Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit, jos paljastuisi, että ystäväsi olisikin vuokralla eikä omistaisi asuntoaan kuten olit aina luullut?

Vierailija
11.10.2025 |

Mitä tekisit? Miten tämä vaikuttaisi ystävyyteenne?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi tuolloin tehdä jotain? - Riippuu varmaan vähän kuka ystävistäni "paljastuisi vuokralla-asujaksi". - Esimerkiksi yli parinsadan neliön omakotitalossa useita vuosia vuokralla asuminen on käsittääkseni aika harvinaista kun taas kerrostalo yksiössä tai kaksiossa yleisempää, joten, ehkä minulla saattaisi ensin mainitun omakotitalosujan kohdalla herätä kysymys, että miksi. - Vaikka saattaahan se olla häneltä ihan järkevä ja perusteltu ratkaisu, Esimerkiksi niin, että asuu esimerkiksi yrittäjä asuu yrityksensä omistamassa asunnossa  tai joku toinen perikunnan omistamassa asunnossa vuokralla mutta saa kyllä vähän varoa, ettei verottaja innostu, vaikka ei mitään laitonta. Yhtä kaikki hänen/ heidän asiansa ei minun.

Uskovainen mies 

Vierailija
22/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun yksi kaveri kerran luuli, että asun omistusasunnossa, vaikka olin vuokralla. En tiedä, miksi niin ajatteli. Ei vaan ollut tullut puheeksi. En esitellyt itseäni, että hei, olen X ja asun vuokralla.

(Ennen kuin aloittajalle tulee uusi paniikki, voin kertoa, että sen jälkeen olen asunut omistusasunnossa.)

Tästä tulee eräs tapaus mieleen:

Eräästä suuresta firmasta lähdettiin virkistäytymispäiville useammalla linja-autolla. Vanhempi nainen jutteli niitä näitä vieruskaverina olleen nuoren kanssa. Vanhempi nainen oletti naisen olevan (itsensä tavoin) toimiston puolelta. Kun selvisi nuoren naisen olevan firman siivooja, rento juttelu tyrehtyikin siihen. Virkistäytymispäivän jälkeen oli onneksi eri istumakaveri.

T. Se siivooja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen ja luulen ja luulen.

Vierailija
24/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuisin.

Vierailija
25/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP:n arkipäiväinen pukeutuminen, kulutustottumukset ja elämäntyyli ovat ylhäisen hienostorouvan tasolla, esimerkiksi luksuslaukuissa, kengissä, koruissa ja autossa, ystäväsi saattaa aivan luonnollisesti ajatella, ettei asuntosi ole vuokralla, koska olet luonut vaikutelman varakkaan ihmisen elämäntavasta.

Vierailija
26/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi tuolloin tehdä jotain? - Riippuu varmaan vähän kuka ystävistäni "paljastuisi vuokralla-asujaksi". - Esimerkiksi yli parinsadan neliön omakotitalossa useita vuosia vuokralla asuminen on käsittääkseni aika harvinaista kun taas kerrostalo yksiössä tai kaksiossa yleisempää, joten, ehkä minulla saattaisi ensin mainitun omakotitalosujan kohdalla herätä kysymys, että miksi. - Vaikka saattaahan se olla häneltä ihan järkevä ja perusteltu ratkaisu, Esimerkiksi niin, että asuu esimerkiksi yrittäjä asuu yrityksensä omistamassa asunnossa  tai joku toinen perikunnan omistamassa asunnossa vuokralla mutta saa kyllä vähän varoa, ettei verottaja innostu, vaikka ei mitään laitonta. Yhtä kaikki hänen/ heidän asiansa ei minun.

Uskovainen mies 

Esimerkiksi niin, että asuu esimerkiksi yrittäjä asuu yrityksensä omistamassa asunnossa tai joku toinen perikunnan omistamassa asunnossa vuokralla mutta saa kyllä vähän varoa, ettei verottaja innostu, vaikka ei mitään laitonta. Yhtä kaikki hänen/ heidän asiansa ei minun.

Vierailija
27/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi tehdä asian suhteen jotakin? Ellen ollut aikeissa ostaa asuntoa ystävältä, niin tämä ei vaikuta minuun mitenkään.

Vierailija
28/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys menisi poikki ja joutuisin terapiaan

Vierailija
29/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että kylläpä olen tuomitsevainen torvi, jos en a) ota selvää asiasta, joka kiinnostaa minua ja b) asumismuoto mitenkään hätkäyttää minua.

Vierailija
30/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KENTIES PARAHIN ALOITE KONSAAN! NÄITÄ LISÄÄ!

Mitä hyvää aloituksessa on?

Vierailija
31/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos AP onkin sosiaalinen huijari, joka vain teeskentelee olevansa hienostorouva?

Vierailija
32/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KENTIES PARAHIN ALOITE KONSAAN! NÄITÄ LISÄÄ!

Mitä hyvää aloituksessa on?

Tämä on sarkasmia tai jtn!

Vierailija
33/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörtyisin sirosti sohvalle ja odottaisin, että joku tulee tuomaan hajusuolaa.

Vierailija
34/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama asuvatko kaverini vuokralla tai omistusasunnossa.

Vierailija
35/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. No jos sotkeutuu taloyhtiön asioihin kuten omistaisi asunnon niin onhan se kummallista. Samoin jos toinen koettaa tehdä itseään tärkeäksi reikä taskussa ja toinen häpeää kun koko palkka menee asumiseen. Ihan asiallinen aloitus sillä näitä on paljon mutta auto on kallis ja kakaroiden kylkiluut paistvat paidan läpi t. AP siis nykysuomessa

Vierailija
36/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos AP:n arkipäiväinen pukeutuminen, kulutustottumukset ja elämäntyyli ovat ylhäisen hienostorouvan tasolla, esimerkiksi luksuslaukuissa, kengissä, koruissa ja autossa, ystäväsi saattaa aivan luonnollisesti ajatella, ettei asuntosi ole vuokralla, koska olet luonut vaikutelman varakkaan ihmisen elämäntavasta.

Tällaiset ihmiset eivät yleensä myönnä sitä itse, ellei heitä paljasteta.Koska tämä vaikutti vakavasti hänen sosiaaliseen imagoonsa.

Vierailija
37/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehuisin ettei eläkään velkavankeudessa luukkunsa kanssa, vaan voi poistua kuukauden varoitusajalla ihan mihin vaan.

Missä ihmeen velkavankeudessa? Ostin nykyisen asuntoni käteisellä ilman lainaa. Ja hilloa löytyy sen verran, että voin lähteä vaikka päivän varoitusajalla hotelliin asumaan.

Vierailija
38/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun yksi kaveri kerran luuli, että asun omistusasunnossa, vaikka olin vuokralla. En tiedä, miksi niin ajatteli. Ei vaan ollut tullut puheeksi. En esitellyt itseäni, että hei, olen X ja asun vuokralla.

(Ennen kuin aloittajalle tulee uusi paniikki, voin kertoa, että sen jälkeen olen asunut omistusasunnossa.)

Eräästä suuresta firmasta lähdettiin virkistäytymispäiville useammalla linja-autolla. Vanhempi nainen jutteli niitä näitä vieruskaverina olleen nuoren kanssa. Vanhempi nainen oletti naisen olevan (itsensä tavoin) toimiston puolelta. Kun selvisi nuoren naisen olevan firman siivooja, rento juttelu tyrehtyikin siihen. Virkistäytymispäivän jälkeen oli onneksi eri istumakaveri.

T. Se siivooja.

Yrityksen siivoojien ei ole tarkoitus olla läsnä yrityksen ylemmän johdon kokouksissa. Jos menisit kokoushuoneeseen siivoamaan ja joku luulisi sinua ylemmäksi johtajaksi, mutta myöhemmin huomaisi, ettet ollutkaan, antaisitko siivoojan jäädä ja jatkaa kokousta?

Vierailija
39/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma ap:llä on?

Vierailija
40/75 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Se siivooja.

Yrityksen siivoojien ei ole tarkoitus olla läsnä yri

Keksit tikustakin asiaa jotta sulla riittäis tiedustelutyötä eiks nii?