Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen elämä on aina kivaa?

Vierailija
13.04.2007 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan siksi, että mulla on sellanen asenne asioihin! Mites se meneekään; jos elämä antaa sitruunoita, tee niistä piirakkaa!!! Paljon pahaa olen joutunut kokemaan, otin sitten elämäni herruuden (rouvuuden?) omiin käsiini ja rupesin pelaamaan asenteella, jonka ansiosta jokainen päivä on nautinto!

Vierailija
2/9 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro käytännössä tuosta asenteestasi, miten toimit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todella vaikea selittää. Se on vain sellainen vaihde käännetty aivoissa päälle. Imurointikin on hauskaa, kun laittaa mieluista musaa taustalle tai silittää samalla kun kattoo lempiohjelmaa telkkarista. Ei ole varaa autoon, mutta mp3-soitin auttaa kävelemisen jaksamisessa.

Pidän silmät ja korvat auki erilaisten tilanteiden varalta. En useinkaan sano ei. Parin minuutin tulkkaushomma, josta ei ollut mitään takeita, että saisin mitään palkkiota siitä koskaan toikin minulle 30% ikuisuusalennuksen eräässä raflassa.

Ei koskaan pidä olla vihainen turhasta. Ei kannata valittaa. Eikä koskaan pidä kieltäytyä toisten auttamisesta. Se kaikki tulee omalle kohdalle kymmenkertaisena takaisin! Menneitä ei tarvitse murehtia, sillä ne ovat historiaa. Avoin, optimistinen ja iloinen; nämä ominaisuudet tuovat onnen ja osittain terveydenkin.

Miksi turhaan aloittaa riita aiheesta, joka ei ole itselle supertärkeä? Antaa asioiden olla vaan ja keskittyy niihin perusasioihin elämässä. On osattava nauttia pienistä asioista, puhtaan pyykin tuoksusta, kirpparilta löydetystä lempikirjasta, ystävän puhelusta jne.

3

Vierailija
4/9 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua surettaa eräs ystäväni, joka vain erakkona kyhjöttää kotonaan. Hänelle on parista asiasta otettu yhteyttä, mutta hän on vain sanonut " ei, ei" ajattelematta asiaa pidemmälle. Hän on katkera ja kateellinen nykyään. Minusta tuntuu, että hän on ns. " nukkunut onnensa ohi" . Ja itse asiassa monta krt päivässä/viikossa/vuodessa.

Surettaa hänen puolestaan. En tiedä, kuinka kauan hän enää jaksaa. Tiedän, että hyvät kulissit ovat hänelle tärkeät. Hän on jäänyt valehtelusta, eli asioiden kaunistelusta muutaman kerran " kiinni" .

Toivon, että hän muuttaisi ne asiat mitkä ovat muutettavissa ja lopettaisi niiden asioiden märehtimisen, mihin ei voi vaikuttaa.

2

Vierailija:

.

Pidän silmät ja korvat auki erilaisten tilanteiden varalta. En useinkaan sano ei. Parin minuutin tulkkaushomma, josta ei ollut mitään takeita, että saisin mitään palkkiota siitä koskaan toikin minulle 30% ikuisuusalennuksen eräässä raflassa.

3

Vierailija
5/9 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silloin jaksa suhtautua kaikkeen avoimesti ja innolla! Silloin juuri erakoituu, koska ei jaksa lähteä mihinkään/tehdä mitään/nähdä ketään. Varsinkaan sinunkaltaisiasi intoa piukassa olevia, tarmokkaita " onnimanneja" . (siis ihan tarkoitan hyvällä tätä.)

Vierailija
6/9 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut koko nuoren ja aikuisen ikäni kokemaan niin paljon pahaa elämässä, että osaan arvostaa turvallista ja tavallista arkea, ihania lapsiani, perheen terveyttä, hyviä ystäviä, läheisiä sukulaisia jne. Tänä päivänä kaikki on hyvin!

Vierailija
7/9 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässä on koko ajan niin paljon surua, tuskaa ja kärsimystä, että en jaksa enkä uskalla iloita mistään, kun ajattelen, että jos olen onnellinen, niin takuuvarmasti sekin onnenaihe minulta varmasti riistetään.

Vierailija
8/9 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ole antanut ongelmien vain olla. Jos olen tyytymätön, korjaan asian, jos en voi hyväksyn sen ja yritän keksiä siitä positiivisenkin puolen.

Tärkeä oivallus oli se, miten vetää raja oman elämän ja muiden elämän välille. Muiden ongelmat kuormitti mua, koska tunsin, etten voi niitä korjata, mutta silti olin huolissani ja murehdin. Nyt teen ensin omat asiani, jos jää yli aikaa ja resursseja autan ja kaveri haluaa ottaa apua vastaan. Sitten olen tehnyt voitavani ja voin irrottautua asiasta.

Vierailija
9/9 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen välillä minäkin ajatellut.

Mutta en tiedä yhtään, kuinka osaisin häntä auttaa. Hän kieltäisi kuitenkin asian. Kuten sanoin, hän valehtelee (lue kaunistelee) asioita minulle ja muille tahoille. Jos hän kertookin mieltä painavistaan asioista jotain, hän peruu puheensa täysin seuraavan päivänä.

Hän elää parisuhteeessa, ja heillä on pieni lapsi. Eli tilanne on aika paha, koska se koskee myös pientä lastakin...

7