Suomi.fi tulee sitten pakolliseksi!
Enää ei edes kysytä. Ja pois et pääse, kun kerran on kiikkiin saatu.
Paperipostin pyytäminen, käyttö ja uusiminen tehdään niin hankalaksi kuin mahdollista.
Ja silti postia voi tulla Suoli.fi:iin?
Eli pakko olla tietokone, sähköposti, älypuhelin ja pankkitili tunnuksineen. Muuten ei voi elää Suomessa.
Kommentit (188)
Olen vanhus ja käyttänyt jo kauan Suomi.fi -sovellusta. Esim. matkoilla voi lukea postin ja maksaa mahdollisen laskun. Laskuja tulee vähän, koska lähes kaikki on e-laskuina.
En saanut työnantajan järjestämässä koulutuksessa vastausta siihen, onko mahdollista erottaa työrooli = työasiat ja yksityishenkilön asiat suomi.fi:ssä, kun asioidaan hetulla molemmissa. Onko kenelläkään tästä tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
osaatko lukea? Ei pakoteta. Paperiposti tulee jos ei ota käyttöön.
Paperipostista voisi ihan hyvin jo jokainen luopua, siinäkin säästyisi kustannuksia. Järkeä nyt päihin, kovapäisten ihmisten takia menee valtavasti rahaa hukkaan kaikilta.
Pehmeä pääkö on se ihanne ja tavoite?
Missä kohtaa kaikki postilaatikot revitään irti?
Vierailija kirjoitti:
on se elämä teillä mummoilla sitten todella vaikeaa
Jasperille kerrottiin koulussa, että Suomi viestit on hyvä juttu ja kerrottiin miksi vastustajat on väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut tyytyväinen Suomi.fi-appiin. Heti näkee symbolista, että sinne on tullut viesti, samoin sähköpostista. Kerran en vaivautunut lukemaan yhtä mulle tullutta kirjettä, niin sain muistutuksen, että se on lukematta.
En lukisi sitä muistuksesta huolimatta.
Jos puhelimeen alkaa tulla jotain viranomaisten tiedotuksia niin heitän sen jokeen.
Heillä ei ole mitään asiaa minun henkilökohtaiseen tilaan tai oikeutta tavoittaa minua oman kotini sisällä.
Tietokone, sähköposti, älypuhelin. Kaikki nuo ovat olleet asioiden itsenäisen hoitamisen edellytyksiä jo todella kauan. Esim. tietokoneen käyttöä ja nettiä on nyt ollut aikaa opetella vähintään sen 35+ vuotta kun kotitietokoneet yleistyvät, mutta silti vieläkin on ihan työikäisiäkin ihmisiä jotka ovat pihalla kuin lumiukot. Missä ihmeen luolassa jotkut haluaa vielä elää? Eihän siinä jos haluaa, mutta kun maailma ei vaan toimi niin. Miksei voi opetella uusia asioita ja edes yrittää pysyä ajassa mukana? Tulevaisuutta vastaan on aivan turha taistella. Sillä vaikeuttaa vain omaa elämäänsä, mitä enemmän juputtaa tulevaisuutta ja muutoksia vastaan ja kieltäytyy pysymästä mukana, sitä vaikeammaksi itselleen elämän tekee. Ei mitään muuta. Jos tiput junasta, niin tiput junasta. Juna ei pysähdy ja odota sinua. Siellähän sitten juputat ja "taistelet" ja olet "eri mieltä" ihan keskenäsi ja kaltaisesi kanssa. Ketään ei kiinnosta juputtelusi, ja vielä vähemmän ketään kiinnostaa alkaa hoitaa sinun asioitasi kun itse et ole suostunut pysymään ajan hermolla.
Tämä ei ollut kellekään yksittäiselle tarkoitettu, vaan yleisesti ihmisille joilla on tuo taipumus vain manata maailman menoa, muutosta ja digitalisaatiota, mutta eivät suostu opettelemaan mitään. Johtaa vääjäämättä siihen, että hetken päästä olet täysin holhottava. Ei tarvitsee vetää herneitä, tämä on vain totuus.
Muistan miettineeni jo kymmenisen vuotta sitten, että miksi ihmeessä vieläkin kannetaan ovelta ovelle jotain paperipostia kuin 1800-luvulla.
Kaikki vaan menee ikävämmäksi ja vaikeammaksi koko ajan. En tykkää tästäkään pakotuksesta yhtään. Haluan viranomaisasiat paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vatuttaa tämmöinen pakottaminen.
Ja jos jää joku viesti huomiotta, niin tietysti on oma vika.
No ei se sen helpommin huomiotta jää, kuin paperipostissakaan. On tähänkin asti kirje voinut sujahtaa vaikka mainosten väliin ja mennä niiden mukana roskiin.
Suomi.fi:stä tulee ilmoitus sähköpostilla ja/tai tekstiviestillä (asetuksia voi itse säätää).
Voi myös tehdä niin, että käy ihan itse tarkistamassa vaikka kerran viikossa tarkistamassa, onko sinne mitään tullut.
Tietysti se jää huomiotta. En katso sähköpostianikaan kuin pari kertaa vuodessa.
Samoin en mäkään katso sähköpostiani jos ei ole mitään syytä. Yleensä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa kaikki postilaatikot revitään irti?
Ainakin uusiin kerrostaloasuntoihin on turha enää rakentaa postiluukkuja oviin.
Tänään oli sitten pakko ottaa tämä paska käyttöön. Samalla kun kerran olin tunnistautuneena, kävin sitten kannattamassa muutamia kansalaisaloitteitakin...
Vtuttaa kun valtio säästää paperia ja postikuluja, jotka eivät maksa juuri mitään sen rinnalla kun kansalainen joutuu hankkimaan ainakin 100x kalliimmat digivehkeet voidakseen vastaanottaa niitä viestejä!!
Kohtuutonta ja erityisen sikamainen teko pienituloisia vastaan!! Millä joku työtön pystyy ostelemaan digivehkeitä jotka keinotekoisesti vanhennetaan vain päättämällä että nyt loppuu päivitysten jakelu näille laitteille!!
Lisäksi nytkin on muistipiirien hinnat räjähtäneet pilviin, koska ahneet valmistajat suosivat datakeskuksia kuluttajalaitteiden sijaan, mikä nostaa digiutopialaitteiden hintoja entisestään!!!
Valtion pitää maksaa sitten ne laitteet kansalaisille kun kerran vaatiikin ne!!! Tulee vissiin halvemmaksi kuin paperiposti!!!!!!
Edellinen älypuhelin meni käyttökelvottomaksi kun muistitila sovelluksille loppui. Eikö digiutopistit tajua tällaisia käytännön ongelmia runnoessaan digiutopiiaa ihmisten kurkusta alas väkisin ajattelematta yhtään miten se ei toimi käytännössä!! Joka kohtaan pitäisi olla se stanan sovellus mutta ei puhelimissa ole loputtomasti muistitilaa, varsinkaan nyt kun ahneet korporaatiot suosivat muistipiirien valmistuksessa datakeskuksia eikä kuluttajalaitteita!!!
Menee täysin mahdottomaksi elämä tässä maassa, missähän olisi järkevämpi maa jossa voisi elää? Minä en siedä tätä täysin seonnutta hullua maata enää!!!
jos tulee hätätila suomessa niin oikeastaan kaikissa skenaarioissa netti ja sähkö kaatuu. Onneksi voin asiasta lukea sähköpostista.
Vitsi vitsi. En hyväksynyt tuota jos viranomaisilla on asiaa voivat laittaa minulle tuosta historiallisesta jäänteestä mikä on ovessani eli postiluukusta viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vtuttaa kun valtio säästää paperia ja postikuluja, jotka eivät maksa juuri mitään sen rinnalla kun kansalainen joutuu hankkimaan ainakin 100x kalliimmat digivehkeet voidakseen vastaanottaa niitä viestejä!!
Kohtuutonta ja erityisen sikamainen teko pienituloisia vastaan!! Millä joku työtön pystyy ostelemaan digivehkeitä jotka keinotekoisesti vanhennetaan vain päättämällä että nyt loppuu päivitysten jakelu näille laitteille!!
Lisäksi nytkin on muistipiirien hinnat räjähtäneet pilviin, koska ahneet valmistajat suosivat datakeskuksia kuluttajalaitteiden sijaan, mikä nostaa digiutopialaitteiden hintoja entisestään!!!
Valtion pitää maksaa sitten ne laitteet kansalaisille kun kerran vaatiikin ne!!! Tulee vissiin halvemmaksi kuin paperiposti!!!!!!
ekologisesta paperipostista luovuttiin ja siirryttiin luontoa säästävään digiin mitä tulee käyttää tietokoneella/ puhelimella. tämä minusta kuvaa hyvin meidän kulttuurin ajatuksen juoksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut tyytyväinen Suomi.fi-appiin. Heti näkee symbolista, että sinne on tullut viesti, samoin sähköpostista. Kerran en vaivautunut lukemaan yhtä mulle tullutta kirjettä, niin sain muistutuksen, että se on lukematta.
En lukisi sitä muistuksesta huolimatta.
Jos puhelimeen alkaa tulla jotain viranomaisten tiedotuksia niin heitän sen jokeen.
Heillä ei ole mitään asiaa minun henkilökohtaiseen tilaan tai oikeutta tavoittaa minua oman kotini sisällä.
Mua ei haittaa tekstiviesti jostain sodansyttymisestä, myrkkykaasuvuodosta tai jostain yhtä vakavasta. Mutta asian tulee olla sitten todella vakava. sellaista ei ole vielä minun aikana kohdalle vielä sattunut.
Just itse laitoin viestit sieltä pois päältä, todella helppoa, nyt menee niin kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Voikos tämän jotenkin kiertää, esimerkiksi antamalla toimimattoman sähköpostiosoitteen?
VPN että digiäly luulee sinun olevan ulkomailla?
Suoli.fi domainin estäminen?
Kiersin siten, että valitsin kohdan: "jatka ilman sähköpostia" Tadaa!
Nyt niillä ei ole mun sähköpostia.
Palvelun pistin heti kiinni ja jos joskus tarvitsen sitä, niin otan käyttöön sen sovelluksena, jonne ne ilmoitukset tulee.
Vierailija kirjoitti:
Tän voi estää. Laitat vaan asetuksista että et halua sähköisinä niitä viestejä.
Tosin verottajan postia ei voi estää sähköisenä :( Mutta siitä saa vaikka tekstarilla tiedon, että jotain on laitettu.
Voikos tämän jotenkin kiertää, esimerkiksi antamalla toimimattoman sähköpostiosoitteen?
VPN että digiäly luulee sinun olevan ulkomailla?
Suoli.fi domainin estäminen?