PS keventää autoilijoiden kustannuksia historiallisen paljon, uusi 2,7c alennus bensan hintaan
PS-hallitus tekee täyskäännöstä edellisiin hallituksiin verrattuna. Edellinen hallitus (Marinin-Saarikon kausi) korotti veroja ja laajensi päästökauppaa, kun taas nykyinen hallitus priorisoi autoilun kohtuuhintaisuutta välttämättömyytenä erityisesti maaseudulla, pitkien etäisyyksien alueilla ja ammattiliikenteessä. Keskeisiä päätöksiä ovat polttoaineveron kevennys 100 miljoonalla eurolla vuosina 20262027 (noin 50 miljoonaa euroa vuonna 2026 ja 96 miljoonaa euroa vuonna 2027), joka toteutetaan alentamalla hiilidioksidiveron laskentaperustetta. Tämä seuraa vuoden 2024 veronalennusta (noin 170 miljoonaa euroa), ajoneuvoveron kevennystä, jakeluvelvoitteen loivennusta ja ammattidieselin valmistelua, jotka kaikki on kirjattu hallitusohjelmaan.
Nämä uudet alennukset laskevat bensiinin litrahintaa keskimäärin 2,7 senttiä ja dieselin 2,4 senttiä, ja tästä hyötyyy erityisesti paljon ajavat, maaseudun asukkaat, ammattiautoilijat ja logistiikka-ala. Kokonaisuudessaan toimet vahvistavat kotitalouksien ostovoimaa, tukevat yritysten kilpailukykyä ja hillitsevät logistiikkaketjujen hintapaineita, mikä hyödyttää myös teollisuutta ja huoltovarmuutta.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja se otetaan sitten työmatkaväähennyksestä ja ay-maksujen verovähennyksestä pois
aika taikatemppu!
Jokainen maksaa itse kerhomaksut,jos olet AY uskovainen ,maksat itse.
ja pensat maksaa jokainen itse, ei Kela kuten persuilla tai valtio kuten kokkareilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pakko sanoa että tämä persujen kikkailu bensiinin hinnan kanssa on kuin hyttysen se itämeressä. Minun lompakossani tuo 2,7 senttiä ei tunnu suuntaan toiseen millään tavalla mutta valtion kukkarossa kokonaissumma tuntuu. Ihan sama kuin veronalennuspopulismi että huudetaan suureen ääneen että veronmaksajille miljardin kevennykset kun vaikutus minun kukkarooni oli ehkä 5€ kuukaudessa. Se ei tunnu missään minulla mutta valtion kukkarossa se tuntuu. Jotenkin tuntuu että varsinkin persut pitävät tavallisia ihmisiä tomppeleina jotka eivät tajua mistään mitään.
M-muuttajat maksaa miljardin vuodessa!
kustannus persuista on 5 - 7 miljardia joka vuosi
Ehdotus on vasta lähtenyt lausuntokierrokselle. Jos esitys jollakin tapaa tulee voimaan, se tapahtunee vasta v. 2926 aikaisintaan.
Tämän vuoden saatte vielä tankata n. 1,6€/l 95-oktaanista (etelän hinta). Bonuskorteilla saa alennusta muutaman sentin. Vink vink.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä lysti kustantaa veronmaksajille 100 miljoonaa euroa vuodessa.
persujen toiminta maksaa miljardeja joka vuosi
Marinin kertamaksu EU,lle vaivaiset 7 miljardia,olisi ollut kova jos panostus Suomeen,mutta kun muut ensin on johtoajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensa on yli euron halvempaa kuin Sanna Marinin aikaan 👍
Oikeastaan bensa on 1,5 euroa halvempaa.
Koska sanna oli leiponut sisään 50 c korotuksen jonka piti astua voimaan tänä vuonna. Mutta hallitus poisti sen heti alkajaisiksi.
Manna siis leipoi kiven leivän sisään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ainakin veronmaksajana hvltin tyytyväinen, jos verot laskevat. Varmaan jotkut vasemmistolaiset sossuloiset ovat sitten näitä kuuluisia iloisia veronmaksajia😂
Siis onko mediaanituloilla elävä demari sossuloinen? Tiedäthän että niillä verotuloilla katetaan tässä maassa kaikki julkinen infra, koulutus, poliisi, armeija, tiet, "sairaanhoito" jnejne? Toki minulle käy että lopetetaan vaan kaikki mutta silloin ei muuten sitten makseta enää veroja.
-eri
Ei edes kateta veroilla, vaan on eletty pari vuosikymmentä velaksi. Julkinen sektori on kasvanut mastodonttiseksi, sitä ei pystytä rahoittamaan edes maailman korkeimmalla kokonaisveroasteella,
Katsos kun kaksi eri asiaa eli valtion talous ja kuluttajan talous. Nyt kumpikin ovat kuralla. Eli haluatko pelastaa kumman? Toki se oma talous on lähempänä sydäntäsi? Miksi ei laiteta valtion taloutta kuntoon ensin kuten Tanskassa tehtiin ja sen jälkeen kuluttajan talous? Suomessa on euroopan toiseksi korkein alv joten sitä tuskin voidaan enää enempää nostaa. Valtiohan velkaantuu sitä enemmän mitä enemmän valtion tuloja leikataan koska valtion on kyettävä pitämään yllä lakisääteiset toimintansa joista osasta on säädetty perustuslaissa. Toki voidaan poistaa kirjastot, ilmainen koulutus, ilmainen tieverkko, ilmaiset liikuntapaikat ja kaikki sellainen mikä ei ole pakollista säästöjen vuoksi. Olet tyytyväinen samaan aikaan jos näin tehdään? Et tule valittamaan sen jälkeen? Hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja se otetaan sitten työmatkaväähennyksestä ja ay-maksujen verovähennyksestä pois
aika taikatemppu!
Lisäksi tässä maassa on näitä valtion kustantamia yleishyödyllisiä yhdistyksiä, joiden korkeimmilla palleilla istuu aina joku ex poliitikko nauttimassa korkeita palkkoja tyhjäntoimituksesta, sekä säätiöitä joilla veroja kierretään. Kuten vaikka koneen säätiö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko laskea nuo sadat miljoonat yhteen? Ne ovat siis menetettyjä valtion tuloja, jotka katetaan velalla.
Tai autoilijat käyttää säästyneet eurot muuhun kulutukseen.
laskelmissa tavallinen autoilija säästää n. 30e vuodessa !! vuodessa! siit se kulutusjuhla alkaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko laskea nuo sadat miljoonat yhteen? Ne ovat siis menetettyjä valtion tuloja, jotka katetaan velalla.
Tai autoilijat käyttää säästyneet eurot muuhun kulutukseen.
laskelmissa tavallinen autoilija säästää n. 30e vuodessa !! vuodessa! siit se kulutusjuhla alkaa...
työtön se säästää myös siinä kun ei pidä ajaa enää yhtään mihinkään! Kiitos hallitus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pakko sanoa että tämä persujen kikkailu bensiinin hinnan kanssa on kuin hyttysen se itämeressä. Minun lompakossani tuo 2,7 senttiä ei tunnu suuntaan toiseen millään tavalla mutta valtion kukkarossa kokonaissumma tuntuu. Ihan sama kuin veronalennuspopulismi että huudetaan suureen ääneen että veronmaksajille miljardin kevennykset kun vaikutus minun kukkarooni oli ehkä 5€ kuukaudessa. Se ei tunnu missään minulla mutta valtion kukkarossa se tuntuu. Jotenkin tuntuu että varsinkin persut pitävät tavallisia ihmisiä tomppeleina jotka eivät tajua mistään mitään.
Tarkoitit kai kustantaa? Ei riitä
Vierailija kirjoitti:
Keskiverto kuluttaja säästää vuodessa 32 euroa. Valtava sääästö:)!!!
Tosielämässä. Dieselpaku,noin 70 litraa 2 kertaa kuussa,kalleimmillaan maksoi täyteen yli170e nyt vähän yli satasen,jää sata euroa kuussa muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aika taikatemppu!
Lisäksi tässä maassa on näitä valtion kustantamia yleishyödyllisiä yhdistyksiä, joiden korkeimmilla palleilla istuu aina joku ex poliitikko nauttimassa korkeita palkkoja tyhjäntoimituksesta, sekä säätiöitä joilla veroja kierretään. Kuten vaikka koneen säätiö
Eiköhän KONE valitse itse ketä siellä istuu missäkin. Siihen ei pitäisi olla persulla sananvaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Seuraava SDP hallitus tulee nostamaan bensan hintaa takaisin eurolla.
Se tietää keskimäärin 1 500 eur lisälakua jokaiselle autoilijalle vuodessa ja 6 000 eur lisälaskua ensi hallituskaudella.
Siksi kaikki suomalaiset säästävät nyt puskuriin SDPn hallituskauden varalle.
Vaaleihin on noin 700 päivää. Ensi hallituskauden SDPn ylimääräinen bensaveron korotus on 6 000 euroa tavallista autoilijaa kohti.
Vielä ehtii säästämään sen varalle kun laittaa talteen 10 euroa päivässä eli 300 euroa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko tosiaan että.yrittäjät siirtää sen hintoihin? Se menee suoraan ja lyhentämättömänä yrittäjän katteeseen mutta pumppuhintaan se ei vaikuta
Öljy-yhtiöt määrittää hinnat,ei yrittäjä.
Marinin aikaan mittarin 120 eur limiitillä ei saanut dieselin tankkia täyteen.
Nyt riittää 100 eur limiitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ainakin veronmaksajana hvltin tyytyväinen, jos verot laskevat. Varmaan jotkut vasemmistolaiset sossuloiset ovat sitten näitä kuuluisia iloisia veronmaksajia😂
Siis onko mediaanituloilla elävä demari sossuloinen? Tiedäthän että niillä verotuloilla katetaan tässä maassa kaikki julkinen infra, koulutus, poliisi, armeija, tiet, "sairaanhoito" jnejne? Toki minulle käy että lopetetaan vaan kaikki mutta silloin ei muuten sitten makseta enää veroja.
-eri
Ei edes kateta veroilla, vaan on eletty pari vuosikymmentä velaksi. Julkinen sektori on kasvanut mastodonttiseksi, sitä ei pystytä rahoittama
Olet pihalla kuin lumiukko. Tarkista nyt ensin mitä sekä Ruotsissa että Tanskassa tehtiin rakenneuudistuksia. Tanskassa tärkein uudistus oli ns. Tanskan malli työmarkkinoille, irtisanomissuojaa heikennettiin huomattavasti, jonka jälkeen pk-sektori alkoi kukoistaa.
Ruotsissa on tehty monia veroaleja, yli 80 k€ tienaavien verotusta on kevennetty, perintövero poistettu ja yhteisöveroa laskettu jne.
muissa pohjoismaissa on tehty talousliberaaleja uudistuksia parin viimeisen vuosikymmenen aikana. suomessa ei. Sen näkee myös mittareista kuten gini-kertoimesta
Suomessa on 2 miljoonaa autoilijaa jotka äänestävät persuja halvan bensan puolesta.
Suomessa on 2 miljoonaa osakkeenomistajaa jotka äänestävät kokoomusta osinkotulojen puolesta.
Suomessa on 1 miljoona Kela-asiakasta jotka äänestävät sosialisteja tulonsiirtojensa puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Ei edes kateta veroilla, vaan on eletty pari vuosikymmentä velaksi. Julkinen sektori on kas
Olen samaa mieltä kanssasi. Yksityistetään kaikki. Lopetetaan julkinen puoli kokonaan ja maksetaan käypä hinta sille yritykselle. Vastineeksi verot pois. Yksinkertaista eikö totta äläkä vain sano mitään muttia siitä mikä sinulle olisi tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on 2 miljoonaa autoilijaa jotka äänestävät persuja halvan bensan puolesta.
Suomessa on 2 miljoonaa osakkeenomistajaa jotka äänestävät kokoomusta osinkotulojen puolesta.
Suomessa on 1 miljoona Kela-asiakasta jotka äänestävät sosialisteja tulonsiirtojensa puolesta.
Persujen "laaja" matematiikka 🤣😊