Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit, jos paljastuisi, että ystäväsi olisikin vuokralla eikä omistaisi asuntoaan kuten olit aina luullut?

Vierailija
11.10.2025 |

Mitä tekisit? Miten tämä vaikuttaisi ystävyyteenne?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa jos ei tietäisi ystävänsä asumismuotoa ja vielä oudompaa jos se vaikuttaisi ystävyyteen.

Tuo talo ei vuokratalo, joten luulin ystävän omistavan asunnon. Tavallaan hän huijasi minua kaikki nämä vuodet. On todella vaikeaa minulla nyt, olen ihan kummissani. Miksi hän salasi asian?

AP

Mitä se sinulle  kuuluu ?

Vierailija
42/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

X

T.

Sanon tämän yllä olevan esimerkin perusteella.Miksi sinusta tuli yhtäkkiä niin hyökkäävä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi suutut ja välität niin paljon, kun muut saavat tietää, että asuntosi on vuokralla?

Vierailija
44/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? :o

Vierailija
45/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi suutut ja välität niin paljon, kun muut saavat tietää, että asuntosi on vuokralla?

Hän pelkää, ettei häntä enää kutsuta seurapiiritilaisuuksiin ja että ystävät hylkäävät hänet.

Vierailija
46/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun yksi kaveri kerran luuli, että asun omistusasunnossa, vaikka olin vuokralla. En tiedä, miksi niin ajatteli. Ei vaan ollut tullut puheeksi. En esitellyt itseäni, että hei, olen X ja asun vuokralla.

(Ennen kuin aloittajalle tulee uusi paniikki, voin kertoa, että sen jälkeen olen asunut omistusasunnossa.)

Tästä tulee eräs tapaus mieleen:

Eräästä suuresta firmasta lähdettiin virkistäytymispäiville useammalla linja-autolla. Vanhempi nainen jutteli niitä näitä vieruskaverina olleen nuoren kanssa. Vanhempi nainen oletti naisen olevan (itsensä tavoin) toimiston puolelta. Kun selvisi nuoren naisen olevan firman siivooja, rento juttelu tyrehtyikin siihen. Virkistäytymispäivän jälkeen oli onneksi eri istumakaveri.

T. Se siivooja.

Yrityksen siivoojien ei ole tarkoitus olla läsnä yri

Missä tuossa  mainittiin olleen ylimmän johdon reissu ?

Vierailija
47/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asumisessa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta jos pyörit ystäväpiirissä, jossa kaikilla on oma asunto, siinä saattaa olla vähän ongelmallista, aivan kuten itse pelkäätkin.

Vierailija
48/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa jos ei tietäisi ystävänsä asumismuotoa ja vielä oudompaa jos se vaikuttaisi ystävyyteen.

Tuo talo ei vuokratalo, joten luulin ystävän omistavan asunnon. Tavallaan hän huijasi minua kaikki nämä vuodet. On todella vaikeaa minulla nyt, olen ihan kummissani. Miksi hän salasi asian?

AP

Kysyitkö edes asiasta aiemmin? Kertomatta jättäminen (koska ei pidä asiaa merkityksellisenä) ei ole huijaamista. Ja edelleen, mitä väliä sillä on?

Vierailija
49/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt noin. Ei vaikuttanut ystävyyteen kyllä mitään. Ihan helpottava homma, kun asia paljastui siinä vaiheessa kun kaverin taloon tuli iso vesivahinko. Itse sitten kauhistuin siitä että voi ei, miten nyt selviätte ja miten tästä eteenpäin. Kaveri sitten totesi siihen että eipä mitään kun se on vuokrakämppä, niin muutetaan vaan pois.

Vierailija
50/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asumisessa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta jos pyörit ystäväpiirissä, jossa kaikilla on oma asunto, siinä saattaa olla vähän ongelmallista, aivan kuten itse pelkäätkin.

Mitä ihmeen ongelmallista siinä on, jos kaveriporukasta yksi asuu vuokralla? Ei kai se ole sen kummempaa kuin jos kaikilla muilla olisi purjevene, mutta yhdellä on moottorivene. Missä se ongelma on?

Vierailija
51/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vastailee itselleen. Vuokralla asuminen on aivan normaalia, ei hätää. 

Vierailija
52/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään AP:n oman kertomuksen perusteella on todella vaikea arvioida. On parempi, että meillä on taustalla esimerkiksi Seiskan kaltaista tietoa, jotta tiedämme, kannattaako tähän ihmiseen tutustua.

Vierailija
53/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ennen Seiskan julkaisua hän saattaa vauva-tilillä julkaista esimerkiksi seuraavaa: "nopea ero", "nopea muutto". Tai ehkä hän ei olekaan koskaan asunut yhdessä tai mennyt naimisiin, vaan on koko ajan asunut samassa paikassa.

Vierailija
54/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lotti Haahaaraaa

Vierailija
55/75 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kysyitkö edes asiasta aiemmin? Kertomatta jättäminen (koska ei pidä asiaa merkityksellisenä) ei ole huijaamista. Ja edelleen, mitä väliä sillä on?

En olisi voinut kuvitellakaan, että hän on vuokralla! Kyllä se pahalta tuntuu, kun luulee jotain hyvää toisesta ja sitten... Aivan kuin vanhemmat kertoisivat, että eivät olekaan biologisia vanhempia.

AP

Vierailija
56/75 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo luulo olisi tullut? On eri asia onko vain itse olettanut vai ystävä valehdellut. 

Asumismuodolla ei ole mitään merkitystä. Valehtelulla on. 

Vierailija
57/75 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se söisi luottamuksen kokonaan jos olisi valehdellut päin naamaa. Ei siinä mtn vikaa ole jos asuu vuokralla, mutta jos valehtelee niin.

Miten niin valehdellut? Älä oleta asioita. Monissa taloissa on sekä omistus-että vuokra-asuntoja. 

Vierailija
58/75 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kenenkään asumisen omistamiset sulle kuuluu? Hoida omat asiasi. 

Vierailija
59/75 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta muiden asumiset.

Vierailija
60/75 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ai, nykyisin on huijausta kun ei ole kertonut ensimmäisenä että asuu vuokralla ? Mitä se sulle kuuluu onko vuokralla vai omassa ? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi