Mihin Yhdysvaltain osavaltioon muuttaisit, jos olisi pakko muuttaa johonkin? Perustele myös
Niin, siinä se kysymys tulikin. Minä muuttaisin ehkä New Englannin alueelle kuten Vermontiin, Massachusettsiin tai Delawareen. Tai sitten Maine. Kaunis luonto, turvallisuus, neljä vuodenaikaa, eurooppalainen fiilis. Hallmark-elokuvien tunnelmaa! Mainen asukastiheys on muuten sama kuin Suomen, 17 as/km2. Vermontissa ja on Mainessa vähiten rikollisuutta koko Yhdysvalloissa. Mikä sinun valintasi on?
Kommentit (83)
Etelä Amerikkaan Uruguay tai Brasilia.
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi Usaan ikinä. Ei ole lomia, köyhillä ei mitään sosiaaliturvaa. Hampaat mätänevät suuhun, jos ei ole varaa yksityisiin hoitoihin. Rikkaat pärjäävät, köyhät kituvat. Kamala valtio.
Kuka sinulle on tuollaisia valheita kertonut? On lomia ja sosiaaliturvaa, hammashoito edistyneempää kuin Suomessa. SE kyllä on totta että täällä onnesi on omissa käsissäsi, työallergiset eivät menesty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olisi Texas ja Dallas. Koska aikuinen lapsi asuu siellä.
Minä olen asunut siellä. Hyvin vanhoillista oli jo silloin 20 v sitten. Nykyään äärikonservatiibikristityt ovat ajamassa naiset ja latinot ahtaalle. Todella pelottava paikka. Toivottavasti lapsesi ei tule raskaaksi ja saa komplikaatiota. Hoitoa ei saa. Toivottavasti ei ole lapsenlapsia, jotka käyvät koulua aivopestävinä.
Aivopesua se woketuskin on.
Se se vasta onkin.
Maineen. Ilmasto olisi lähimpänä Suomen ilmastoa, ja rannikkoa paljon. Toisaalta joku järvialueen osavaltio voisi ajaa saman asian, esim. Minnesota. Siellä taitaa paljon suomalaisia asuakin 1900-luvun alusta saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hawaiji tai Texas, toisessa lämpö ja toisessa ehkä sitten maalaismaisemaa löytyisi . Olen lukenut liikaa Stephen Kingin kirjoja, että muuttaisin täällä mainittuun Maineen 😁
Kummassa löytyy maalsismaisemmaa? Molemmissa on lämpöä. Texasissa suoria teitä ja aavikkoa.
Texasissa järjetön konservatiivivalta. Erittäin pelottava osavaltio meille maahanmuuttajille.
Siis ajattelen, että Texasissa löytyisi maalaismaisemaa.
Upper Michigan (Michiganin yläniemimaa), upeaa luontoa ja rauhallista. Talvet kunnon talvia ja kesät lämpimiä. Suomalaisten aikanaan suosimia alueita. Itse vieraillut tuolla kaksi kertaa.
Memphisiin. Elviskin asui siellä.
Muuttaisin Kaliforniaan. Ihan siksi, että olen asunut siellä aikaisemmin ja paikat olisivat tuttuja. TIetäisi hyvät ja huonot alueet. Lisäksi Kaliforniassa on täydellinen sää.
Kaliforniassa on isoja ongelmia kuten rikollisuus, kalliit hinnat ja kamalat liikenneruuhkat. Mutta en jaksaisi enää Suomen jälkeen muuttaa osavaltioon, jossa on ankarat talvet, kuten monessa osavaltiossa on.
Toisena vaihtoehtona voisi olla Washingtonin osavaltio, jossa on leudot talvet. Se on myös lähellä Kanadaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko kuin kuolla joskus.
Ei siihenkään ole pakko, kunhan muistaa hengittää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen asunut siellä. Hyvin vanhoillista oli jo silloin 20 v sitten. Nykyään äärikonservatiibikristityt ovat ajamassa naiset ja latinot ahtaalle. Todella pelottava paikka. Toivottavasti lapsesi ei tule raskaaksi ja saa komplikaatiota. Hoitoa ei saa. Toivottavasti ei ole lapsenlapsia, jotka käyvät koulua aivopestävinä.
Onpas negatiivinen kuva alueesta sinulla.
Täyttä totta. Aborttikielto on ehdoton eli keskenmenoa ei hoideta. Hormonaalinen ehkäisy kielletään. Luokissa pitää olla 10 käskyä seinällä, kirjat on sensuroitu kouluissa. Ei seksuaalivalistusra. Naiset kielletään osallistumasta johtotehtäviin.
Projecy 2025 eli handmaids tale on Texasista.
<
Täyttä totta. Aborttikielto on ehdoton eli keskenmenoa ei hoideta. Hormonaalinen ehkäisy kielletään. Luokissa pitää olla 10 käskyä seinällä, kirjat on sensuroitu kouluissa. Ei seksuaalivalistusra. Naiset kielletään osallistumasta johtotehtäviin.
Hyvin pelottavaa!
Kylläpäs sinua nyt pelottaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tervettä ja tulevaisuuteen rohkeasti katsovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hawaijille, mutta ei kyllä ole mitään hinkua edes käymään USA:ssa. Ihan järkyttävää vauhtia huononee naisten asema siellä.
Tulevat järkiinsä naisten mielipuolisuuden suhteen. Hyvä, oikeastaan tekisi mieli muuttaa tästä feministi- ja wokehelvetistä.
Siellä kielletään naisilta terveydenhoidollisia toimenpiteitä, jotka on välttämättömiä elossa pysymisen kannalta. Aivan banaanivaltio. Sinulla on kyllä mielin määrin maita valittavana, johon voit muuttaa, jos tuollaisesta tykkäät.
Jeesus kulta, pyydän sulta - säästä minut Taivaan riemuilta. Tahdon päästä Texasiin, täältä käsin se näyttää ihan taivaalta.
Bostoniin tietenkin.
Ainut paikka valloissa jossa saa fish and chips suoraan katukeittiöstä.
Jos olet rikas, Usa on hieno maa asua. Köyhänä ei mitään mahdollisuutta kunnon elämään. Ei sosiaaliturvaa, ei lomia. Ei terveydenhoitoa. Usa on hyvä maa ainostaan rikkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Ehkäisypillerit puolittaa kuukautiskivut ja vähentää vuotoa kuin estää ne väkisin makaamisen seuraukset . Keskenmenoja oli raamatunkin aikana jopa kirjattu sinne muistiin , sehän on vain pääpiirteitä koottuna . Keskenmenot johtui usein huonosta juomavedestä. Vammaisia syntyy usein kemikaaleista kuin väkivallasta. Säteilystä. 10 käskyä on rikottu joten siksi ne on muistona ja risti tarkoittaa sovintoa . Ristikin on muistona sovinnosta. Et älä kivitä muita, kun itsekin olet vain syntinen , auta toisia missä voit. Jeesus taas sovittajan roolissa ei ole mikään salaseura . Monet blondiksi värjätyt ovat kuitenkin usein muslimeja . Ja useilla tummillaon peruukit. Abortti heti alussa tehtynä on hyvä asia mikäli kyseessä on ollut väkivalta naista kohtaan. Et sinäkään halua syntyä tänne vihattuna. Etkä vammaisena. Mutta kaikilla pitää olla oikeus terveyden hoitoon. Oli rahaa tai ei. Kesken menon jälkeen on gynegologin eli lääkärin tehtävä tarkastus ja ettei kuollut sikiö jää sisään vaan tulee ulos. Tietysti . Kun lapsi syntyy kuolleena silläkään ei mitään voi mutta synnyttäjä täytyy parantaa. Lääketieteen opiskelua pitää aina tukea missä maassa tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi Usaan ikinä. Ei ole lomia, köyhillä ei mitään sosiaaliturvaa. Hampaat mätänevät suuhun, jos ei ole varaa yksityisiin hoitoihin. Rikkaat pärjäävät, köyhät kituvat. Kamala valtio.
Kuka sinulle on tuollaisia valheita kertonut? On lomia ja sosiaaliturvaa, hammashoito edistyneempää kuin Suomessa. SE kyllä on totta että täällä onnesi on omissa käsissäsi, työallergiset eivät menesty.
Työallergiset??
sairastu, jää kodittomaksi ja ilman terveydenhuoltoa. Nyt taas 14 miljoonaa uutta ihmistä tippui ulos terveydenhuollossa. Ja he tekevät jo kahta työtä.
Terveydenhuollon hinta on oecd maiden korkrin, mutta terveys heikoin. Lapsikuolleisuus ja menetetyt elinvuodet. Ainoat jotka hyötyy on vakuutusyhtiöt ja rikkaat terveydenhuollon toimijat.
Nyt toki medicaud supistuu niin paljon, että monet sairaalat kaatuvat eikä ole hoitoa, vaikka olisi vakuutus.
Monen työnantajan tarjoama vakuutus kattaa vain osan järkyttävistä kuluista. Saa syöpä ja olet konkurssissa.
Lomas pari viikkoa vuodessa.
8 viikkoa äitiyslomaa ilman palkkaa tai tukea jos työnantaja antaa. Pääosin ei yhtään. Ladtenhoito järjettömän kallista. Tai otat orjsn meksikosta. Byt ei tsida enää onnistua?
Hirveä maa!
Kunhan naapureilla on älykkyysosamäärät +140 ja karttavat kaikkia amerikkasäntäilyä.
Hyvin pelottavaa!