Mihin Yhdysvaltain osavaltioon muuttaisit, jos olisi pakko muuttaa johonkin? Perustele myös
Niin, siinä se kysymys tulikin. Minä muuttaisin ehkä New Englannin alueelle kuten Vermontiin, Massachusettsiin tai Delawareen. Tai sitten Maine. Kaunis luonto, turvallisuus, neljä vuodenaikaa, eurooppalainen fiilis. Hallmark-elokuvien tunnelmaa! Mainen asukastiheys on muuten sama kuin Suomen, 17 as/km2. Vermontissa ja on Mainessa vähiten rikollisuutta koko Yhdysvalloissa. Mikä sinun valintasi on?
Kommentit (111)
Minnesota, Maine tai jokin muu New Englandin osavaltioista. Kaikki taitavat olla "sinisiä" (demokraatteihin kallellaan), ei kuolemanrangaistusta ja sijaitsevat pohjoisessa. Minnesotaan on tainnut suomalaiset ennenkin suunnata.
Olen asunut Californiassa, New Jerseyssä, Arizonassa ja vähän Havaijillakin. Kaikissa paikoissa on kivoja ja huonoja asuinalueita. Tai oli 20 v sitten. Voisi nyt asua demokraattialueella eli ei ihan maaseudulla.
Asun Kaliforniassa, enkä kyllä tällä hetkellä muuttaisi ainakaan mihinkään punaiseen osavaltioon.
Alaskaan helteiltä välttyäkseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olisi Texas ja Dallas. Koska aikuinen lapsi asuu siellä.
Minä olen asunut siellä. Hyvin vanhoillista oli jo silloin 20 v sitten. Nykyään äärikonservatiibikristityt ovat ajamassa naiset ja latinot ahtaalle. Todella pelottava paikka. Toivottavasti lapsesi ei tule raskaaksi ja saa komplikaatiota. Hoitoa ei saa. Toivottavasti ei ole lapsenlapsia, jotka käyvät koulua aivopestävinä.
Tykkäsin itse siitä vanhoillisuudesta n. 30 vuotta sitten, mutta kaikki on nyt muuttunut. Parempaan tai pahempaan, niin se on jokaisen koettava itse.
Aluksi muuttaisin Minneapolikseen, Minnesotan osavaltioon. Isäni on sieltä kotoisin, ja on sukua. Voisin käydä sitten vierailemassa / asumassa Tulsan kaupungissa, Oklahoman osavaltiossa. Se on Texasin vieressä. Ihan siks, ku synnyin siellä 😂 mutta muutin pois ku olin alle 2v. On silti ihania kuvia meillä albumeissa siltä ajalta sieltä Haluisin nähdä alueen missä kasvoin 😊 Lopuksi voisin asettua johonkin itärannikon osavaltioihin, jossa on hieman mäkistä / vuoristoista ja kaunista ruskaa, raikasta ilmaa! 😍 Minneapoliksessa on muuten usein lumiset talvet, ja kesäisin lämpö on +25- +30😊 välillä pikkasen viileempää.
Vierailija kirjoitti:
New Yorkin osavaltio, meren rantaan maalle. Luonto on upea, kuin Suomessa. Talvella on lunta, kesällä helle. Atlantin aallot. Pääsee nyc vilinään halutessaan.
,
Sinne minäkin, jos olisi pakko. Ja suurin piirtein samat perusteet.
Vierailija kirjoitti:
Minnesota, Maine tai jokin muu New Englandin osavaltioista. Kaikki taitavat olla "sinisiä" (demokraatteihin kallellaan), ei kuolemanrangaistusta ja sijaitsevat pohjoisessa. Minnesotaan on tainnut suomalaiset ennenkin suunnata.
Joo. Mun isä on Minnesotasta. Äitini on Suomessa kasvanut, muutti vasta aikuisena Yhdysvaltoihin. Minnesotassa ja Michiganissa on paljon suomen sukuisia 😊 Isäni esi-vanhemmissa ei ole suomalaisia, mutta norjalaisia, ruotsalaisia, saksalaisia ja sveitsiläisiä esi-isiä -ja äitejä löytyy 😊. Vuonna 1992 muutin vanhempieni kanssa Suomeen pysyvästi 😊
Johonkin lämpimään. Kalifornia/ florida.
Utah tai Arizona, olisi erilaista luontoa kuin Suomessa ja olen kyllästynyt syksyyn ja talveen.
Kalifornia tietysti. Olen ajanut sen päästä päähän. Rumia tai tylsiä maisemia ei ole missään. Valtamerta, vuoristoa, punapuumetsiä, autiomaata. Ja monta coolia kaupunkia. Ja ilmasto ihanteellinen, ainakin rannikoilla. Ongelmana on se, että muutkin ovat huomanneet asian, ja siksi tulijoita riittää. Asuminen on kallista, ja asunnottomia on paljon.
Jossain Possum Ass Arkansasissa tätä ongelmaa ei ole, mutta eipä houkuttele.
Vierailija kirjoitti:
Memphisiin. Elviskin asui siellä.
Memphis on Yhdysvaltain rikollisin ja väkivaltaisin suurkaupunki. Siinä ei Graceland ja Mississippijoki paljon lämmitä.
Vierailija kirjoitti:
Kaliforniassa käytiin luokkaretkellä ja kovasti tykkäsin. Jonnekin San Franciscon eteläpuolelle.
Oho. Westendin ylä-aste?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hawaiji tai Texas, toisessa lämpö ja toisessa ehkä sitten maalaismaisemaa löytyisi . Olen lukenut liikaa Stephen Kingin kirjoja, että muuttaisin täällä mainittuun Maineen 😁
Kummassa löytyy maalsismaisemmaa? Molemmissa on lämpöä. Texasissa suoria teitä ja aavikkoa.
Texasissa järjetön konservatiivivalta. Erittäin pelottava osavaltio meille maahanmuuttajille.
Siis ajattelen, että Texasissa löytyisi maalaismaisemaa.
Ei löydy. On suoraa tietä ja aavikkoa. Maissipeltoja kilometritolkulls. Ei mitään maalaismaisemaa. Mutta järjettömän kuuma on.
Tasaista ja pölyistä satoja kilometrejä joka suuntaan. Somisteena öljynporaustorni siellä täällä. Ja kaikki tietysti piikkilangoilla ja haulikoilla suojattu, että ei sinne luontoon pääsisi vaikka sitä olisikin.
Tällä hetkellä siellä suunnitellaan lakimuutosta, että osavaltio ei voi enää itse päättää sallitaanko abortti vai ei, eli abortti tullaan kieltämään koko maassa.
Naisten kannattaa siis valita Kanada tai Australia, jos eivät halua asua Gileadissa.
Mihin tahansa jossa on merenrantaa. Ehkä Alaska poislukien.
Perustelut: ihmiset, kulttuuri, elintaso, ilmasto
Vierailija kirjoitti:
Utah tai Arizona, olisi erilaista luontoa kuin Suomessa ja olen kyllästynyt syksyyn ja talveen.
Utahissa on syksy ja talvi. Se on kuuluisa hiihtokeskuksistaan. Aika hienot maisemat ja hyvä ilmasto kyllä. Ihmiset ystävällisiä ja vieraanvaraisia, kunhan uskonnosta tai politiikasta ei puhuta mitään.
Alabamaan. Siellä osataan pitää kuria roistoille.
Texasiin ehdottomasti! Nautaeläimiä, rodeota, komeita cowboyta ja konservatismia. <3 Unohtamatta lämpimiä ja aurinkoisia kesiä! <3
Alligaattoreita, Burmalaisia pythoneita, palmetto bugs, meressä haita.