Alatteko +10 asteessa jo laittamaan pipoja ja käsineitä lapsille?
Kun monella näyttää olevan, mutta ei mun mielestä ole vielä niin kylmä että tarttis, tietysti ihan vauvoilla joo, mutta isompia tarkoitin.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tääl ainakin tuulee ihan v..sti... sekin vaikuttaa. 8 v:llä on pihassa nyt trikoopipo päässä, käsissä ohuet merinolapaset kurarukkasten alla.
Miten sinä äiti ihminen käytät noin rumaa kieltä????
Tuulee vitsisti? Ei ole ruma.
Vierailija kirjoitti:
10 on aika kylmä.
Onko kysyy tietämätön Svosta ????
No meillä lapsi itse osaa aika hyvin säädellä pukeutumistaan, on aika kuumaverinen. Ens viikolla varmaan jo päällyhousut päälle, alkaa olla aamuisin täällä pakkasta
Ahaa. Juu. Juu kyllä tuulee korvien välissä.
Ei ole lapsia mut mä tulin viime viikolla käymää tääl Suomessa. Pari viikkoa olis takoitus olla. Käyn vuosittain vierailemassa mut normaalisti KESÄLLÄ.nyt meni lomat näin et pääsin vasta nyt ja on tääl kyl niin saatanan kylmä että mulla on sekä pipot, hanskat että broidin pilkkihaalari lainassa kun on pakko mennä ulos. 😂 Niin ja sain hyvän syyn neuloa yhdet villasukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tääl ainakin tuulee ihan v..sti... sekin vaikuttaa. 8 v:llä on pihassa nyt trikoopipo päässä, käsissä ohuet merinolapaset kurarukkasten alla.
Miten sinä äiti ihminen käytät noin rumaa kieltä????
Vittuakos se sulle kuuluu.
Huvittaa nää jotka esittäää kovaa -20 asteen pakkasella ilman pipoja sun muita. Vaikka ihan selvästi näkee että painaituvat kävellessään kyyryyn kun paleltaa oikeasti ihan helvetisti. Se oli sitä teiniagoa. Nykyään menee hattu päähän jo 15 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nää jotka esittäää kovaa -20 asteen pakkasella ilman pipoja sun muita. Vaikka ihan selvästi näkee että painaituvat kävellessään kyyryyn kun paleltaa oikeasti ihan helvetisti. Se oli sitä teiniagoa. Nykyään menee hattu päähän jo 15 asteessa.
Mulla palelu pentuna tuosta "ulkonäkö ennen kaikkea" syystä niillä parinkympin pakkasilla molemmat korvat fillarilla sotkiessa niin että ne turposi ja toinen jopa märki. No hyvä siinä mielessä että kyllä tuli JÄRKI! 😂 Oli aivan järkyttävän kipeät toista viikkoa, pelkäsin sillon että se pahempi tippuu oikeasti päästä. Varsinkim kun aikuiset siitä vittuili ja höpisi kuolioista. No kyllä ne normaaliks palautu sekä kooltaan että näöltään, mut eivät kestä edes viileetä yhtään, alkaa heti sattua etenkin sitä missä oli se märkivä paleltuma (nykyäänkin vielä näkyy arpi). Eli pipo menee päähän jo noissa asteissa täälläkin ja siitä ohuesta siirrytään aina vaan paksumpaan asteiden laskiessa. Ja ei liikuta pätkääkään mitä jengi ajattelee kun toppaudun päästä varpaisiin vaikka kesällä jos mua paleltaa.
Tänään oli kova kylmä tuuli saaressa. Lapsilla oli pipot päässä ja itsellä huppu päässä.
Eikö ohuet neulesormikkaat/lapaset ja puuvillapipot ole aika hyvät tähän kymmenen asteen molemmin puolin, koska eihän ne kuitenkaan liian kuumat ole. Jos oikeasti tulee liian kuuma, helppo laittaa taskuun. Kurarukkasen kanssa laitetaan aina lämpimälläkin jotain ohutta lapasta alle, koska on mukavammat kun ei se muovi ole suoraan käsiä vasten.
Laitoin tänään pipon päähän ihan itselleni kun kävin ulkoilemassa kun tuuli niin että lippis ei olisi pysynyt päässä. 😁
Kymmenvuotias puki mukisematta pipon ja hanskat tänään, Helsinki ja vähän alle +10 C.
Tuulella käytetään tuulipukua ja pipoa, pyöräillessä myös käsineitä.
Niinkö ? 🤣