Onko tämä uhkaus mielestänne vain vitsi
Miehen sukulainen lupasi hoitaa minun pientä koiranpentua kun käymme asioilla. Hän tietää, että pentu puree kaikkea ja ohjeisti minua läpsimään koiraa. Nykytiedon mukaan koiran koulutusta ei niin hoideta, koiraa ei rangaista eikä satuteta, vaan ohjataan puremaan luvallisia leluja, luita jne ja jos pentu puree ihmistä, sitä kielletään sekä poistutaan hetkeksi paikalta tai laitetaan pentu rauhoittumaan.
Kuulin kun mies jutteli sukulaisen kanssa niin hän sanoi, että aikoo kuulemma kouluttaa kunnolla tuon minun koiran, että sen jälkeen koira pelkää häntä!
Meni itselläni tunteisiin tuo kommentti. Koira on ihan pieni vasta 11viikkoinen pentu, pientä rotua. Tuntuu kauhealta ajatuskin jos hän aikoo lyödä koiraani. Mies puolusteli ja sanoi, että kun hoidosta on jo sovittu! En halua enää häntä hoitajaksi! Onko tämä teidän mielestä ylireagointia?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Ap, koiranpentu ei vahingoitu yksin ollessaan, mutta tuollaisen ihmisen kanssa vahingoittuu. Ja niitä vahinkoja voi olla myöhemmin jopa mahdoton korjata. Älä ota riskiä.
Tämä. En ole koiraihminen, en edes pidä koirista, mutta olen ymmärtänyt että ne ovat (kuten muutkin nisäkkäät ihmistä myöten) hanakoita traumatisoitumaan etenkin nuoruudessaan. Jos koiraa nyt lyö, voi saada maksaa siitä lyönnistä myöhemmin. Tai naapurin lapsi saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä naukumisista tulee aina ärtymys, jonkun koira on pyhä.
Se on lemmikki. Sitä ei ole tarkoitus pelotella tai lyödä, vaikka se ei pyhä olisikaan.
Ja koira tietysti ymmärtää. Ja kyllä koira on aika monelle pyhä, kohta alkaa se pentutehdaskin.
Mitä se ymmärtää?
Sen oman pyhyytensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Saanko kysyä mitä tämä kommenttisi tarkoittaa? Että koko aloitus on provo vai? Tämä on ihan totta. Sukulainen on tuota fyysistä kurittamista tuputtanut koko ajan koiran kouluttamiseen. Vanhempi ihminen kyseessä, lähelle 70v. -Ap
Vanhempi saapumiserä ei ole vieraantunut luonnosta ja he vielä ymmärtävät, että elukka on elukka, eikä mikään ihminen jota pitää palvoa toisena päivätyönään. Älä viitsi tehdä asioista itsellesi liian vaikeiksi.
Eläimen satuttaminen ei ole normaalin järjellä varustetun ihmisen toimintaa, vaikka kuinka sitä minulle perustelisit. Sillä ei ole luonnosta vieraantumisen kanssa mitään tekemistä. -Ap
Läpsiä voi lempeästikin eli se ei ole = satuttaminen
Kiitos, täällä on asiallisia vastauksiakin öyhöttäjien joukossa. En siis ylireagoi. Koiran hoito on siis parasta perua -Ap
Pennun elämässä ensimmäiset kokemukset ovat tärkeimmät. Jos silloin oppii pelkäämään ihmisiä tai toisia koiria, pennusta kasvaa arvaamaton. Se ei luota silloin, vaan kokee olonsa uhatuksi. Sellainen koira puree. Älä anna pilata koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Saanko kysyä mitä tämä kommenttisi tarkoittaa? Että koko aloitus on provo vai? Tämä on ihan totta. Sukulainen on tuota fyysistä kurittamista tuputtanut koko ajan koiran kouluttamiseen. Vanhempi ihminen kyseessä, lähelle 70v. -Ap
Vanhempi saapumiserä ei ole vieraantunut luonnosta ja he vielä ymmärtävät, että elukka on elukka, eikä mikään ihminen jota pitää palvoa toisena päivätyönään. Älä viitsi tehdä asioista itsellesi liian vaikeiksi.
Eläimen satuttaminen ei ole normaalin järjellä varustetun ihmisen toimintaa, vaikka kuinka sitä minulle perustelisit. Sillä ei ole luonnosta vieraantumisen kanssa mitään tekemistä. -Ap
Läpsiä voi lemp
Ei voi. Jos joku läpsäisee sinua lempeästi poskelle, meneekö viesti paremmin perille? Oletko itse oppinut yhtään asiaa läpsimättä? Ennen kaikkea pointti on se, että läpsimisestä ei ole mitään hyötyä. Koira ei ymmärrä läpsyn ja teon yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vitsi.
Voit keskustella hänen kanssaan ja kysyä mitä tarkoittaa. Kerro, että Toosi pahalta moinen puhe tuntuu ja, että et halua väkivaltaa pennulle.
Kysy mitä oikein tarkoittaa sanoillaan?
Kerro, että kuulostaa ikävältä.
Sanot, että EI MISSÄÄN nimessä väkivaltaa, se on PENTU!
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä jeesus. Koiratkin kasvatetaan lukemalla akateemisten kirjoittamaan humpuukkia.😂
ps oletko kysynyt koiralta kokeeko hän olevansa koira?
Sua pitää hakata näköjään paljon enemmän että opit tavoille.
Minulla menee tunteisiin vierestä. En ole koskaan ymmärtänyt fyysistä väkivaltaa opetusvälineenä.
Jokainen voi nyt mennä töihin ja kertoa pomolle, että jos joskus teen virheen niin tuletko läpsimään ja kouluttamaan, kun enhän mä muuten voi oppia virheistä. Kun töistä myöhästyy, pomo on lehden kanssa vastassa ja lempeästi läpsäisee perseelle. Kun tulee muu moka, litsarin paikka. Ja sitten on tietysti pahemmista mokista, vaikka laskuvirhe tms. housut alas.
Kyllä lähtee Suomi nousuun ja tehokkuus kasvaa, kun vihdoin on löydetty nämä toimivat perehdytykset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Läpsiä voi lemp
EI voi. Mitään läpsimistä ei tarvita koiran kouluttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee tunteisiin vierestä. En ole koskaan ymmärtänyt fyysistä väkivaltaa opetusvälineenä.
Jokainen voi nyt mennä töihin ja kertoa pomolle, että jos joskus teen virheen niin tuletko läpsimään ja kouluttamaan, kun enhän mä muuten voi oppia virheistä. Kun töistä myöhästyy, pomo on lehden kanssa vastassa ja lempeästi läpsäisee perseelle. Kun tulee muu moka, litsarin paikka. Ja sitten on tietysti pahemmista mokista, vaikka laskuvirhe tms. housut alas.
Kyllä lähtee Suomi nousuun ja tehokkuus kasvaa, kun vihdoin on löydetty nämä toimivat perehdytykset!
Idiootti homo vertaa koiraa ja ihmistä.
-winner-
ap on sellainen jolle en antaisi edes pölykoiraa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap on sellainen jolle en antaisi edes pölykoiraa
Minä antaisin ap:lle vain turpaan.
-winner-
Olisi ihanaa ihanaa ihanaa nähdä nähdä tämä "winner" vastakkain läpsityn ja hakatun rotikan kanssa. Siinä kyseltäisiin mikä on pyhää, ettei vaan winnerille henkikulta. Mutta menisi kerrankin oikeaan osoitteeseen. Vaan ei onnistu kun tämä pissapöksy itkisi niin että rotikkaakin hävettäisi sen puolesta eikä viitsisi edes purra.
Ap, älä välitä typeryksistä.
Mutta hyvä pointti tuolla, että miehen kanssa keskustelu myös. Hänen täytyy olla kanssasi samoilla linjoilla!!
Opin Simpsoneista, että kurituspanta toimii parhaiten koiran koulutukseen. Yhdistää kivun ja pelon, jos ei tottele käskyjä. Olen kouluttanut kolme koiraa tällä tyylillä. Yksikään ei pasko tai kuse mihin sattuu
11-viikkoinen koira ei pure, vaan järsii ja kalvaa, koska sille kasvaa hampaita, ja muutenkin koiran luontainen tapa on käyttää hampaitaan syömiseen, leikkimiseen ja tarttumiseen. Se kalvaa kättäsikin ihan mielellään. Tapa menee ohi aikanaan.
Pieni ihmislapsikin järsii kaikkea, koska ihmisen taimella on se oraalinen vaihe, jolloin kaikki koetaan suun kautta.
Se ei ole huonotapaisuutta niin koiralla kuin ihmiselläkään.
Missään nimessä et saa antaa tuolle ihmiselle koiraasi hoitoon, hän ei ymmärrä koirista yhtään mitään. Koiraa ei kasvateta läpsimällä, lyömällä eikä huutamisella. Siitä on tuloksena vain tasapainoton hermoherkkä koira, joka säikkyy kaikkia ja käy kiinni ihmiseen, koska se kokee ihmisen vaaraksi itselleen.
Vierailija kirjoitti:
11-viikkoinen koira ei pure, vaan järsii ja kalvaa, koska sille kasvaa hampaita, ja muutenkin koiran luontainen tapa on käyttää hampaitaan syömiseen, leikkimiseen ja tarttumiseen. Se kalvaa kättäsikin ihan mielellään. Tapa menee ohi aikanaan.
Pieni ihmislapsikin järsii kaikkea, koska ihmisen taimella on se oraalinen vaihe, jolloin kaikki koetaan suun kautta.
Se ei ole huonotapaisuutta niin koiralla kuin ihmiselläkään.
Missään nimessä et saa antaa tuolle ihmiselle koiraasi hoitoon, hän ei ymmärrä koirista yhtään mitään. Koiraa ei kasvateta läpsimällä, lyömällä eikä huutamisella. Siitä on tuloksena vain tasapainoton hermoherkkä koira, joka säikkyy kaikkia ja käy kiinni ihmiseen, koska se kokee ihmisen vaaraksi itselleen.
Pureva koira pitää viedä aina piikille
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä jeesus. Koiratkin kasvatetaan lukemalla akateemisten kirjoittamaan humpuukkia.😂
ps oletko kysynyt koiralta kokeeko hän olevansa koira?
Kyllä, koirat kasvatetaan perustuen tieteelliseen tietoon koiraeläimen käyttäytymisestä. Mikä tässä on huvittavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä naukumisista tulee aina ärtymys, jonkun koira on pyhä.
Se on lemmikki. Sitä ei ole tarkoitus pelotella tai lyödä, vaikka se ei pyhä olisikaan.
Niin, se on lemmikki joka on hankittu tyydyttämään niitä omia narsistisia tarpeita. Poistamaan yksinäisyyttä ja tyydyttämään sitä läheisyyden kaipuuta.
Tässä asiassa on sukupolvien välinen kuilu. Ennen koirat oli työvälineitä, ja nyt ne ovat perheen jäseniä.
Kyllä koirat on olleet perheenjäseniä iät ja ajat.
Tässä asiassa on sukupolvien välinen kuilu. Ennen koirat oli työvälineitä, ja nyt ne ovat perheen jäseniä.