Milloin syöt vikan kerran illalla ja milloin syöt ekan kerran aamulla noin suunnilleen? Eli monta tuntia on syömätön taukonne?
Itse syön vikan kerran pienen iltapalan noin klo 23.
Aamulla syön ekan kerran noin klo 11-12.
Eli tulee noin 12-13 h tauko syömisiin.
Olen pari kiloa normaalipainon yläpuolella.
Kommentit (63)
Ensimmäinen syöntikerta noin kahdeksalta aamulla ja viimeinen ennen kello viittä iltapäivällä. Siis yli 15 tunnin paasto.
Arkisin syön illalla klo 18 ja aamulla klo 6. Viikonloppuisin illalla klo 18 ja aamuisin klo 8.
12.00-14.00 ekan kerran ja 18.00-20.00 viimeisen. Eli 6-8 tunnin ajan syön, lopun olen syömättä.
Noin 10 tunnin tauko. Hoikka olen.
Syön kun herään 8-9 aikaan ja sitten syön seuraavaksi illalla 19.00-22.00 välillä.
Vikan kerran syön ennen klo 16.00 ja ekan kerran klo 6.00 jälkeen eli taukoa n. 14 tuntia. Olen hoikka.
Illalla rahkajogurtti marjoilla, pähkinöillä ja siemenillä klo 20.30, aamulla klo 8 sama. Olen normaalipainon alarajalla.
Syon kerran päivässä, joten melkein 24 h, ylipainoa n. 150 kg.
Syön lounaan klo 11, välipala klo 14 ja päivällinen klo 17. Sitten 18h paasto. Juon vettä, illalla teetä ja aamulla mustaa kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vuorotöissä joten ruoka-aikoja ei saa järkeviksi tai edes säännöllisiksi millään. Mun kropalle tää ei sovi sitten ollenkaan. Syön tai en syö, koko ajan nousee paino ja päällä yleinen turvotus. Kortisolitasot huitelee pilvissä enkä halua edes ajatella mitä tää tarkottaa pittemmällä aikavälillä. Kun ikää tullut jo reippaasti niin tuntuu vaan pahenevan.
Sulla on vika ruuan sisällössä. Ei siihen paastot auta.
Ei ole. Enkä edes paastoa. Ymmärrätkö mitä tarkoittaa kortisoli ja miksi korkea kortisoli lihottaa? Omalla kohdalla perussyynä on nimenomaan vuorotyö eli epäsäännöllinen rytmi, mukaanlukien unirytmi ja liian vähäinen uni. Kaikille vuorotyö ei vain sovi. En tekisi päivääkään jos saisin toisen työpaikan.
Tiesitkö että yövuoroonkaan ei pääse ilman tarkkaa terveystutkimusta. Kortisolia ei mitata vaikka syytä olisi. Tutkitusti esimerkiksi ylitöiden tekeminen lisää syöpäriskiä, sydänkohtauksen riskiä yms.
Vierailija kirjoitti:
24h ruokailujen välissä pääosin viikolla. Nestettä muutoin pitkin päivää. Viikonloppuna yleensä n. 13:00 ja 19:00 aikoihin tulee syötyä.
Miksi tätä on alanuoletettu?
Vierailija kirjoitti:
Syon kerran päivässä, joten melkein 24 h, ylipainoa n. 150 kg.
Ihan varmasti uskotaan. Tietysti voi syödä kerran päivässä, jos syö taukoamatta vaikka viisi tuntia.
Mulle tulee luonnostaan aikalailla joka päivä sellainen suunnilleen 16h paasto. En sitä mitenkään ole suunnitellut, se vain tapahtuu. Olen enemmän iltapainotteinen syöjä, en saa unta ilman iltapalaa, ja se on päivän ensimmäinen ateria joka venyy iltapäivään. Syön iltapalan (tai no yöpalan) siinä klo 00-01 välillä, joskus jo klo 22-23. Seuraavan kerran seuraavana päivänä joskus klo 16-18 aikaan.
Syön pari-kolme kertaa päivässä. Olen tällä hetkellä työttömänä, eikä ole töitä rytmittämässä syömisiä, niin syön useimmiten pari kertaa päivässä. Jos on töitä tai koulua, niin silloin kolme kertaa. Sitä enempää ei pysty, en ole ikinä oppinut kahteen lämpimään ateriaan päivässä ja välipaloihin. Jo kolme kertaa päivässä syöminen tuntuu siltä että pitäisi olla koko ajan syömässä. Lisäksi tykkään mielummin vaikka pari kertaa päivässä syödä kunnolla, kuin jatkuvasti vähän. Siitä tulee vain paha mieli.
Klo 12 ekan kerran ja klo 24 vikan. Ei ole myöhään syöminen lihottanut ainakaan mua. Painan 57 kg. Joskus syön jopa yöllä, mikä ei tietenkään ole terveellistä.
Lounas n. klo 11 ja päivällinen n, klo 17. Ei muita aterioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vuorotöissä joten ruoka-aikoja ei saa järkeviksi tai edes säännöllisiksi millään. Mun kropalle tää ei sovi sitten ollenkaan. Syön tai en syö, koko ajan nousee paino ja päällä yleinen turvotus. Kortisolitasot huitelee pilvissä enkä halua edes ajatella mitä tää tarkottaa pittemmällä aikavälillä. Kun ikää tullut jo reippaasti niin tuntuu vaan pahenevan.
Sulla on vika ruuan sisällössä. Ei siihen paastot auta.
Ei ole. Enkä edes paastoa. Ymmärrätkö mitä tarkoittaa kortisoli ja miksi korkea kortisoli lihottaa? Omalla kohdalla perussyynä on nimenomaan vuorotyö eli epäsäännöllinen rytmi, mukaanlukien unirytmi ja liian vähäinen uni. Kaikille vuorotyö ei vain sovi. En tekisi päivääkään jos saisin toisen työpaikan.
Tiesitkö että yövuoroonkaan ei pääse i
Juurikin tuossa tapauksessa ruuan sisällöllä on suuri merkitys. Vaikka vänkäätkin vastaan.
En syö enää.
Paljon kätevämpää on ottaa ravintoaineet suoraan verenkiertoon.
Syön lounaan klo 11-14 välillä ja klo 17-18 maissa jotain. Siinä se. Noin 18h paasto tulee aina.
M55
Vain sinun kuvitelmissasi.