Listataan ryöstöhintaisia tuotteita.
Minua korpeaa joka kerta, kun joudun ostamaan lapselle vitamiineja jotka maksavat lähes 20 euroa purkki.
Toinen on syyläkynä, joka maksaa lähes 30euroa.
Partaterät, sähköhammasharjanpäät, tulostinmusteet.. Pienen pieni erikoisshampoo taliköhnään maksoi 25 euroa.
lista on loputon.. Millä helvetillä näiden tuotteiden järkyttävä hinta oikein perustellaan? En usko että millään muulla kuin ahneudella.
Kommentit (341)
Helsinkiläinen lounas. Ostankin nykyään lounaat kaupasta, joten ahneet ravintoloitsijat voivat suksia puolestani vaikka pilluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
remontti- ja erilaiset korjauspalvelut.
Meidän suosima remonttifirma veloittaa 55 €/h (sis. alv). Siitä voi jokainen alkaa laskea, että paljonko jää tuntihinnasta, kun vähennetään alv, työntekijän palkkakulut sivukuluineen sekä huomioidaan myös esim. lomapalkkavarausta ja katettakin pitäisi jäädä, että toiminta on kannattavaa. Kaikki menee kirjanpidon kautta, ei harmaata taloutta.
No mitenkä meille siivousfirma kykenee hoitaan asunnon siivouksia 35 euroa tunnilta? Tosin eihän toi 55e järkkypaha ole kun auton öljyn vaihto tehdään 90 euroa pers tunti!
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni pyykinpesuaine on aika kallista. Kuusi euroa puolen litran purkki. Toki jauhemainen ja halpis maksaa vähemmän, mutta ne ovat kauhean hajuisia. Lihan hinta on järkyttävä, alepassa 400g jauheliha voi olla kuusi, seitsemän euroa. Onko järkeä ostaa, kun sen joutuu vielä itse kokkaamaan? Kannattaisi melkein etsiä joku teurastamo ja ostaa pakasteeksi lihaa pidemmäksi aikaa, tai syödä lähinnä kananmunia proteiiniksi. Myös tonnikala, aiempi opiskelijan perustuote, maksaa kaksi ja puoli, jopa kolme euroa purkki, paitsi ehkä eldorado ja euroshopper joiden laatu on ala-arvoinen. Pirkka-tuotteet eivät ole pitkään aikaan olleet enää erityisen halpoja, ja tuoremehut hintaan n. kolme euroa litra tuntuu turhan tyyriiltä.
Suurin osa kekseistä on yli kolme euroa paketti, jolloin kilohinta on niin suuri, että ne ovat kalliimpia kuin irtokarkit. Mistä päästäänkin suklaan hintaan. Perus Fazerin pähkinäsuklaa voi olla normaalihinnaltaan 5,79 levy, jon
Nuo kaikki on sellaisia tuotteita, mitä ilman pärjää ihan hyvin.
mene johonkin hirviporukkaan ajomieheksi, niin saat jonkun palan lihaa. Tosin se pitää sitten itse jauhaa ja laittaa - eikä ilmaista ole sekään.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläinen lounas. Ostankin nykyään lounaat kaupasta, joten ahneet ravintoloitsijat voivat suksia puolestani vaikka pilluun.
Komppaan tätä vuonna 2025. 15 euroa seitipalasta tau uunilenkistä ei vain enää compute.
Alkaa tuntua siltä että lähes kaikki on jo ryöstöhintaista, tänään käväisin lähi s-marketissa eväitä hakemassa, edellisestä kerrasta parin tuotteen hinnat oli nousseet seuraavalle eurolle..
Samalla totesin että fazerin suklaa boxien hinta alkaa tää vuonna jo kutosella. Kyllä jää minulla jo ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Nakit ja makkarat joissa on lihaa, siis joku Snellmannin nakkipaketti maksaa 5€ nykypäivänä!
Poronliha ja -jalosteet.
Mielelläni söisin, mutta on vaan älyttömän kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostat lapselle vitamiinipillereitä?
Ihan on menty terveellisellä ruualla ja terveitä aikuisia on tullut.
onko sulle ihan käsittämätön ajatus, että joillakin lapsilla voi olla vaikka allergioita tms, jolloin voidaan joutua ostamaan jotain tiettyä vitamiinia, ja lapsi saattaa myös olla sen verran nirso, että joudut ostamaan sen kalliimman purutabletin tavallisen tabletin sijasta.
Jos se lapsi tarttee sen vitamiinin, niin se saa siihen reseptin. On halvempi.
Vierailija kirjoitti:
Nakit ja makkarat joissa on lihaa, siis joku Snellmannin nakkipaketti maksaa 5€ nykypäivänä!
Lihatuotteet saisivat maksaa vielä enemmän. Samoin tupakka ja alkoholi.
Suklaa, tupakka ja alkoholi. Noista käytän vain suklaata, mutta pitäähän myötätuntoa olla tupakoitsijoita ja alkoholin käyttäjiä kohtaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulisijoille liikeidea: Ainahan voitte alkaa itse tuottamaan niitä riistohintaisia tuotteita, mutta myydä niitä puoli-ilmaiseksi. Varmasti menee kaupaksi, joten rikkaudet vain odottavat ottajaansa.
Lisää ulinaa; Kun Salcomp, Suomi Finland, sisärata, tuottaa kännykkä laureita. Toisen valmistus Suomessa kustantaa vähän alle euron, ja toinen vähän yli euron, Cittarin hylly hinnat vastaavasti 24,90 ja 34,90, niin ei siinä kyllä ole harjoitettu minkään sortin keskikate laskentaa ja päälle valitetaan alhaisia katteita...Tuo tuotanto kustannus tieto on Salcompilta itseltään!
No siinäpä sinulle siis rahasampo-bisnesidea valmiina. Kohta saamme nauttia puoli-ilmaisista latureista.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Kiitti ideasta jonka jo itse tiesin. Kyse on siittä että minä oon eläkkeellä, enkä aio siirtyä takaisin työ elämään. Ja sehän ei ole ratkaisu, ei täällä pienessä Suomessa kahden eri laturin valmistaminen kannata, pitäisi olla paljon muutalin. Mutta jos et vielä siis käsittänyt: Tämä oli ESIMERKKI hinnoittelusta Suomessa. Tuollaiset hinnoittelut on pipasta repästyä eikä niillä tunnu olevan mitään todellista lasku kaavaa, ne tuotteet vaan laitetaan hyllyyn tyylin, laitetaan ny joku hinta! Kyllä joku kuitenkin tarttee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
remontti- ja erilaiset korjauspalvelut.
Meidän suosima remonttifirma veloittaa 55 €/h (sis. alv). Siitä voi jokainen alkaa laskea, että paljonko jää tuntihinnasta, kun vähennetään alv, työntekijän palkkakulut sivukuluineen sekä huomioidaan myös esim. lomapalkkavarausta ja katettakin pitäisi jäädä, että toiminta on kannattavaa. Kaikki menee kirjanpidon kautta, ei harmaata taloutta.
No mitenkä meille siivousfirma kykenee hoitaan asunnon siivouksia 35 euroa tunnilta? Tosin eihän toi 55e järkkypaha ole kun auton öljyn vaihto tehdään 90 euroa pers tunti!
Siivoojan palkkakulut on olennaisesti halvemmat, kuin rakennusmiehen. Niillä on loistava tes, missä ylitunnit on aika suolaisia maksaa. Myös vakuutukset on rakennusalalla kalliit, koska työssä oikeasti sattuu henkilövahinkoja.
Kaikki on ryöstöhintaista köyhälle.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa tuntua siltä että lähes kaikki on jo ryöstöhintaista, tänään käväisin lähi s-marketissa eväitä hakemassa, edellisestä kerrasta parin tuotteen hinnat oli nousseet seuraavalle eurolle..
Samalla totesin että fazerin suklaa boxien hinta alkaa tää vuonna jo kutosella. Kyllä jää minulla jo ostamatta.
Ilman suklaata pärjää. Itse asiassa olisi vain hyvä, että mahdollisimman moni jättäisi suklaat syömättä.
Ylijalostetut broilerituotteet.
Nuo koivet/koipireidet on suurinpiirtein ainoa mitä raaskii ostaa. Noita hunajamarinoituja lötköjä ei taas kukaan täyspäinen osta.
Ja kuka ostaa noita onnettoman kokoisia siipiä, joissa ei ole juuri mitään syötävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakimiesten laskutus. Tai hölynpölykonsultointi.
Jep, eräänkin Valkeakoskelaisen lakimiehen erittely laskussa:Vajaa kolme minuuttia...250 euroa! Laskekaa siittä äijän tunti hinta: vaivaiset 5000 euroa/ tunti! Nauroivat hälle oikeuden käynnissäkin, että mistäs tämän repäisit...mutta on siinä pokkaa!
Unohdin kirjoittaa että kyseessä oli puhelu. Erittelyn mukaan 2 minuuttia 38 sekunttia!
Appelsiinituoremehu. Myös muut tuoremehut ovat nousseet vanavedessä.
Tällä palstalla suurin osa luulee että maassamme eletään yhä keräilytaloudesta ja ettei muita lääkkeitä tarvita kuin viina, terva ja sauna. Kyrsii ostella kallista lääkkeitä mutta ei nuo yllämainitut auta kovinkaan moneen vaivaan
purentakiskon puhdistusaine