Vain 30 % täällä olevista ukrainalaisista on töissä. Silti alle 10 % aikoo palata kotimaahansa. Linkki
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011552846.html
Miten nyt sitten tehdään? Eu on päättänyt, että tilapäinen suojelu loppuu ukrainalaisilta puolentoista vuoden kuluttua.
Haluaako oikeisto tahallaan purkaa köyhien etuudet, koska osoittautuu mahdottomaksi ja vasemmisto saada uusia äänestäjiä, vai aiotaanko pakkopalauttaa 1,5 vuoden kuluttua?
Mielestäni lasten tottuminen tms ei saa olla syy tänne jäämiseen. Se on epäreilua lapsettomia kohtaan. Ja toki ne lapset tottuu omaan maahansakin.
Kommentit (28)
Mene itse sodan keskelle, Iikori.
Kaltaistesi idioottien uhriksi.
Älä iivana ole huolissasi mokomasta!
Jestas, miten te pelkäätte, että kirjoittajat on itänaapurilaisia. Olen kuulkaas ihan suomalainen.
Meidän täytyy huolehtia oman kansan terveydestä ja puolustusvalmiudesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jestas, miten te pelkäätte, että kirjoittajat on itänaapurilaisia. Olen kuulkaas ihan suomalainen.
Ap
Ilmiannettu aloitus venäjän propagandaa Ukrainaa vastaan
Ei ne ukrainassa saa tukia 1000 euroa kk kuten suomessa joten miksi ne palaisi sinne. Ukraina hallitus ei tuo työttömiä ja palkat ovat huono joka vain 300 euroa kk. Kannattaa jäädä suomeen, opiskella ilmaiseksi ja nostaa tukia niin pärjää kyllä vaikka ei saisi hyvää työpaikkaa.
Täällä ei riitä suomalaisillekaan töitä.
Miehet saa puolestani lähettää takaisin. Ovat eräänlaisia rintamakarkureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ilmiannettu aloitus venäjän propagandaa Ukrainaa vastaan
Naurettavaa! Todellakin kannatan Ukrainan tukemista, mutta en heidän kansansa täällä olemista. Ukrainan tuki on meidänkin etumme.
Ap
Miksei Suomi voisi tehdä sellaista Service guarantees citizenship-kampanjaa, eli armeijaan 5 vuodeksi pikkupalkalla värväytyvät saisi sen jälkeen kansalaisuuden? Nyt olisi näitä maailman parhaimmiksi sotureiksi hehkutettuja ukroja maa täynnänsä. Miksei hyödynnettäisi heidän panostaan?
Armeijaan kelpaisi niin miehet kuin naisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksei Suomi voisi tehdä sellaista Service guarantees citizenship-kampanjaa, eli armeijaan 5 vuodeksi pikkupalkalla värväytyvät saisi sen jälkeen kansalaisuuden? Nyt olisi näitä maailman parhaimmiksi sotureiksi hehkutettuja ukroja maa täynnänsä. Miksei hyödynnettäisi heidän panostaan?
Armeijaan kelpaisi niin miehet kuin naisetkin.
Tänne on tulleet huonoimmat. Parhaat on sotimassa.
Haluaisitko itse palata raunioihin?
Onko yllätys etteivät halua palata köyhyyteen? 😁
Vierailija kirjoitti:
Se on kansalaisten velvollisuus pitää maataan pystyssä. Ei se ole halusta kiinni.
Sodan jälkeen alkaa jälleenrakennus.
Ei ole oikein, että osa saa täällä tukia, vaan heillä on velvollisuus olla maassaan tekemässä kaikkea maanpuolustuksessa hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Annas kun arvaan: odottavat täällä ilmaisten lihapatojen äärellä, että EU menee sinne ja rakentaa heille Ukrainan uusiksi?
Pitää tajuta se tosiasia, että suurin osa maata vaihtuvista tekee sen paremman elintason vuoksi. Se on väärin, jos se elintaso uudessa maassa saavutetaan sen kansalaisilta kerätyistä verovaroista.
Nämähän mieluiten etsisi mahdollisimman varakkaan miehen eli ovat uusi venäläisnainen. Kielitaitokin jo löytyy.
Mites vertaantuu muiden, esim somalien työttömyyteen?
Vierailija kirjoitti:
Se on velvollisuus eikä halu.
Ennen sotaa ukrainalaiset oli Suomessa kovan työntekijän maineessa. Heitä tuli maahan erikoisluvilla jopa koronan aikaan maatiloille jne.
Todellisuus tuon kansan ahkeruudesta tulikin sitten ilmi, kun kela gold lyötiin käteen. Eipä maistu enää hommat.
Paljonko somaleista töissä prosenttilukuna?