IlS Jutta Larm julkaisi kipakan ragebait videon: "Provider-naiset vain loisivat miesten rahoilla ja odottavat seuraavaa Dubain matkaa"
Jutta Larm sanoi vihdoin sen, mitä moni on ajatellut, mutta ei kehdannut ääneen sanoa: nykyajan influenssitytöt elää kuin 50-luvun kotirouvat, mutta ilman sitä häpeän tunnetta. Provider-mies maksaa kaiken -meininki on mennyt ihan överiksi. Nämä uudet boss lady -naiset puhuu itsenäisyydestä, mutta todellisuudessa elävät jonkun rikkaan Jessen tai Makeen piikkiin ja tekee päivän "työnsä" poseeraamalla 10 euron kahvikupin kanssa.
Ja sitten sama porukka kertoo somessa, että miehet ei kestä vahvoja naisia. No ei tietenkään, jos vahvuus tarkoittaa sitä, että osaa valita oikean filtterin ja tilata käsilaukun. Samaan aikaan ne, jotka oikeasti käy töissä ja maksaa veronsa, saa lukea, kuinka elättäjämiehen kanssa eläminen on valinta. Jep, sama valinta kuin olla aikuisena lapsi.
Jutta ainakin tienaa itse omat rahansa, ja hyvä niin. Mutta tätä menoa tulevaisuudessa pitää varmaan opettaa koulussa, miten maksetaan oma lasku ilman että kysytään mieheltä. Onko tässä nyt tasa-arvoa vai takaisin 1950-luvulle mutkalla menevää kehitystä?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä asiasta on meuhkata. Tiedän nykyajassa paljonkin iljettävämpiä ilmiöitä. Jos tuollaisia miehiä löytyy niin olkoot yhdessä.
Nykyajassa? Jotain 100 vuotta sitten sellainen suhde oli enemmän sääntö kuin poikkeus.
Kyllä. Nykyaikana on paljon iljettävämpiä ilmiöitä kuin tämä. Lisäksi ilmiö on monimuotoinen ja jokainen ihmissuhde on erilainen. Itse vastustan tuota että molempien pitää tuoda saman verran rahaa suhteeseen. Miksi kaikkien pitää haluta tehdä uraa. Onko kaksi täydellistä uraa edes mahdollista jos hankitaan myös lapsia? Jutan unelmissa kyllä, mutta realistisesti.
Ostakaa laukku, tarvii uuden. Eikö miehellään ole yhtään tuntosarvia.
Eiköhän tämä on tietyn porukan juttu, elää miehensä rahoilla. Toisaalta, jos miehellä on varaa maksaa ja nainen tykkää olla kotona ja pyörittää arkea, niin suotakoon heille. Tulisi miettiä yhteiskunnallistakin aspektia, että jotain tulisi maksaa yhteiskunnallekin takaisin toiminnan muodossa. Ei tarvitse mennä kovin kauas Suomesta, kun joutuu maksamaan koulusta, terveydenhuollosta, oppikirjoista ym. Kuninkaallisetkin tekevät hyväntekeväisyyttä ja naapurimaan herttuatar Sofiakin oli korona-aikana töissä sairaalassa. Yhteiskunnassamme puhutaan useimmiten oikeuksista, mutta harvemmin velvollisuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä on tietyn porukan juttu, elää miehensä rahoilla. Toisaalta, jos miehellä on varaa maksaa ja nainen tykkää olla kotona ja pyörittää arkea, niin suotakoon heille. Tulisi miettiä yhteiskunnallistakin aspektia, että jotain tulisi maksaa yhteiskunnallekin takaisin toiminnan muodossa. Ei tarvitse mennä kovin kauas Suomesta, kun joutuu maksamaan koulusta, terveydenhuollosta, oppikirjoista ym. Kuninkaallisetkin tekevät hyväntekeväisyyttä ja naapurimaan herttuatar Sofiakin oli korona-aikana töissä sairaalassa. Yhteiskunnassamme puhutaan useimmiten oikeuksista, mutta harvemmin velvollisuuksista.
Eikö siinä anna yhteiskunnalle jos hoitaa kodin ja lapset? Kuinka monta tällaista ihmistä joku tuntee puhtaassa muodossaan, että eläisi aikuisikänsä toisen rahoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää välittäkö naiset. Eläkää kuten haluatte. Samoin miehet. Jutta taitaa itse hakea taas huomiota bisneksilleen ja egolle? Ikävällä tavalla vielä.
Haista nyt paskaa. Kukaan muu kun sinä näköjään välität. Jätä hänet elämään elämäänsä.
Jättäkööt ensin muut naiset elämään elämäänsä rauhassa. Et osaa kuin haistatella, liekö omassa nokassasi.
Otsikossa puhtaan Provider-naisista. Eikös ne maksa miehenkin elämisen?
Se on vaan niin kamala ajatus että mies pitäisi "ansaita" rahalla ja työnteolla.... Työväenluokan ihanne että nainen on työjuhta ja 50/50 maksaja.. jännämiehethän siinä "loisii" kun naiset kilpailevat rahalla...
Jotkut miehet ovat valmiita maksamaan siitä että naisella on hyvä ja stressitön olo...
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet ovat valmiita maksamaan siitä että naisella on hyvä ja stressitön olo...
Ihania. Kaikille tasa-arvoa ja rauhaa elämään.
Luulin että kritiikki tulisi näkökulmasta jossa kenenkään naisen ei kannata jättäytyä miehen hyväntekeväisyyden tai kuolemattomuuden varaan, mikä minusta on hyvä viesti.
Mutta kuulosti enemmän vain siltä että kadehtii sitä kuinka joku voi elää noin ja siinä meni uskottavuus koko viestiltä.
Täytyy nyt kertoa AP:lle ja muillekin että ne "influenssitytöt" tienaavat juuri sillä influenssaamisella. Miehen varoilla elävän stay at home -tyttöystävän tai tradwifen cossaus tuo yllättävän paljon rahaa monille, ja hyvin pitkälti siksi että ajatuskin tuollaisesta elämästä raivostuttaa monia.
No ensinnäkin, varsinkin Suomessa puhtaasti miehen rahoilla eläminen on harvinainen ilmiö. Toiseksi, ei näitä miehiä ole aseella uhaten siihen pakotettu. Jos nämä miehet itse sitä haluavat, niin miten se on muilta pois? Se on jännä miten aina ollaan niin kovasti suojelemassa tuntemattomien miesten rahoja, enemmän kuin nämä miehet itse.
Kyllä minulle kelpaisi mies, joka ostelisi minulle kauniita käsilaukkuja, kävisimme matkoilla, söisimme upeissa ravintoloissa, yöpyisimme luksus hotelleissa jne. Kyllä kelpaisi oikein hyvin. Olen tehnyt tässä elämässä todella paljon ja joutunut luopumaan monista asioista, olisi ihana vihdoin nauttia elämästä täysin rinnoin. Jos miehellä on paljon rahaa ja rakastaa naista, niin mitä väliä, vaikka mies maksaa, sillä ei ole mitään väliä. Ottaisin tuollaisen miehen avosylin vastaan. Ulkomailla miehet maksavat mielellään naisten juttuja. Suomessa taas miehet ovat pihejä.
Nainen 55 vuotta
Erikoista on myös tuo, että käsilaukut ja Dubain (maailman tylsin paikka) matkat ovat juuri niitä tavoiteltavia juttuja. Tosinainen sijoittaa osakkeisiin ja kultaan, sekä matkustaa elämyksiä tuottaviin, mielenrauhaa ja sivistystä ruokkiviin kohteisiin. Omilla varoillaan.
Pettynyt Juttaan. Ei muista omaa taustaansa että kuka mahdollisti alun.
Jutalta on nyt mennyt jotain ohi. Ei nämä provider naiset homeisella perseellään istu , he tekee rahaa somessa kertomalla elämästä, jossa ei tarvitse muka mitään tehdä. Seuraajia riittää ja rahaa tulee, Jutta ei vaan ole tätä älynnyt. Jutta, joka itse oli pelkkä reality persoona kunnes nai epämääräisillä ansioilla rikastuneen Jussin ja leskeksi jäätyään sai miehen omaisuuden. Jutta on pelkkä tyhjäntoimittaja, jonka bisnekset karahti pahasti kiville ja yrittää nyt epätoivoisesti vielä julkisuutta saada. Jutta jos kuka ei ole kouluja käynyt, joten ihmettelen tätäkin hänen kommenttiaan, jossa muita naisia painaa alas. Siinäpä vasta naisasianainen, salli mun nauraa
Vierailija kirjoitti:
Eikös se Jutta toimi itse providerinä nykyiselle miehelleen ? Miljoonansa taitaa tosin alunperin olla peräisin siltä kuolleelta aiemmalta aviomieheltä.
Eiköhän se Jutta alkujaan elänyt provider-miehensä siivellä? Saatuaan alkupääomaa alkoi duunaata omaa bisnestään.
Mikä on Ragepaint ja Provide ?