Minkä KOTIMAISEN kirjan luit viimeksi?
Tänään on taas suomalaisen kirjallisuuden päivä. Lukeminen on vähentynyt huomattavasti. Yhä useampi sanoo lukeneensa, vaikka on vain kuunnellut kirjan. Onko se sama asia? äänikirjoille on tilausta, se on helppoa ja samalla voi puuhata jotain muutakin. Minä olen kutonut räsymattoa perinteisesti kangaspuilla hakaten ja äänikirja on pitänyt huolta äänimaailmasta paukkeen keskellä.
Viimeisin kotimainen kirja oli Ilkka Remeksen Nimessä ja veressä. Suosittelut siitä, vaikkeivät kaikki näitä arvostakaan. MItä kotimaista sinä luit viimeksi?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Miksi lukisin kotimaisia paskakirjoja kun osaan kieliä ja suomennoksia on valtavasti?
Ei kai sun niitä paskakirjoja tarvikaan lukea, lue hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Luen parhaillaan Ismo Alangon elämäkertaa.
Joko olet lukenut Ismon ryyppyputkista ja LSD-tripeistä?
Ei hyvää esimerkkiä nuorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petteri Lipastin Kuuma linja
Ei kun Roope Lipastin siis, kuuntelin juuri uutisia jossa puhuttiin Orposta 😅
😂
Jopa kioskikirjallisuuden lukeminen on kehittävää, sillä sekin vaatii keskittymistä.
Anna Hollingsworth - Pastellien maantiede. Ihan hauska kirja jossa nuori tiedostavainen humanisti törmää tosimaailman kanssa. Ehkä koska olen itse ollut humanisti ja tuo naiivius on tunnistettavaa miten joskus on muka oltu maailmasta perillä kun muutama kirja luettu :)
Emmi Itärannan Lumenlaulaja
Upea kirja, kuten kaikki Itärannan kirjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio alkaa ryypätä tai ottaa LSD:tä tämän kirjan inspiroimana :D
Näköjään Seppo Jokisen Ajomies, sitä ennen Liisa Kovalan Stutthofin selviytyjä. Jälkimmäisen tosin kuuntelin, en tiedä voiko sitä lukemiseksi sanoa.
Jonimatti Joutsijärven kirjoittaman elämäkerran runoilija Mirkka Rekolasta. Kakkososa on viimeisin, ykkösosa luettu jo aikaisemmin.
Ei muista mikä oli viimeksi - ehkä joku Tervon tai Hotakaisen? Tai Boris hurtan?
Luen kyllä kotimaisia, mutta aika valikoivasti.
Tyypilliset urheilu - tai sotakirjat ei maistu, tai tusinadekkarit (palmut eivät ole tusinatavaraa vaikka dekkareita ovatkin)
Suomalaista kirjallisuutta ei kyllä ole tullut luettua varmaan 15 vuoteen. Luen kyllä lähes 100 kirjaa vuodessa, mutta vain englanniksi.
Väinö Riikkilä: Pertsa ja Kilu. Luimme yhdessä lapsen kanssa ääneen luku/ilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio alkaa ryypätä tai ottaa LSD:tä tämän kirjan inspiroimana :D
Puhtoisen ja steriilin, hyvän esimerkin seurakuntanuorille tarjoavan taiteen piiriinhän kuuluukin- niin mitä?
Surun istukka. Katriina Huttusen ja suositan muitakin omia kirjojaan, hän on myös suomentaja.
En yhtään muista, siitä on pitkä aika. Luen 5 - 10 kirjaa kuukaudessa.