Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

opettajien kesän ansiot myös hoitovapaalla

Vierailija
13.04.2007 |

Mistä ihmeestä siinä oikein on kysymys? Miten voi edes olla mahdollista " palata töihin" kesän ajaksi, vaikkei silloin oikeesti mitään töitä olekaan? Eihän missään muussa työssä tuommoinen onnistuisi?

En siis hauku opettajia, he tietenkin tekevät niinkuin itselle parhaimmaksi on, ja hyödyntävät systeemiä, mutta miten systeemi voi olla tuollaiseen kannustava? Eikö tuossa ole porsaanreikä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomaoikeutta kuulu. Valitse joku muu ammatti, jos haluat kerryttää lomapäiviä.

t. toinen opettaja

Vierailija
2/13 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tuo liittyy siihen, että voi nimellisesti palata töihinsä hoitovapaalta kesän ajaksi?

sitäpaitsi ihan kaikkien vanhempien on lomailtava silloin kun lapsilla on loma, ei pelkästään opettajien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lomaoikeutta kuulu. Valitse joku muu ammatti, jos haluat kerryttää lomapäiviä.

t. toinen opettaja

Onko tuommoinen edes laillista? Kai lomaoikeus nyt on ihan lakiin kirjattu.

Vierailija
4/13 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On opetuksellista aikaa ja opetuksetonta aikaa. Lomaraha kyllä lasketaan laskennallisten lomapäivien mukaan, mutta muuten lomaoikeutta ei ole. Tästä opettajat eivät ymmärrettävästi yleensä valita, koska kuten kaikki tietävät, opetuksetonta aikaa on yleensä vuodessa niin paljon että akkuja kyllä ehtii lataamaan.

Vierailija
5/13 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On opetuksellista aikaa ja opetuksetonta aikaa. Lomaraha kyllä lasketaan laskennallisten lomapäivien mukaan, mutta muuten lomaoikeutta ei ole. Tästä opettajat eivät ymmärrettävästi yleensä valita, koska kuten kaikki tietävät, opetuksetonta aikaa on yleensä vuodessa niin paljon että akkuja kyllä ehtii lataamaan.

Mitä ihmeen sotkua, opetuksellista ja opetuksetonta ja laskennallista. Ihme viidakko.

Mistä sitten johtuu se hoitovapaalla töihin palaaminen vain kesäisin?

Vierailija
6/13 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy heiltä, miksi kesälomat ovat pitkät.

Vastaus: talvella tehdään 12 kuukauden työ.

Kysy heiltä, miksi kesken hoitovapaan tullaan töihin.

Vastaus: sijainen talvella ei teekään 12 kuukauden työtä.

Vierailija
7/13 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuttumiseen, eli nämä opettajat sanovat, että koska muissa ammateissa lomapäiviä kertyy, ja myös hoitovapaan ajalta, niin opettaja voi hyvin katkaista virkavapaansa opetuksettoman ajan ajaksi. Itse siis en ole tätä mieltä. Mutta OAJ on ja kannustaa siihen.

Vierailija
8/13 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tarvitse täällä kateellisena valittaa. Ei se ole opettajien vika, vaan systeemin, joka tällaisen sallii. Etkö itse muka käyttäisi tuota etua hyväksesi, jos olisit opettaja?

ope

Vierailija
9/13 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Hoitovapaalla oleva ope

Vierailija
10/13 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa niin kummalliselta, että olisi kiva nähdä jotain oikeita selityksiä ja perusteluja, kun ei näistä saa mitään tolkkua.

Vierailija
11/13 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kouluttautunut opettajaksi.

Ja edelleen saan 9/12 eli 75% siitä palkasta, jonka sinä viranhaltijana saat.

Tämä siksi, koska sinä viranhaltijana nyysit minun kesälomapalkkani.

OPSKA vuodesta 1996

Vierailija
12/13 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoomus-opettajat siitä, kun ns. luuserit käyttävät hyväkseen sosiaalietuuksia. He toimivat saman moraalin mukaisesti kuin te.

Vasuriope

Vierailija
13/13 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa syksyllä kun on pahimmat tenttikaudet menossa! olisi siinä vanhemmilla ja oppilailla ihmettelemistä. Saispa valitakin loma-ajat itse. Ei tarvitsisi lomailla silloin kun lomailu on kalleinta. Lähtisin pilkkahintaan heti koulujen hiihtolomien jälkeen hiihtämään ja syyslomakaudella istuisin koulussa suunnittelemassa oppitunteja. Heti kun oppilaat palaavat kuouluun lähtisin etelään ja taas edullisesti...

t. ope