Olen ideologisesti työtön - en ole koskaan tehnyt töitä enkä aio tehdä
Olen 36-vuotias enkä ole eläessäni tehnyt töitä - en kesätöitä, en työharjoittelua koulussa, en mitään. Valmistuin aikanaan vain siksi, että ammattikoulu ei voi roikottaa opiskelijaa loputtomiin ilman päättötodistusta.
Miksi? Koska en koe työn olevan minua varten. Työ ei ole elämän tarkoitus, vaikka yhteiskunta haluaa meidät uskomaan niin. Tehköön työtä ne, joilla ei ole muuta sisältöä elämässä. Elämä on lyhyt - menee silmänräpäyksessä - ja en halua vanhana miettiä, että tuhlasin yli 120 000 tuntia elämästäni työntekoon vain pysyäkseni hengissä ja maksaakseni veroja.
Olemme vain järjestelmän orjia, jotka kuvittelevat olevansa vapaita. Totuus on, että suurin osa ihmisistä elää työn ehdoilla. Itse valitsin toisin. En kaipaa statusta, en palkkaa, en uraputkea - arvostan vapautta ja aikaa tehdä sitä mitä haluan. Raha voi koska tahansa menettää arvonsa, mutta oma aikansa ei koskaan palaa.
Olen siis ideologisesti työtön. En siksi, että olisin laiska, vaan siksi, että en halua elää jonkun muun määrittämien sääntöjen mukaan.
Suosittelen muitakin kokeilemaan!
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saat rahaa? Jos olet ideologisesti työtön niin ei kai ideologiasi voi hyväksyä sitäkään, että tukesi rahoitetaan toisten ihmisten orjuudella. Tai ainakin aika kaksinaismoralistinen ajatusmaailma, jos toisten verorahat kelpaavat, vaikka nekin on ilmeisesti sinusta orjuuden ja riiston tuotosta.
Kelalta tietenkin, ei mua kiinnosta pätkääkään kuka ne rahoittaa. En ole ollut päättämässä sääntöjä enkä aloittamassa tätä sairasta järjestelmää.
Olet moraaliton ihminen. Elämä kelpaa, mutta tikkuakaan et pane ristiin, jotta muilla olisi asiat hyvin. Egoisti. Mitä annettavaa sinulla on muille - tämä on ihmisyyden perusta.
Olet harvinaisen tyhmä. Et näe että puolueet ovat vuosikymmeniä ajaneet invidualismi ideologiaa Suomessa. Yksilökeskeistä ajattelua.
Se on juuri sitä mitä kritisoit mutta se vain on ok jos itse tekisit niin. Tekopyhää, niin tekopyhää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta on täynnä AP;n kaltaisia, moraalittomia, selkärangattomia hyväksikäyttäjiä. Jossain on nyt pahasti vikaa!!
onneksi en asu Suomessa jotta rahoittaisin Ap:n elämää!
terv Ulkosuomalainen
Kuule. Ei noita montaa ole. Suomalaiset on ahkeraa kansaa. Jostain syystä nykyään kaikki leimataan tyhmiksi ja laiskoiksi. Miksi? Joku vaaliagenda??
No ne mitä on näyttää työkseen olevan palstalla ja he ovat laiskureiden kuninkaita kuten AP!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saat rahaa? Jos olet ideologisesti työtön niin ei kai ideologiasi voi hyväksyä sitäkään, että tukesi rahoitetaan toisten ihmisten orjuudella. Tai ainakin aika kaksinaismoralistinen ajatusmaailma, jos toisten verorahat kelpaavat, vaikka nekin on ilmeisesti sinusta orjuuden ja riiston tuotosta.
Kelalta tietenkin, ei mua kiinnosta pätkääkään kuka ne rahoittaa. En ole ollut päättämässä sääntöjä enkä aloittamassa tätä sairasta järjestelmää.
Käytät kuitenkin sairaan järjestelmän tuottamia palveluita, vaikka et maksa verojakaan. Ja ennen kuin aloitat mussuttamisen, tuista ei "oikeasti" makseta veroa, saat vaan sen verran vähemmän sitä tukea, eli veronmaksusi on täysin näennäistä.
Niin, sillain se toimii.
Mutta on väärin väittää että se koskisi vain tukia. Ne päättäjät saavat palkkionsa verovaroista, julkisen sektorin työntekijät saavat verovaroista palkkansa - sieltä samasta mistä tuetkin rahoitetaan.
Mutta päättäjille ja julkisen sektorin työntekijöille maksetaan silti PALKKAA, toisin kuin AP:lle. Siinä on merkittävä ero.
Mistä tiedät että työnteko on niin vastenmielistä
josset ole sitä ikinä edes kokeillut?
Kyllähän kaikki tietysti haluaisi olla vapaita, mutta rahaa pitää saada jostain.
Minä teen lähinnä pimeesti töitä. Saan olla vapaa ja teen töitä kun jaksan. Olen tienannut ihan hyvinkin pimeillä töillä koska ne työt on aika kuntoa vaativia kuitenkin niin 16-20 euroa tunti olen saanut. Olen esimerkiksi hakenut telakalle töihin ainakin 80 kertaa mutta ei palkata koska ulkomaalaisia saa halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten olet onnistunut näin pitkään välttelemään te-toimiston työehdotuksia?
Oletko joutunut käymään ehdottamiaan kursseja tai työkokeiluja säilyttääksesi työmarkkinatuen?
Kiinnostaisi...
Erilaisilla diagnooseilla: masennusta, uupumusta, selkäkipuja, polvikipuja, yleisesti kipuja ja päänsärkyä - sellaisia joita on vaikea todistaa vääräksi. Todisteen kanssa pääset eroon velvoitteista. Aivan kuten työelämässä sairaslomat.
Riippuu ihan taidoista osaako näytellä ja jos on hyvä tuuri että on oikeasti jotain vaivaa niin vielä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytät kuitenkin sairaan järjestelmän tuottamia palveluita, vaikka et maksa verojakaan. Ja ennen kuin aloitat mussuttamisen, tuista ei "oikeasti" makseta veroa, saat vaan sen verran vähemmän sitä tukea, eli veronmaksusi on täysin näennäistä.
Ei ole. Nimeä muuttamalla et tulonsiirtoa saa katoamaan. Se tulee verovaroista.
Vierailija kirjoitti:
Eläkettä et saa yhtään. Millä meinaat eläkkeellä elää?
Valitettavasti kyllä tuo saa eläkkeen. Tunnen lähipiiristä yhden ideologisen työttömän, joka eli koko ikänsä toimeentulotuella. Asui perikunnan omistamassa asunnossa josta ei maksanut vuokraa, eikä saanut asumistukea. Kun tuli eläkeikään, alkoi saada kansaneläkettä ja takuueläketta ja silloin tietysti suvun oli järkeä pyytää vuokraakin, koska tämä kaveri alkoi saada myös eläkeläisen asumistukea. Tulot siis kolminkertaistuivat kun täytti 65 vuotta.
Senkus olet. Mä olen tavallinen työtön ja etsin työpaikkaa. Onneksi sun kaltainen ei saa sitä työpaikkaa mun nenän edestä, se vasta ärsyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen lähinnä pimeesti töitä. Saan olla vapaa ja teen töitä kun jaksan. Olen tienannut ihan hyvinkin pimeillä töillä koska ne työt on aika kuntoa vaativia kuitenkin niin 16-20 euroa tunti olen saanut. Olen esimerkiksi hakenut telakalle töihin ainakin 80 kertaa mutta ei palkata koska ulkomaalaisia saa halvemmalla.
Säästätkö itse eläkkeesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko joutunut käymään ehdottamiaan kursseja tai työkokeiluja säilyttääksesi työmarkkinatuen?
Kiinnostaisi...
Erilaisilla diagnooseilla: masennusta, uupumusta, selkäkipuja, polvikipuja, yleisesti kipuja ja päänsärkyä - sellaisia joita on vaikea todistaa vääräksi. Todisteen kanssa pääset eroon velvoitteista. Aivan kuten työelämässä sairaslomat.
Riippuu ihan taidoista osaako näytellä ja jos on hyvä tuuri että on oikeasti jotain vaivaa niin vielä parempi.
Ohis. Olet vissiin taitava huijari. Oletko ajatellut käyttää taitoasi johonkin hyvään? Voisit auttaa esim niitä, jotka oikeasti kuuluvat eläkkeelle, pääsemään sinne. Ilmaiseksi tai pientä palkkiota vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi...
Mistä olet nämä opin taidot saanut? Euroopassa pakolaiset ovat tuossa mestareita mutta suomessa noi taidot on jo hyvin; kertoo Ap;sta enemmän kuin tuhat sanaa,
Et kaipaa palkkaa - et siis varmaan tukiakaan, koska muutenhan olet systeemin orja. Et ole vapaa ellet heittäydy koko systeemin ulkopuolelle eli elät kuitenkin muiden määritteleminen sääntöjen mukaan. Ja koska sulla on netti, niin et elä systeemin ulkopuolella. Lopputulemana olet siis vain laiska.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi...
Ei sieltä te-toimistosta mitään työehdotuksia tule. Eivätkä ehdota kursseja, koska on ammattikoulu käytynä ja tutkinto olemassa. Nykyään te-toimistot torppaavat pyynnöt kouluttautumisesta useimmilta niiltäkin, jotka itse haluaisivat lisäkoulutusta. Te-toimistossa on tarkka käsitys, että töitä ei läheskään kaikille ole, eikä kannata tuhlata rahaa koulutuksiin, jotka eivät kuitenkaan työllistä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mitä teet päivät?
Harrastan liikuntaa, pelailen, käyn kavereilla ja sukulaisilla. Ja aina välillä käyn ulkomailla, avartaa mieltä kun näkee minkälaista orjuutta muualla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kyllä tuo saa eläkkeen. Tunnen lähipiiristä yhden ideologisen työttömän, joka eli koko ikänsä toimeentulotuella. Asui perikunnan omistamassa asunnossa josta ei maksanut vuokraa, eikä saanut asumistukea. Kun tuli eläkeikään, alkoi saada kansaneläkettä ja takuueläketta ja silloin tietysti suvun oli järkeä pyytää vuokraakin, koska tämä kaveri alkoi saada myös eläkeläisen asumistukea. Tulot siis kolminkertaistuivat kun täytti 65 vuotta.
Tuo varmaan muuttuu lähiaikoina kun tulee yleistuki. Jossain vaiheessa eläkeläistenkin tuet ja takuueläkkeet liitetään siihen samaan. Vain työeläke säilyy itsenäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo varmaan muuttuu lähiaikoina kun tulee yleistuki. Jossain vaiheessa eläkeläistenkin tuet ja takuueläkkeet liitetään siihen samaan. Vain työeläke säilyy itsenäisenä.
Niin jos olet yhtään seurannut asiaa se ei muuta tukien määrää vaan yhdistää ne yhden tuen alle.
Eli helpompi hakea. Tuen määrä on parhaimmillaan kaikki mahdolliset tuet mitä sen nimen alla voi hakea.
Jos hakee vain työmarkkinatukea yleistuen alla, silloin saa vain sen.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin, mutta en ole keksinyt miten se onnistuisi. Kun ei firmat suostu maksamaan pimeästi. Voitko vinkata? Siis tarkoitatko jotain tyyliin naapurin talon maalausta tai pihatöitä mummolle? Niitä olen tehnyt satunnaisesti, mutta eihän niistä kerry sellaisia rahoja että niillä eläisi.
Hohhoijaa, nyt oli niin hyvät argumentit, että maanantaina kaikki jättävät työnsä, ihanaa! Vapaus koittaa!