit: eteen taakse ja sivuille menoa varten ja ylös ja alas (ohjaimessa sisäsllä on vastaavat namiskat joilla alusta ohjataan.

Olemme aika paineissa täällä ilmakehä on merenpinnan päällä yksi ja 10m välein tulee niskaan aina yksi ilmakehäpaino lisää.  Laskehan siitä 3.700 m paineet tuolla alempana. Melkein 400 ilmakehää niskassa!

Etenemme 3 solmua ja painamme n 10400 kg.

ikkunamme on 53 cm

Miehistömme on 12,7 paksuisessa kapselissa joka on hiilikuitua. Toki kärjet ulkopinnassa sisään sakka  on titaania.

Vessassa istutaan selkä ikkunaan päin. Edessä on verho siis , heh miehistöön päin. Pidättelemme kykymme mukaan ja söimme ja joimme mahd niukasti ennen matkaa.

Merivesi jossa lillumme on kiehtovaa: On eri suolakerroksia ja virtauksia, koviakin. Kaikuluotaus on vaikeaa. Vesi on vaan muutama plussall ja jos aluksesta menisi virrat kylmettyisimme.

Hiilidioksidi voi olla ongelma jos sitä tulisi liikaa, olo olisi sama kuin jos ei pystyisi hengittelemään, yhtä tukala siis. Tätä on tarkkailtava. Kalkkipatruunat eli skrubberit keräävät liian hiilidioksidin. Jos sen määrä nousee tulee kuulemma karmea olo. Paniikki voi iskeä ja sitä ja kaikkea turhaa liikkumista on vältettävä tällaisessa paikassa. Olla vaan liikkumaton jne.

Meille ollaan opastettu mikäli ongemia ilmenee pudotamme painoja. Silloin pulpahdamme pintaa kohti. Sen pitäisi olla klo 15.00 tätä aikaa täällä. Ellemme ole nousseet huolestukaa!

Vierailija
70/127 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

48 000 e on tosi vähän velkaa. Joillain ihmisillä on velkaa 400 000 e. Ja sulla on auto. Mulla ei ole autoa. Mä kävelen joka päivä tunnin, että pääsen julkisilla töihin.

Mutta se velka ei lyhene ollenkaan? Menee 15v.

Lyhenisi, jos lopettaisit juomisen. Oma valintasi.

No tiedän mutta olen kai alkoholisti

Vierailija
71/127 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suleman tässä: Olemme matkustaneet nyt tunti 37 minuuttia, tunnen tarvetta kertoa vielä Rushin perheestä erään merkittävän tarinan joka kuvattiin myös Cameronin Titanic leffaan.

Rushin vaimo Wendy  on nimittäin sukua parille,  joka hukkkui jalolla tavoin yhdessä Titanicissa: Wendy ja Isodor Straussille.  Rushin vaimo  Wendy on on menehtyneen lapsen lapsen lapsi. Isodor ,67, kieltäytyi itse pelastumasta tarjottuaan paikkaa nuoremmille pelastusveneissä , jolloin hänen vaimonsa Ida ,63, sanoi miehelleen: Minne sinä menet sinne minäkin menen, ja ojensi turkiksensa neidolle...vaikka pelstusveneessä olisi ollut Idalle myös varma paikka.

En siis ihmettele että Rush on obsessoitunut näihin matkoihin ja  jonkin ihmeellisen psyykkisen kiellon perusteellakin pyrkii päihittämään luonnon joka vei vaimon sukulaiset meriseen hautaan.  Jatkan kirjoittamista kohta....siihen saakka kaikki maailman merten jumalat meitä suojelkoon, meren syvyys on kauhistuttavaa ympärillämme.

Vierailija
72/127 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan päiväkirjaani heti perään, en tiedä mikä minua ajaa tähän mutta ehkäpä sekin, koska keskustelimme - tai minä kyselin aiemmista reissuista aluksella Titanicin hylylle ja sain tietää erään Dr Michael Guillen kertoneen julkisuuteenkin osan matkatarinastaan, siksi että se oli hänelle tieteilijälle. sota alueellakin oleskelleelle kauhujen kokemus, koska alus törmäsi pohjan tuntumassa laivaan ja hirmuinen määrä rompetta satoi aluksen niskaan, mm peltiä ja ruostetta. Hän oli kommentoinut ettei ole eläissään kokemut mitään yhtä kammottavaa ja ahdistavaa kokemusta. Alus jumittui siinä rytäkässä aika pitkäksi aikaa ja hän sonoo miten tunsi sen meren anteeksiantamattomuuden ja painon henkisestikin yllään. Hän ei edes ollut mikään uimari, oli tuuminut, vaikkei tuossa uimisella enää olisikaan mitään apuja...

Noh, tämä alus nyt ei kai tuhoudu, vaikka jumittuisikin, tai yhteydet eivät olisikaan täydelliset tai menisivät poikki, koska miehistökupla ollaan tehty kestämään paine.

Ja on tavallaan lohdullistakin että vaikeuksista ollaan selvitty. Olemme matkanneet nyt tunti ja 40 minuuttia, kuume nähdä hylky alkaa olla kova, emme voi olla kovin kaukana enää siitä, joten kaikki jo kuikuilevat kovasti hylyn suuntaan.

Vierailija
73/127 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vähä aina erilainen kun muut. Negatiivinen vihaan elämääni ja kaikkee

siinäpä se tuli syykin. Haluaisitko itse olla kaverina itsesi kaltaiselle ankeuttajalle? 

Vierailija
74/127 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei Suleman tässä, kirjoitan hädissäni! Älkää välittäkö virheistä joita teen.

Nyt on nimittäin niin että laskelmieni mukaan olemme edenneetkin liian nopeasti! Huomautin asiasta kapteenille ja kaikki alkoivat laskea! Joku antaa meille väärää laskeutumisnopeutta! Olemme liian lähellä jo pohjaa!Eikä siinä kaikki, peräpuolesta kuuluu outoa rasahtelua josta ilmoitimme jo pintaan, tässä tilanteessa me nyt olemme. Kuulostaa ihan hirvittävän kauhealta. Kaikki näytöt käyvät punaisella....

Vierailija
75/127 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy siellä, mistä haluat ystäviä löytyvän. Jos haluat elämääsi baarikärpäsiä ja juovia ihmisiä, niin jatka sitten baareissa käymistä ja juomista. Mutta jos olet muustakin kiinnostunut elämässä, niin käy sitten muissakin paikoissa. Koiraihmiset käyvät koiriin liittyvissä paikoissa, liikunalliset ihmiset löytyvät liikuntapaikoista jne. Mistä olet kiinnostunut, sinne mene ja osoita kiinnostusta muita kohtaan.

En harrasta yhtään mitään ja mul on huonot sosiaaliset taidot en kai osaa keskustella

Vaikket varsinaisesti mitään harrastaisi, niin on sinulla kuitenkin jotain kiinnostuksen kohteita.

On mutta ne oli nuorena pelasin sählyä mulla oli kavereita.

Sählyä voi pelata vanhempanakin. Tai jos sählyä voi seurata katsomosta käsin, niin mene yleisöksi. Eikös se ole samaa kuin salibandy. Kyllä sellaisia otteluita pitäisi olla. Voi löytyä samalla samanhenkinen kaveri niistä ympyröistä.

Vierailija
76/127 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaikki näytöt käyvät punaisella ja lisää rasahtelua kuuluu vaan peräpäästä. Jokainen arvaa mitä tämä nyt tarkoittaa. Emme missään tapauksessa ehtisi pinnalle jos tämä purkki rasahtaa....miehistä alkaa olla paniikissa...rasahtelua on jatkunut nyt 3 minuuttia. Pamahdus ja piukkumisääniä. Jumala varleje sanoo isäni joka istuu haudanvakavana, kapteeni on tulipunainen ja yrittää pitää yhteyttä yllä. Toistaiseksi pinta tietää ongelmistamme realiajassa.

Vierailija
77/127 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehistö on jo täydessä paniikissa täällä, rasahtelu peräpäästä on jo niin vakavaa että vettä tihkuu takaseinän läpi!

-Vie nyt jumalauta meidät pinnalle täältä! Huusi ranskalainen kapteenille joka tuijottaa näyttöä, kukaan tuskin katsoo ulos ikkunasta.

-Odottakaa nyt en pysty keskittymään ollenkaan jos minulle huudetaan, Rauhoitu.

JOKAINWN näkee nyt että kaikki lukemat näyttävät vain punaista.

Isäni sanoo: -Se oli sitten tässä. Eikö niin?

Kapteeni huutaa itse: - Emme saa sitä yhteyttä pintaan, älkää minua syyttäkö, hän purskahtaa itkuun, Minä menen näytön ääreen ja yritän vielä kerran. Olen kaikista tietoisin mitä tuleman pitää. Sitten käperryn isän viereen.....vettä on jo lattialla, se on hyytävän kylmää vaikka sitä on vielä vähän. Olemme niin lähellä hylkyä että leviämme melkein sen päälle, ellei....

Vierailija
78/127 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

...voiko mitään niin kauhistuttaa ollakaan jos leviämme Titanicin itsensä viereen...ollaanko meidät sabotoitu , se käy mielessä...kuka olisi halunnut kuolemaamme...ajatukset sekavat...itse stana sen pitää olla jos halusi meidän kuolevan tänne Titanicille...nyt alkaaa olla vaikeaa hengittää paniikilta, on selviämismoodi menossa ja keskittyy vaan itseensä, yritän kirjoittaa niin nopeasti kuin pystyn ja lopettaa ennen lopullista katastrofia. Isä sanoi lopeta kirjoittaminen mutta yritän sulkea kirjoitukseni vielä tiiviiseen pussiin, että se jäisi jälkipolville.

Kuolema, nyt seon lähellä, jokainen tietää sen että jokainen tietää jo, me emme selviä, se on sekuntien päässä, ehkä....mietin pinnalla olevaa tyttöäni, joka poistui elämästäni siihen autoon joka porhalsi pois, ajattelen häntä jopa enemmän kuin isääni täällä. Isä on edes täällä, kanssani, tyttöni tuhansien km päässä täältä. Yritän lähettää hänelle viestiä telepaattisesti. Ehkäpä hän kuulee tai sitten ei. kello on nyt:

9.28.00 paikallista aikaa....

Vierailija
79/127 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vähä aina erilainen kun muut. Negatiivinen vihaan elämääni ja kaikkee

siinäpä se tuli syykin. Haluaisitko itse olla kaverina itsesi kaltaiselle ankeuttajalle? 

En tiedä jos oin vaa viallinen. Tarvin terapiaa.

Vierailija
80/127 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pitäkää joku näyttöjä irti lattiasta samoin ohjainta! Pitäkää nyt jumalauta niitä ylhäällä! Vedessä ne eivät anakaan toimi!

Suleman , kirjoitan, suljen nyt kirjeeni vimmeistä kertaa, se on tulossa, kuolema puskee seinistämme sisään, se on kammottava ja kauhistuttava. Voin vaan sanoa: älkää tuomitko meitä.

Me yritimme, muitakin varten.....koko ihmiskuntaa varten, tämä outo kokoelma ihmisiä...

-----

tämän jalkeen ei Titanista saada havaintoja, paikkakin on väärin, merestä kuuluneet äänet tulkittu väärin, epärealistinen toivemoodi iskee pinnallaoleviin, jospa sittenkin....kuulivathan he ääniä ennen tuota....jospa.

Titanissa olevat ovat kuitenkin jo ruumiistaan poissa tietoisuudet vapautuneet kohti intergalaktisia sfäärejä.

Maailma tulee maalamaan katastrofista omanlaisen korrektin kuvan ainakin siihen saakka kunnes ovat valmiita totuuteen.

Mikä on totuus? Se ei ole kaunis.