oho verenpaine 206/113, syke 82
oho verenpaine 206/113, syke 82. tosin tuli juotua 2 päivää viinaa ja kaljaa. no nyt lopetan
mies 54 v
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
AI-yhteenvetoOta yhteys lääkäriin, jos kotimittauksesi yläpaine toistuvasti ylittää 140 mmHg tai on vähintään 160 mmHg, tai jos sinulla on korkeaan verenpaineeseen viittaavia oireita, kuten voimakasta päänsärkyä tai huimausta
. Hakeudu päivystykseen välittömästi, jos verenpaineesi on 180/110 mmHg tai korkeampi, tai jos sinulla on oireita, kuten päänsärkyä ja huimausta tällä tasolla olevan verenpaineen kanssa
mutta mullapa ei ole päänsärkyä eikä huimausta
ap
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kävelemään terkkarille samantien. Tai vaikka päivystykseen. Ne mittaa siinä luukulla. Jos on noin koholla vielä, ottavat samantien sisälle.
Mulla oli verenpaine 200/120. Sairaanhoitaja sairaalan päivystyksessä vähätteli heti, ja sanoi ettei ne lukemat meille mitään isoja ole.
Mulla samat verenpaineet, lääkkeet ei auta. Alkoholia en juo enkä tupakoi. Lääkärit kyllä tietää tämän, kun muusta syystä käyn sairaalassa kolme kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla samat verenpaineet, lääkkeet ei auta. Alkoholia en juo enkä tupakoi. Lääkärit kyllä tietää tämän, kun muusta syystä käyn sairaalassa kolme kertaa viikossa.
Syke ei ole kyllä noin korkea, 60-75 välillä yleensä vähän matalampi.
AI-yhteenvetoOta yhteys lääkäriin, jos kotimittauksesi yläpaine toistuvasti ylittää 140 mmHg tai on vähintään 160 mmHg, tai jos sinulla on korkeaan verenpaineeseen viittaavia oireita, kuten voimakasta päänsärkyä tai huimausta
. Hakeudu päivystykseen välittömästi, jos verenpaineesi on 180/110 mmHg tai korkeampi, tai jos sinulla on oireita, kuten päänsärkyä ja huimausta tällä tasolla olevan verenpaineen kanssa