Listataan ryöstöhintaisia tuotteita.
Minua korpeaa joka kerta, kun joudun ostamaan lapselle vitamiineja jotka maksavat lähes 20 euroa purkki.
Toinen on syyläkynä, joka maksaa lähes 30euroa.
Partaterät, sähköhammasharjanpäät, tulostinmusteet.. Pienen pieni erikoisshampoo taliköhnään maksoi 25 euroa.
lista on loputon.. Millä helvetillä näiden tuotteiden järkyttävä hinta oikein perustellaan? En usko että millään muulla kuin ahneudella.
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä helvetillä näiden tuotteiden järkyttävä hinta oikein perustellaan?
Heh, ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.😂😂😂This.
Niin kauan kuin porukat ostaa, niin kauan hinnat eivät laske. Kollektiivinen ostolakko puoleksi vuodeksi, alkaa puntti tutista anhneilla porvareilla.
-Kylmät kädet
Ei kiinnosta teidän ostolakkonne. Ostan mitä tarvitsen jatkossakin.
HIENOA, teeppä niin, mutta mitä se meille kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä helvetillä näiden tuotteiden järkyttävä hinta oikein perustellaan?
Heh, ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.😂😂😂This.
Niin kauan kuin porukat ostaa, niin kauan hinnat eivät laske. Kollektiivinen ostolakko puoleksi vuodeksi, alkaa puntti tutista anhneilla porvareilla.
-Kylmät kädet
Ei kiinnosta teidän ostolakkonne. Ostan mitä tarvitsen jatkossakin.
Luulet tarvitsevasi . . .
Niinpä! Luulo on aina luulo, mutta tieto on valtaa...
Vierailija kirjoitti:
Kommunistien mielestä kaiken pitäisi olla ilmaista. Tai siis maksullista, kunhan joku muu maksaa. Se käy ilmi tätä lukiessa.
Sitä kutsutaan kysynnän ja tarjonnan laiksi.
Outoa markkinataloutta, jos ei olla valmiita maksamaan ahneuskertoimilla nostettua hintaa, hinnan alentamisen sijasta aletaankin haukkua kommunistiksi. Miksi se "markkinatalous" ei toimikaan hintaa alentavaan suuntaan? Olen edelleen sitä mieltä että koko markkinatalous on vain huono savolaisvitsi.
Monelle näyttää kommenttien mukaan korkeat hinnat olevan ok, mutta jos tukia vähennetään niin se on huono asia. Mitä jos vaan vaadittaisiin kauppiaita ja palveluntarjoajia pienentämään omia voitto-osuuksiaan ja laskemaan hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyisi paljon niitä. Siivoushanskat monipakkaus.
Nitriilikäsineitä saa 100kpl alle neljällä eurolla.
Temustako?
Jos Temussa myydään nitriili käsineitä alle neljällä eurolla/100 kpl., niin ihan takuu varmasti ne ei oo nitriiliä nähnytkään. Nitriili ku kestää liuottimia, kuten bensiiniä...(Nitriili on synteettinen kumi laatu.)
Aloitin keväällä sijoittamisen. Olin törsäri ja nyt musta tuli tarkka. Kierrätin kodin tavarat ja mietin mitä hankin ja millä hinnalla. Apteekista ostan enää sen yhden hyvän dödön kun pitää hienhajun poissa. Kohta mammuttimarkkinoille ja kaikki mitä ostan niin tarkastin Prisman apista. Mitä tarkempi olen niin sitä enemmän voin sijoittaa ja se vasta lisää rahaa tuokin.
Siirryin uudenlaisiin monta kertaa käytettäviin ns. Kertakäyttöpartateriin vaahdon kanssa.uusi teräsarja sähkökoneeseen vuoden välein yli 6o€ oli liikaa. Kannattaa kokeilla, aika mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Lakimiesten laskutus. Tai hölynpölykonsultointi.
Jep, eräänkin Valkeakoskelaisen lakimiehen erittely laskussa:Vajaa kolme minuuttia...250 euroa! Laskekaa siittä äijän tunti hinta: vaivaiset 5000 euroa/ tunti! Nauroivat hälle oikeuden käynnissäkin, että mistäs tämän repäisit...mutta on siinä pokkaa!
Kaikennäköiset huoltopalvelut.
Esimerkkinä vaikka polkupyörähuolto:
viet jonkun vanhemman 500-100€ uutena hintaisen fillarin huoltoon pitkästä aikaa, ja ketjujen ja rataspakan vaihdoista sekä perus rasvailuista saattaa joutua maksalaan 200-300€. Ei sen konkelin arvo ole edes tuota ja alkuperäisosatkin saisi ulkomaisesta verkkokaupasta todennäköisesti 50-100€ hinnalla kun tuollaisissa fillareissa ei niin kalleimpia osia ole alunperinkään ollut.
Vuosihuollot ei välttämättä edes ole tarpeen ja niistäkin veloitetaan joku satanen ainakin siitä riippumatta pitääkö pyörälle edes tehdä (tai tehdäänkö sille edes), ja asiaan perehtymättömät maksavat koko pyörän hinnan muutaman vuoden huolloissa.
Työsuhdepyöräilyn myötä kalliimmat 2000-5000€ menopelit yleistyneet ja niiden osien vuoksi huolloille hintaa vuodessa mahdollista saada 500€. Sähköpyörillen kaikenmaailman valohoitohuoltoja, koska todellisuudessa moottorijärjestelmälle ei ole oikein mitään tehtävissä tai tarve tehdä jos ei mitään ole hajalla. Koko työsuhdepyörähomma oli aivan perseestä alun alkujaan, laskin kulut ja edut auki, ja veroedusta jonka siitä olisi saanut, olisi mennyt puolet työsuhdefillarifirmojen kuluihin ja piilomaksuihin. Onneksi en sortunut ja päästiin koko paskasta eroon. Mieluummin alv vähennys kaikkiin pyöriin jos halutaan sitä edistää.
Vierailija kirjoitti:
Tupakka siitä voisi ottaa yli puolet pois hinnasta.
Kaljan hinta samalla tasolle kuin aikanaan eli 6€ sai 12 packin kaljaa.
Lihan hinta takaisin alas että saa sika-nautajauhelihaa 2€ paketti
Limsapullon hintoja alas että esim. lidl sais 1.5L pullon 1€
Vastineeksi voisi kaikenmaailman terveystuotteiden ja kasvisruokien hintaa nostaa vaikka 100%, kuka sellasia haluaa syödä.
Yes, my friend! Kaikki oikein muutoin, mutta kun Lidliin vie tyhjän limppa flindan niin netto on luokkaa 80-90 senttiä!
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän kilpailua. Kun kauppa keskittyy niin kaikki myy samaan hintaan kun oikeassa kilpailutilanteeseen ylihintainen ei mene kaupaksi.
Totta tämäkin! meillä vaan on liian pieni yhteiskunta. Esim. ruoka puolella meillä on duopoli, mitä nyt lidli vähän rimpuilee vastaan jollain vajaa kymmenen prossan markkina osuudella...Se on kyllä omalla tavallaan hassu asia tuo kilpailun vähyys ku katteet on kuitenkin korkeat joka taas luo ja suo tilaa kilpailulle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakimiesten laskutus. Tai hölynpölykonsultointi.
Jep, eräänkin Valkeakoskelaisen lakimiehen erittely laskussa:Vajaa kolme minuuttia...250 euroa! Laskekaa siittä äijän tunti hinta: vaivaiset 5000 euroa/ tunti! Nauroivat hälle oikeuden käynnissäkin, että mistäs tämän repäisit...mutta on siinä pokkaa!
Varmaan nuo on niitä veijareita jotka osaavat muotoilla 30 sivuisen laskun 15 minuutin työstä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 neliön terassi olisi maksanut firman tekemänä 6000 euroa. Ihan sairas hinta. Onneksi löysin tutun miehen joka oli varsinainen puuseppä ja teki terassin joka maksoi 1300 euroa yhteensä. Miehelle maksoin palkkaa 600 euroa.
Maksoitko pimeänä?
Miksi edes kysyt, minä ainakin oisin hoitanut hommat himmeenä...
Mikähän tässä ajassa on näin pahasti vialla että ihmisten perustarpeissakin hinnoittelu on häikäilemätöntä ylilyöntiä täynnä. Varmaan ihmettelevät muutaman vuosikymmenen päästä miten me on voitu olla näin voimattomia tällaisen röyhkeyden edessä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän kilpailua. Kun kauppa keskittyy niin kaikki myy samaan hintaan kun oikeassa kilpailutilanteeseen ylihintainen ei mene kaupaksi.
Totta tämäkin! meillä vaan on liian pieni yhteiskunta. Esim. ruoka puolella meillä on duopoli, mitä nyt lidli vähän rimpuilee vastaan jollain vajaa kymmenen prossan markkina osuudella...Se on kyllä omalla tavallaan hassu asia tuo kilpailun vähyys ku katteet on kuitenkin korkeat joka taas luo ja suo tilaa kilpailulle...
Eipä näy liidelissäkään esim. maito olevan sen halvempaa kuin muuallakaan.
Vielä 80-luvullahan Suomessa oli paljon terveempi kilpailu kun oli T- ja E-ryhmät mukana. Ne syöstiin 90-luvulla konkurssiin ja sopii epäillä että kyseenalaisin, päivänvaloa kestämättömin keinoin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tukisukat
2 sukkaa 124 euroa, kuka vetää välistä.
Tukisukat mittojen mukaan 3 kertaa kalliimmat.
Määpäs pöllin ne sairaalasta, vinkki siihen toimintaan tuli sairaanhoitajalta. Sanoi mulle että yllättävän paljon niitä "katoaa" ja iski silmää mulle...voi hitto, jos se tarkoittikin villiä seksi hetkeä verhon takana (ei Veronica) takana ja mää pöllö luulin että hän tarkoitti sukkia...
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tässä ajassa on näin pahasti vialla että ihmisten perustarpeissakin hinnoittelu on häikäilemätöntä ylilyöntiä täynnä. Varmaan ihmettelevät muutaman vuosikymmenen päästä miten me on voitu olla näin voimattomia tällaisen röyhkeyden edessä...
yritykset myyvät tuotteitaan ja hinnoittelevat ne toimintaympäristön hinnoittelun ja riskien mukaan. Sijoittajat (=omistajat) haluavat tietyn voiton ja sen mukaan tuotteet hinnoitellaan. Eli ei sinänsä erikoista. Tähän voitaisiin vaikuttaa valtio-omisteisuudella mutta sitten ihmeteltäisiin kuinka nämä olisivat kannattamattomia.
Lisäksi, jos et ole huomannut niin kansanvälisen kaupan ympäristö on hieman hankaloitunut, mikä vaikuttaa kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tukisukat
2 sukkaa 124 euroa, kuka vetää välistä.
Tukisukat mittojen mukaan 3 kertaa kalliimmat.
Määpäs pöllin ne sairaalasta, vinkki siihen toimintaan tuli sairaanhoitajalta. Sanoi mulle että yllättävän paljon niitä "katoaa" ja iski silmää mulle...voi hitto, jos se tarkoittikin villiä seksi hetkeä verhon takana (ei Veronica) takana ja mää pöllö luulin että hän tarkoitti sukkia...
Yllättäen hikisukkia ei katoa yhtään, vain tukisukkia...
Vierailija kirjoitti:
Redin K-marketissa oli 600g jauhelihalaatikko 4,94e PUNALAPPUISENA!
Eli siis 400g laatikko olisi jotain 3,40e punalappuisena. 400g laatikot ovat yleensä siinä kahden euron tienoilla...
Julkea kusetusyritys suuruuden ekonomialla. Että kun laatikko on 600g, niin voi pyytää vitosen punalappuisenakin. Not.
USKOKAA NYT, VÄLTTÄKÄÄ KAIKKIA KAUPPOJA JOTKA KUULUU K-MAFIAAN! Itse olen onnistunut siinä kohta kaksi vuotta...
Itse olen laittanut K-mafian boikottiin. Olen käyttänyt koko ketjuun tänä vuonna 6,4 euroa, josta 5 euroa oli lahja kortti. Ilman sitä en olisi ostanut sieltä yhtään mitään. Täytyy katsoa ensi vuosi, jos sitten pääsis nollaan, ehkä ei, jos jostain kuluttaja paneelista taas pukkaa palkintoa!