Roskakuski on varmaan paskin ammatti mitä voi olla
Kommentit (59)
linja autoa(sininen) ajellessa sain päivittän kuulla olevani paska jätkä.
Siirtyy roskakuskin duuneista loka-autokuskiksi ja voi sitten rehennellä olevansa kaviaaritoimittaja.
Mä varmaan alan vielä roskakuskiksi lähivuosina. En siis vakituiseksi, vaan kesätuuraajaksi esim. touko-syyskuun ajaksi, koska talven vedän lonkkaa etelässä.
Työhän on etenkin introvertin unelma - ei koopäistä työyhteisöä draamoineen ja juoruineen. Eikä juurikaan ihmiskontakteja, vain sinä, auto ja ne tyhjennettävät astiat. Ja päivän aikana käyt jäteasemalla tyhjäämässä auton varmaankin 1-3 kertaa vuorosi aikana, siellä ehkä pitää vaaka-ihmisen kanssa pari sanaa vaihtaa. Tosin nykyään sekin saattaa hoitua automaattisesti.
Palkka ja ansiot on mielestäni hyvät, helposti tienaa yli 3 tonttua kuussa. Takana hyvä tes ja vahva ammattiliitto. Työ on itsenäistä ja maaseutulenkeillä suorastaan rattoisaa. Suosittelen. Fyysistä toki, harvan kunto kestää tuota hommaa eläkeikään asti.
Ei roskakuski haise läheskään niin paljoa kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Roskakuskin kanssa en haluaisi seurustella. Mitä kaveritkin sanoisi.
Mä voisin seurustella.
Yhtä isot kuin on paskasäkit on myös tilipussit.
Vanhentunut käsitys. Kyseessä on kiertotalouslogistiikan osaajan ammatti ja se on trendikästä.
En nyt sanoisi. Suihkun kautta kotiin. Kotona ei tarvitse miettiä työasioita ollenkaan. Itsenäistä puuhaa. Aika kiva homma.
Vierailija kirjoitti:
Vanhentunut käsitys. Kyseessä on kiertotalouslogistiikan osaajan ammatti ja se on trendikästä.
Rendiä on , niin on.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ja tärkeä ammatti on.
Tämä. Olen kiitollinen kaikille sitä työtä tekeville. En halua edes kuvitella miltä näyttäis tuokin oma piha jos siinä olis muutaman kuukauden roskat ja jätteet pitkin pihaa haisemassa. Todella arvostettava ja tärkeä työ. Palkkansa kyllä ansaitsevat. Tiedän paljonkin turhaa työtä mutta roskakuskien työ on meille kaikille tärkeä asia.
Kuuluu niihin aliarvostettuihin ammatteihin, jotka ovat näkymättömiä, mutta kun työ jätetään tekemättä, on jälki näkyvää.
Siivoojan ja poliisin työ kuuluu samaan kastiin.
Ei lähellekkään paskin työ timanttisormus-ap.
Pari todella likaisempaa ammattia: viemäristösukeltaja ja peräsuolilääkäri. Ajatte noita töitä ja sen jälkeen sekajätelaatikon kippaamista roska-autoon.
Jos sulla on aivot tunnusta itsellesi että haukut ammattia jota jos kukaan ei tee kaikkialla hukutaan toisten ihmisten tekemiin roskiin. Ei ne roskat katoa wokettamalla, sisältöätuottamalla tai mieltä pahoittelemalla. Joku Muu ne poistaa sinunkin jäteastiasta. Olisit kiitollinen että ne roskat vaan katoaa. Ja en, en toimi alalla.
Entisinä aikoina paskakuskitkin tekivät tärkeää tyhjentämis työtä.
Vierailija kirjoitti:
Itse kuvittelisin, että se olisi todella hyvä työ (jos voisi tehdä 4h/päivä).
Siinä tulisi hyvää treeniä kaikille lihaksille ja saisi olla ulkona.
ja ajella isoilla autoilla päivät pitkät ja jos menee päiväkodille niin aidanvieri on täynnä ihailevia katseita!
Vierailija kirjoitti:
Yhtään naista en muuten ole nähnyt.
Mä oon nähnyt montakin tässä meidän roskiksia tyhjentämässä.
L.A ei roskakuskia!
Kuljetusalan sisällä roskakuskin homma on työajoiltaan huomattavasti armollisempaa kuin esim. irtoperävedossa tai puutavarakuljetuksissa. Ja tosiaan ihan ok-palkka. Ainakin jos on asiallinen työnantaja. Sen verran fyysistä, että kovin vanhoja patuja ei niissä hommissa näe. Toisin kun muilla kuljetusaloilla, joissa keski-ikä alkaa olla 60+, kun nuoret haluaa muihin hommiin.