Olen ideologisesti työtön - en ole koskaan tehnyt töitä enkä aio tehdä
Olen 36-vuotias enkä ole eläessäni tehnyt töitä - en kesätöitä, en työharjoittelua koulussa, en mitään. Valmistuin aikanaan vain siksi, että ammattikoulu ei voi roikottaa opiskelijaa loputtomiin ilman päättötodistusta.
Miksi? Koska en koe työn olevan minua varten. Työ ei ole elämän tarkoitus, vaikka yhteiskunta haluaa meidät uskomaan niin. Tehköön työtä ne, joilla ei ole muuta sisältöä elämässä. Elämä on lyhyt - menee silmänräpäyksessä - ja en halua vanhana miettiä, että tuhlasin yli 120 000 tuntia elämästäni työntekoon vain pysyäkseni hengissä ja maksaakseni veroja.
Olemme vain järjestelmän orjia, jotka kuvittelevat olevansa vapaita. Totuus on, että suurin osa ihmisistä elää työn ehdoilla. Itse valitsin toisin. En kaipaa statusta, en palkkaa, en uraputkea - arvostan vapautta ja aikaa tehdä sitä mitä haluan. Raha voi koska tahansa menettää arvonsa, mutta oma aikansa ei koskaan palaa.
Olen siis ideologisesti työtön. En siksi, että olisin laiska, vaan siksi, että en halua elää jonkun muun määrittämien sääntöjen mukaan.
Suosittelen muitakin kokeilemaan!
Kommentit (62)
Nykyinen järjetön systeemi on peräisin 1800-luvulta. Työ määrittää elämän ja ihmiset tasapäistettiin kaikki palvelemaan keinotekoisesti muodostettuja valtioita. Ennen sitä oli prosentti selkeästi rikkaita ja loput 99% palvelivat heidän orjinaan. Tuo 1700-luvun systeemi ja sitä edeltävä oli paljon nykyistä parempi esim. maapallon muiden elollisten kannalta.
Hyvinvoiva laaja keskiluokka joka elää yhtä leveästi kuin 1700-luvun aateliset elivät tuhoaa tämän maapallon. Ei maapallon luonnonvarat kestä sitä, että nykyisin on esim. Suomessakin 3-4 miljoonaa 1700-luvun aatelisten kaltaisesti kuluttavaa. Tai itse asiassa kuluttavat vielä huomattavasti suuremmin kuin 300 vuoden takainen rikkain prosentti. Ja tuo johtuu vain työnteosta ja siitä saatavasta suuresta palkasta.
No eipä töihin pääse vaikka kuinka haluaisi. Olen aina halunnut tehdä töitä. Etenkin vanhojen talojen rempat kiinnostaa.