Minkä KOTIMAISEN kirjan luit viimeksi?
Tänään on taas suomalaisen kirjallisuuden päivä. Lukeminen on vähentynyt huomattavasti. Yhä useampi sanoo lukeneensa, vaikka on vain kuunnellut kirjan. Onko se sama asia? äänikirjoille on tilausta, se on helppoa ja samalla voi puuhata jotain muutakin. Minä olen kutonut räsymattoa perinteisesti kangaspuilla hakaten ja äänikirja on pitänyt huolta äänimaailmasta paukkeen keskellä.
Viimeisin kotimainen kirja oli Ilkka Remeksen Nimessä ja veressä. Suosittelut siitä, vaikkeivät kaikki näitä arvostakaan. MItä kotimaista sinä luit viimeksi?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
VAPAAMUURAREIsta . Ritareita. Ja niiden harppi sirppi käärme merkissä on ylhäällä HINDUJEN TUNNUS HAKARISTI . Jopa kirjastossa on kirjoja niistä. Myös Wikipedia . Siis niillä on hakaristi merkki käytössä. Hindujen kleopatrojen merkki. Wikipedia Hindujen merkki swastika. Ja ryöstölle Suomeenkin tulleet venäläiset oli kuin nytkin suurin osa juutalaisia jaakoppeja . Hävetkää Mooses lain rikkojat. Oikein kuvia eräässä kun kirjassa niistä kuinka venäjän juutalainen ja arabi ryösteli Viipurissa juutalaisten kauppoja ! Nehän on hulluja sitten.
Taas tämä sekopää alkaa horista.
Vierailija kirjoitti:
Itse usein samaakin teosta väliin kuuntelen ja väliin luen, koska hyvä kirja vie mukanaan ja kuunteleminen on turhan hidasta, mutta siedettävä vaitoehto kun pitää esim ajella autolla työmatkaa.
Voithan säätää kerronnan nopeammaksi, kun kuuntelet. Itse kuuntelen yleensä 1,3 kertaisella nopeudella. Teen myös niin että luen ja kuuntelen vuorotellen. Lenkillä kuuntelen, illalla luen.
Juhani AHon Rautatie pari viikkoa sitten.
Luen vain kotimaisia sillä en osaa muita kieliä.
Laura Lepistön kirjan Voittava mieli. Suosittelen, varsinkin niille, joilla on urheilevia lapsia.
Virpi Hämeen-Anttilan Myöhäisen kevään.
Tämän palstan Auer-keskustelun innoittamana kuuntelin äänikirjana Oikeusmurhan.
Vierailija kirjoitti:
Jussi Halla-ahon elämäkerta
Sama. Lämmin lukusuositus!
Vierailija kirjoitti:
Miksi lukisin kotimaisia paskakirjoja kun osaan kieliä ja suomennoksia on valtavasti?
Miksi kommentoit, jos et lue kotimaista kirjallisuutta?
Tällä palstalla täytyy jonkun AINA kommentoida jotain, mikä ei kuulu ketjuun. Tyyliin: Muistatko hetken, kun synnytit ensimmäisen lapsesi? Niin varmasti joku Leevi, 15v, vastaa: En voi synnyttää.
Marleena Tussun Häpyhuulten salaisuus.
Vetää kaikista ovista / Joenpelto Eeva