Buumereiden mökkeily kerskakulutusta eikä muuta?
Ajetaan mökille ostetaan sinne sitä tätä ja esitellään puolitutuille. Sitten nopeasti pois ja sama uudestaan. Aikaa ne ei siellä vietä eli oikeasti käytä sitä lomailupaikkana.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Antiboomerit ne lentelevät ympäri maailmaa lentokoneilla ja sanovat samalla, että matkailu avartaa, vaikka tosiasiassa lentäminen saastuttaa ympäristöä valtavasti.
Vähemmän se saastuttaa jos kerran vuodessa lentää mieleiseen paikkaan ja lomailee kuin että ajelee edestakas pitkin suomea jotain trophymökkiä tuunaamassa ihmisiä varten jotka ei oikeassa elämässä merkitse mitään.
Nykyboomerit ostaa Italiasta asunnon ja nauttii elämästään. Kämänen mökki on jo jätetty perillisille etuajassa kun remonttia ei enää viitsi eikä jaksa.
Mitäv*ttua? Ei kukaan mökkeile sen takia, että esittelee mökkiä puolitutuille.
Ootko vähän kateellinen?
En oo boomeri, mutta mökkeilen paljon. Omalla mökillä. Ja kyllä, jaan täältä kauniita kuvia niin sisältä kuin ulkoa ja ihan mistä aiheesta vaan itse haluan. Se ei ole kerskailua, vaan mulle tärkeiden asioiden jakamista. Jos se tekee jonkun kateelliseksi, niin voi kyynel. Aivan sama.
En tiedä millaisissa piireissä sinä liikut, mutta lähipiirini mökit ovat kyllä todella vaatimattomia työleirejä, siitä on kerskakulutus kaukana. Ainoat tietämäni luksusmökit ovat noin nelikymppisillä hyvätuloisilla. Jostain syystä tähän yhtälöön kuuluu aina puiden vetäminen sileäksi mökin ympäriltä.
En myöskään keksi yhtään mökkeilevää "boomeria" enää lähipiiristä. Eivät jaksa enää. Mökit on annettu keski-ikäisten lasten käyttöön.
Mökit ovat työleirejä. Suomalaiset ovat usein masokisteja, jotka tykkäävät olla ankeissa oloissa puurtamassa kuokka kädessä, koska niin isoisoisoisäkin teki.
Onhan se tietenkin eräänlaista "mökkeilyä", mutta itse kun olen 70-luvun kasvatti ja jos ostaisin mökin, niin sen funktio olisi juureksien ym. kasvattaminen, että olisi hyötyä siitä sitten. Myynnissä on mökkejä, joissa on sähkösaunaa ja takkaa. Jos ostaisin mökin, se olisi puilla lämmitettävä, puuhella ja varaava takka, jossa voi paistaa jonkun leipäsenkin ja varaa lämpöä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millaisissa piireissä sinä liikut, mutta lähipiirini mökit ovat kyllä todella vaatimattomia työleirejä, siitä on kerskakulutus kaukana. Ainoat tietämäni luksusmökit ovat noin nelikymppisillä hyvätuloisilla. Jostain syystä tähän yhtälöön kuuluu aina puiden vetäminen sileäksi mökin ympäriltä.
En myöskään keksi yhtään mökkeilevää "boomeria" enää lähipiiristä. Eivät jaksa enää. Mökit on annettu keski-ikäisten lasten käyttöön.
Minun lähipiirissä buumerit ei lapsilleen mitään suo. Mökkiä ei saa edes lainata. Ei ne mökit oikeasti olekaan kummoisia, mutta niiden tarkoitus on olla työelirejä ja kerskaamista varten.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tietenkin eräänlaista "mökkeilyä", mutta itse kun olen 70-luvun kasvatti ja jos ostaisin mökin, niin sen funktio olisi juureksien ym. kasvattaminen, että olisi hyötyä siitä sitten. Myynnissä on mökkejä, joissa on sähkösaunaa ja takkaa. Jos ostaisin mökin, se olisi puilla lämmitettävä, puuhella ja varaava takka, jossa voi paistaa jonkun leipäsenkin ja varaa lämpöä.
Juureksia saa euron kilo kaupasta. Jotkut marjapensaat ja omenapuut voisi olla järkevämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Mökit ovat työleirejä. Suomalaiset ovat usein masokisteja, jotka tykkäävät olla ankeissa oloissa puurtamassa kuokka kädessä, koska niin isoisoisoisäkin teki.
Ei ole nuoremmat polvet, harvalla enää on mökkiä ja jos on ylintä desiiliä eli hyvätuloinen se mökki ei todellakaan ole mikään työleiri.
Tärkeintä on asentaa sinne aurinkopaneelit, joista kehuskella työpaikan kahvitauolla.
Ei mökillä saa ketään kateelliseksi. Välillä tosin lähden ulkomaille ihan vain siksi, että voin esitellä reissua instagramissa, vaikka ei niin hotsittaisi lähteä.
Vuokraan mökin jos mökille haluan.
Eihän ne muuta teekään, kun ovat siellä mökillä. Hyvä kuntoharrastus samalla heille. Itse ovat mökkinsä maksaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juureksia saa euron kilo kaupasta. Jotkut marjapensaat ja omenapuut voisi olla järkevämpiä.
Vaikka saisi vielä halvemmalla kaupasta, eivät ole ollenkaan samanmakuisia kuin itse kasvatetut. Kurkku ja tomaattikin ovat kasvimaalta aivan erilaisia kuin kaupasta ostetut, vihreät salaatit rapeita ja makoisia. Marjapensaita voi tietty lisäksi laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Antiboomerit ne lentelevät ympäri maailmaa lentokoneilla ja sanovat samalla, että matkailu avartaa, vaikka tosiasiassa lentäminen saastuttaa ympäristöä valtavasti.
En lentele.
Vanhemmillani on oikea mökki, ei siis mikään huvila, meren rannalla kalliolla kukkulalla. He viettävät siellä nyt eläkkeellä aikaansa huhtikuusta lokakuuhun jo monia vuosia. Idyllinen mökki ja ovat siellä tosi mielellään. Mielestäni se on ikäihmisen mielenterveydelle oikein hyvä asia. Lokakuun lopulla tulevat rivariinsa, sekin aika vaatimaton, mutta ovat iloisia ja terveitä ihmisiä toisin kuin yksiöissään kököttävät vanhukset, jotka eivät osaa muuta kuin katsella ikkunasta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai myös maa-artisokkaa ja naurista? Palsternakkakaan ei lähde euron kilohintaan. Noita kahta ensimmäistä ei edes saa monesta marketista.