PS keventää autoilijoiden kustannuksia historiallisen paljon, uusi 2,7c alennus bensan hintaan
PS-hallitus tekee täyskäännöstä edellisiin hallituksiin verrattuna. Edellinen hallitus (Marinin-Saarikon kausi) korotti veroja ja laajensi päästökauppaa, kun taas nykyinen hallitus priorisoi autoilun kohtuuhintaisuutta välttämättömyytenä erityisesti maaseudulla, pitkien etäisyyksien alueilla ja ammattiliikenteessä. Keskeisiä päätöksiä ovat polttoaineveron kevennys 100 miljoonalla eurolla vuosina 20262027 (noin 50 miljoonaa euroa vuonna 2026 ja 96 miljoonaa euroa vuonna 2027), joka toteutetaan alentamalla hiilidioksidiveron laskentaperustetta. Tämä seuraa vuoden 2024 veronalennusta (noin 170 miljoonaa euroa), ajoneuvoveron kevennystä, jakeluvelvoitteen loivennusta ja ammattidieselin valmistelua, jotka kaikki on kirjattu hallitusohjelmaan.
Nämä uudet alennukset laskevat bensiinin litrahintaa keskimäärin 2,7 senttiä ja dieselin 2,4 senttiä, ja tästä hyötyyy erityisesti paljon ajavat, maaseudun asukkaat, ammattiautoilijat ja logistiikka-ala. Kokonaisuudessaan toimet vahvistavat kotitalouksien ostovoimaa, tukevat yritysten kilpailukykyä ja hillitsevät logistiikkaketjujen hintapaineita, mikä hyödyttää myös teollisuutta ja huoltovarmuutta.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko se on euron kuten persut lupas? Mun mielestä 1,6e/litra on hyvin kaukana eurosta.
1,66 oli eilen prismassa
Sittarissa oli 1,75
ei vaikuta mitään pumppuhintoihin
hyvää päivän jatkoa
Hyvä yritys persuilta saada huomio muualle päivystysten sulkemisen jälkeen. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko se on euron kuten persut lupas? Mun mielestä 1,6e/litra on hyvin kaukana eurosta.
1,66 oli eilen prismassa
Sittarissa oli 1,75
Onko 1,75e sama kuin 1e? En osaa laskea.
-PersuÄiJJä48
Vierailija kirjoitti:
Osaatko laskea nuo sadat miljoonat yhteen? Ne ovat siis menetettyjä valtion tuloja, jotka katetaan velalla.
Sun periaatteella bensaveroa voidaan korottaa 200 %:ia ja saadaan aina enemmän veroa. Alhaisempi polttoainevero mahdollistaa tehokkaamman liikkumisen Suomen kaltaisessa maassa, joka on osaltaan tärkeää taloudelle
Vierailija kirjoitti:
Mutta lakkauttaa lähes kaikki palvelut. Jee, hyvä persut.
Yksilöitkö kaikki lakkautukset.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko laskea nuo sadat miljoonat yhteen? Ne ovat siis menetettyjä valtion tuloja, jotka katetaan velalla.
Tai autoilijat käyttää säästyneet eurot muuhun kulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1,66 oli eilen prismassa
Sittarissa oli 1,75
Nesteellä viimeksi tankkasin 1,543
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten voi käyttää kun "alennuksesta" huolimatta hinta on korkeampi kuin esim. kolmve vuotta sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1,66 oli eilen prismassa
Sittarissa oli 1,75
Prisman hinta vaihtelee päivittäin paljonkin, tuosta 1,60 pinnasta liki 1,90, riippuu päivästä. Perjantai on yleensä kallein, mutta jostain syystä eilen eli tuo hinta. Ma-ke-pe tulee käytyä ja kun on se pienin hinta niin silloin takki täyteen
Ja tämä lysti kustantaa veronmaksajille 100 miljoonaa euroa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1,66 oli eilen prismassa
Sittarissa oli 1,75
euro ja........siis euron pensaa tankkasit!!
Nyt on pakko sanoa että tämä persujen kikkailu bensiinin hinnan kanssa on kuin hyttysen se itämeressä. Minun lompakossani tuo 2,7 senttiä ei tunnu suuntaan toiseen millään tavalla mutta valtion kukkarossa kokonaissumma tuntuu. Ihan sama kuin veronalennuspopulismi että huudetaan suureen ääneen että veronmaksajille miljardin kevennykset kun vaikutus minun kukkarooni oli ehkä 5€ kuukaudessa. Se ei tunnu missään minulla mutta valtion kukkarossa se tuntuu. Jotenkin tuntuu että varsinkin persut pitävät tavallisia ihmisiä tomppeleina jotka eivät tajua mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä yritys persuilta saada huomio muualle päivystysten sulkemisen jälkeen. 😂
Alueet päättää itsenäisesti,yritä ymmärtää,niissä hallitsee KEPU,SDP Sotelain teki Marinin hallitus.
jos alueet päättää niin miksi eduskunnassa niistä äänestetään?
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä lysti kustantaa veronmaksajille 100 miljoonaa euroa vuodessa.
persujen toiminta maksaa miljardeja joka vuosi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1,66 oli eilen prismassa
Sittarissa oli 1,75
Reilusti yli EURON halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten voi käyttää kun "alennuksesta" huolimatta hinta on korkeampi kuin esim. kolmve vuotta sitten?
Kovin on valikoivaa,säästö tietenkin lasketaan siitä milloin se on ollut kalleinta,bensiini ylitti ,3euron kipurajan kuningattaresi aikaan.
ja valikoivaa on persujen muisti kun puhe oli euron pensasta ja 100 000 uudesta ryöpaikasta
Luuletko tosiaan että.yrittäjät siirtää sen hintoihin? Se menee suoraan ja lyhentämättömänä yrittäjän katteeseen mutta pumppuhintaan se ei vaikuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1,66 oli eilen prismassa
Sittarissa oli 1,75
Reilusti yli EURON halvempaa.
mihin verrattuna?
et sitten saanut linkkiä aloitukseen, joten tietysti tuo on ilmiannettu monenkin toimesta huuhaana, syytä itseäsi