Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä palvelee, ettei vegemakkaraa saa sanoa makkaraksi?

Vierailija
10.10.2025 |

Eikös sellaista turhaa ja haitallista sääntelyä pitänyt rajoittaa? 

Se on vaan esimerkki miten useless ne ihmiset siellä europarlamentissakin on. Miettisivät jotain hyödyllistä.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ituhippiä

Vierailija
2/67 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihmetellyt näissä vegeasioissa sitä, että miksi ne kasvisversiot yrittävät olla kuin lihaversioita? Kauramaito, kasvismakkara, vegepihvi jne yms.

Mikseivät ne voi rohkeasti olla omia itsejään, kasvistuotteita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen nimeksi vois sitten tulla vegevakkara.

Vierailija
4/67 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, mielestäni suomen kielessä makkara merkitsee myös muotoa. Merimakkara esim.

Vierailija
5/67 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sen nimeksi vois sitten tulla vegevakkara.

Vakkara riittää

Lihalle riittää viha.

Kaikkiin vaan v tilalle niin tietää että hippien ruokaa.

Vierailija
6/67 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alla normala vinner på det då en massa fuskprodukter försvinner från köttavdelningen. Nästa steg kunde vara att bageriprodukterna avlägsnades från köttavdelningarna och endast produkter med minst 70 % kött samt inälvor skulle säljas i dem.

Vierailija
7/67 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihmetellyt näissä vegeasioissa sitä, että miksi ne kasvisversiot yrittävät olla kuin lihaversioita? Kauramaito, kasvismakkara, vegepihvi jne yms.

Kyse on muodosta ja käyttötarkoituksesta, kyllä se pitäisi tyhmemmänkin tajuta. 

Vierailija
8/67 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihateollisuutta. He haluvat pitää brändinsä. Miksi kasvisruuan tuottajat loisivat lihabrändeissä eivätkä kehitä omiaan?

Vierailija
9/67 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset eivät syö pelkästään suullaan vaan myös tottumuksillaan, muistoillaan. Ruoka joka on lapsuudenruuan muodossa menee helpommin alas, jne.

Vierailija
10/67 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alla normala vinner på det då en massa fuskprodukter försvinner från köttavdelningen. Nästa steg kunde vara att bageriprodukterna avlägsnades från köttavdelningarna och endast produkter med minst 70 % kött samt inälvor skulle säljas i dem.

Bara svenskor har falukorv, ingen kött

Vierailija
11/67 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja se totta kai palvelee. Vegaanisen ruuan suosio vähenee.

Esim. jos vegaanisen paahtopaistin päällä ei enää lue vegaaninen paahtopaisti vaan joku soijamassavalmiste niin paljon harvempi haluaa enää olla vegaani.

Vierailija
12/67 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta keksin että vegemakkara vois olla "vaggara".

Vierailija
13/67 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te ideologisten vegaanit voisi keksiä omia nimityksiä ruuillenne? Miksi teidän täytyy kopioida liharuokien nimiä? Johtuuko se siittä että haluatte yrittää huijata normaaleita ihmisiä syömään teidän ideologista sontaa jota ei voi oikein ruuaksi kutsua kun se on vain jotain maksaa joka ei vie nölkää, ei pidä nälkää, ei maistu millekkään ja on nii  ravintoköyhää että on pakko syödä lisäravinteita että pysyy terveenä?

Vierailija
14/67 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka joku ulkomaalainen haluaa ostaa makkaraa, niin olisi ihan hyvä ettei häntä kuseteta jo tuotteen nimessä

Vierailija
15/67 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän oli ranskan äärioikeiston aloite eikä sitä vielä ole taputeltu. Vaikka Europarlamentti jonkin aloitteen hyväksyy, sitä käsitellään vielä vuosikausia muissa elimissä.

Onhan se suomalaisten tekemä aloite kesäajasta luopumisestakin hyväksytty v. 2019 mutta direktiivi viipyy edelleen.

Euroopan äärioikeisto hyppii Putinin pillin mukaan ja hidastaa EU-päätöksentekoa. Hyvin ikävää että myös persujen MEP on niin typerä, että menee tuohon lankaan. Mutta persuthan ei koskaan äänestäkään fiksuja vaan ärsyttäviä tyyppejä. Omaksi kiusakseen, niinsanotusti. 

Vierailija
16/67 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihateollisuutta. He haluvat pitää brändinsä. Miksi kasvisruuan tuottajat loisivat lihabrändeissä eivätkä kehitä omiaan?

Pitääkö parlamentin suojella jonkun brändiä? Sitten on helppo uskoa, että ne on big pharmankin puolella.

Vierailija
17/67 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne on nimetty eläinperäisen tuotteen mukaan, jota ne korvaavat. Kuule, siinä kohtaa kun tämä aloite muuttuu laiksi, meillä ei enää myydä eläinkunnan tuotteita ollenkaan. Ne on lakkautettu eläinten väärinkäyttönä ja planeetalle tuhoisina.

Vierailija
18/67 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä just. Hyvin ovat onnistuneet myös brändäämään kasvisöljypohjaan sekoitetun kaurauutteen MAIDOKSI

Maidon sokerit eivät tuhoa hampaita, kuten noiden kaurasokerilitkujen

Vierailija
19/67 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön itse kasvispainotteista ruokaa ja myös paljon näitä kaurajauhiksia ym. ja olen ihmetellyt ihan samaa asiaa. Kyllä sitä kaurajauhista tulisi ostettua vaikka sen loppuosan nimestä muuttaisi muruksi tai joksikin muuksi mikä ei viittaakaan lihaan. Vegemakkara voisi olla vaikka kasvispötkylä tai joku vastaava.

Vierailija
20/67 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarahan ei tarkoita mitään sisältämäänsä ainesosaa vaan pötköön tungettua massaa.

Äärioikeisto on niin junttia, että kuvittelee kiusanteolla hidastavansa vääjäämätöntä muutosta. ja Putinhan tässä taustalla häärii. Vankeuteen neljäksi vuodeksi tuomitun Marine LePenin pikku rahoittaja ja Sebun pikku agenttileirikaveri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi