En pysty koskaan unohtamaan, jos olen kokenut vääryyttä, jos minua on loukattu tms.
Kannan ikuisesti kaunaa kaikille, jotka ovat minua loukanneet. Sellainen on rasittavaa ja tekee minut katkeraksi.
Kommentit (35)
Voit aina poistaa sellaiset ihmiset elämästäsi, jotka kaltoinkohtelevat sinua, eivätkä osaa lepytellä. Jos sinulta ei ole pyydetty anteeksi, ei ole myöskään tehtäväsi antaa anteeksi.
Se että siirryt eteenpäin heistä ja tuot elämääsi muuta sisältöä kyllä puhdistaa sinun katkeruutesi sitä mukaa kun nuo ihmisetkin katoavat elämästäsi.
Vähän sama. En kylläkään suhtaudu kaikkiin loukkauksiin noin, vaan pahimpiin.
Joku psykologi sanoi, että ylensä ihmismieli suojelee itseään muistamalla paremmin hyvät asiat ja unohtamalla huonot. Mahtaa tuosta seurata raskas elämä.
Kysy itseltäsi mitä saat tuosta katkeruudesta ja menneisyyden loukkaantumisen tunteissa vellomisessa? Ilmeisesti mielihyvää? Se jonka koit sinua loukaneen elää elämäänsä, sinun vihasi ei vaikuta hänen elämäänsä mitenkään, vaan sinä itse kärsit.
Katkeruus, kauna ja viha syövät sisintäsi, itse olet se kärsivä tässä. Herätys. Anna anteeksi toiselle ja itsellesi ja vapaudu elämään tässä ja nyt.
Vierailija kirjoitti:
Voit aina poistaa sellaiset ihmiset elämästäsi, jotka kaltoinkohtelevat sinua, eivätkä osaa lepytellä. Jos sinulta ei ole pyydetty anteeksi, ei ole myöskään tehtäväsi antaa anteeksi.
Se että siirryt eteenpäin heistä ja tuot elämääsi muuta sisältöä kyllä puhdistaa sinun katkeruutesi sitä mukaa kun nuo ihmisetkin katoavat elämästäsi.
Ei. Eri mieltä. Annamme anteeksi muille siksi, että vapaudumme kärsimyksestä. Ajattelemme omaa onneamme. Toisen vihaaminen ja anteeksi antamttomuus myrkyttää vain oman elämän.
Mietin, miten voin kostaa ihmisille, joiden taholta olen tullut loukatuksi, vaikka tapauksesta olisi kulunut kymmeniä vuosia. En osaa päästää katkeruudestani irt
"Kannan ikuisesti kaunaa kaikille, jotka ovat minua loukanneet. Sellainen on rasittavaa ja tekee minut katkeraksi."
Kauna on raskasta kantaa. Keskittyisit ennemmin aidosti iloisiin asioihin, niin taakka kevenisi.
Usko auttaa. Se vähentää itsekkyyttä ja opettaa ymmärtämään mikä on oikein ja mikä väärin. Miksi etsit toisen silmästä malkaa, kun omassa silmässäsi on hirsi?
Tuohan on täysin luonnollista ja normaalia.
Jos elämässäsi on ihmisiä jotka kaltoinkohtelevat sinua tai loukkaavat, niin sinun tehtävä on rakastaa itseäsi ja asettaa rajat ja sanoa hei hei tällaisille ihmisille.
Ja yksittäiset loukkaukset - kaikkihan sellaiset muistavat. Ja syystä. Ne kertovat ihmisestä, ellei hän sitten aidosti pyydä anteeksi.
Jospa osaisi olla välittämättä, vaikka joku loukkaisi.
Elämä ei ole niin vakavaa. Sinunkaan elämä. Sinä olet vain yksi monista. Se on fakta.
Kun ei koskaan odota yhtään mitään varsinkaan muilta ihmisiltä, niin ei tule pettymyksiäkään.
Odotukset tuovat pettymyksiä. Jos et odota, niin koet vain myönteisiä yllätyksiä!
Tunnen yhden kaltaisesi. On jäänyt yksin.
Vierailija kirjoitti:
Mietin, miten voin kostaa ihmisille, joiden taholta olen tullut loukatuksi, vaikka tapauksesta olisi kulunut kymmeniä vuosia. En osaa päästää katkeruudestani irt
Kostaa? Minkä ikäinen olet?
Naurettavaa. 🤮
En minäkään. En unohda ikinä pienintäkään loukkausta tai vaikka kyse ei olisi edes suoranaisesta loukkauksesta, vaan koen tulleeni loukatuksi. Olen ratkaissut asian huolimalla elämääni vain täyspäisiä ihmisiä. Suhteissani olen tehnyt selväksi, että se on kerrasta poikki, jos minua haukutaan, mitätöidään tai huudetaan/rähjätään. Olen lopettanut parusuhteen kerrasta, kun näin tapahtui.
Minulta on huijattu rahaa ja kohdeltu kaltoin. Olen muutaman vuoden ollut katkeralla mielellä, mutta viime aikoina olen tajunnut, ettei kannata. Anteeksi en anna huijarille, mutta jatkan elämääni ilman katkeruutta. Tämä on niitä asioita, joihin en voi itse vaikuttaa ja siksi täytyy mennä eteenpäin.
Narsisti on ainoa ihmistyyppi, joka ei pääse yli loukkauksista. Mieti miten raskasta sinulle itsellesi elää alituisesti negatiivisuudessa. Itse olen onneksi unohtanut suurimman osan loukkauksista ja ihmiset, jotka niitä ovat sanoneet. Elän positiivisessa energiassa ja hyvien ihmisten lähellä.
Eli olet narsisti tai psykopaatti