Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunnian ottaminen toisten töistä

Vierailija
09.10.2025 |

Työpaikalla on näitä ketkuja, jotka teettävät muilla töitä ja sitten ottavat ne omiin nimiinsä. Täysin selkärangatonta ja työilmapiiriä heikentävää toimintaa.

Jatkossa ajattelin etten sitten tee näille ihmisille pyynnöstä mitään, jos lopputulos kuitenkin esitellään muille ainoastaan henkilön omana saavutuksena. Jos he näin kokevat, tehköön sitten asiat kokonaan itse.

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä moni neuvoo miten pitäisi ottaa vastuu siitä miten tulee kohdelluksi ja korjata väärä väite.

Kuinka olisitte toimineet seuraavassa tilanteessa:

Palvelutoimittaja teki kalliin virheen. Palvelun tilannut osapuoli ei saanut toimittajaa korjaamaan virhettään, toimittaja vetosi epäselvään spesifikaatioon. Tilaaja pyysi apua sopimusvastaavalta. Sopimusvastaava saavutti toimittajan kanssa neuvottelutuloksen, jonka mukaan toimittaja korjaa virheensä omalla kustannuksellaan välittömästi. Koko työyhteisön yhteisessä ajankohtaispalaverissa asia nousi esille. Sopimusvastaavan entinen esimies kuulutti nopeasti, että 'olemme sopineet toimittajan kanssa nämä ja nämä toimenpiteet'. Yleisö kiitteli ja hurrasi tätä entistä esimiestä, kuinka hyvin toimittu.

Case closed. Leuka pystyy ettei kruunu tipu ja eteen päin.&nbs

No näinhän se nimenomaan on. Ihan turha moittia ettei toinen osaa ottaa vastuuta oman asemansa puolustamisesta tai kunniaa töistään ja antaa kunnian varastamisen tapahtua. Kun on riittävän röyhkeä, voi työelämässä toimia ihan vapaasti juuri noin kuin tuo entinen esimies. Ei kukaan tule siihen laittamaan rajoja. Mutta sitten joku päivä tulee se hetki kun kunniarosvo tarvitsisi apua; mahtaako organisaatiosta löytyä yhtään lojaalia kaveria avuksi?

Löytyy. Suurin osa ihmisistä on neutraaleja ja hyviä ihmisiä eivätkä lähde mihinkään ihmissuhde peleihin mukaan. 

Vierailija
82/116 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä moni neuvoo miten pitäisi ottaa vastuu siitä miten tulee kohdelluksi ja korjata väärä väite.

Palvelutoimittaja teki kalliin virheen. Palvelun tilannut osapuoli ei saanut toimittajaa korjaamaan virhettään, toimittaja vetosi epäselvään spesifikaatioon. Tilaaja pyysi apua sopimusvastaavalta. Sopimusvastaava saavutti toimittajan kanssa neuvottelutuloksen, jonka mukaan toimittaja korjaa virheensä omalla kustannuksellaan välittömästi. Koko työyhteisön yhteisessä ajankohtaispalaverissa asia nousi esille. Sopimusvastaavan entinen esimies kuulutti nopeasti, että 'olemme sopineet toimittajan kanssa nämä ja nämä toimenpiteet'. Yleisö kiitteli ja hurrasi tätä entistä esimiestä, kuinka hyvin toimittu.

Case closed

Kaikkia ei voi vedättää kaiken aikaa. Se jää ihmisten mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Case closed

Löytyy. Suurin osa ihmisistä on neutraaleja ja hyviä ihmisiä eivätkä lähde mihinkään ihmissuhde peleihin mukaan. 

He pitävät asiat oikeassa perspektiivissä. Sen sijaan että he suurentelevat ongelmiaan ruotimalla niitä negatiivisesti, he jatkavat eteen päin. Keskity niihin asioihin, joita pystyt muuttamaan ja kontrolloimaan, mutta hyväksy seikat, joille et voi mitään. Henkisesti heikot ihmiset sysäävät vastuun aina muille, jos heidän elämäntilanteensa on vaikea, se johtuu aina jostain muusta kuin heistä itsestään.

Vierailija
84/116 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palvelutoimittaja teki kalliin virheen. Palvelun tilannut osapuoli ei saanut toimittajaa korjaamaan virhettään, toimittaja vetosi epäselvään spesifikaatioon. Tilaaja pyysi apua sopimusvastaavalta. Sopimusvastaava saavutti toimittajan kanssa neuvottelutuloksen, jonka mukaan toimittaja korjaa virheensä omalla kustannuksellaan välittömästi. Koko työyhteisön yhteisessä ajankohtaispalaverissa asia nousi esille. Sopimusvastaavan entinen esimies kuulutti nopeasti, että 'olemme sopineet toimittajan kanssa nämä ja nämä toimenpiteet'. Yleisö kiitteli ja hurrasi tätä entistä esimiestä, kuinka

Eikö ole vähän väsynyttä vastuuttaa kaikkia muita olemaan isompia ihmisiä, kun joku toimii miten sattuu? Työyhteisön ilmapiiri alkaa kärsiä.

Vierailija
85/116 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi se hieno karman kosto kun toinen olisi ottanut kunnian jostain työstä, varsinainen tekijä sitten saisi potkut firmasta, sen jälkeen siihen työhön tulisi joku ongelma tai kehitystarve ja pomo sanoisi sille kunnian ottajalle että korjaapas tämä kun sinä sen kerran teitkin, eikä kunniaton paska kunnian ottaja osaisi yhtään mitään xD

Mulle kävi näin. Lakkasin tekemästä keskiportaan johtajalle hänen töitään, joista vei yksin kunnian. Hän laittoi mut pihalle, kun ei saanutkaan omimiaan projekteja edistettyä ilman mua. Nyt siellä upotaan työkavereiden kertomusten mukaan suohon kovaa vauhtia ja johto ihmettelee, että mikäs nyt mättää, kun suunnitelmat kuulosti aiemmin niin hienoilta.

Vierailija
86/116 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dokumentoi työsi.

Se että itse kerron muille hoitaneeni jotain ei silti muuta sitä, että ihmisille jää ensimmäisenä mieleen kuinka Laura-Pekka kertoi sen tehneensä. Vaikka huomautat mahdollisimman nopeasti miten asiat ovat menneet, se ei välttämättä jää muille mieleen.

Itseäni ei kiinnosta kuka sen kunnian ottaa, koska minä itse tiedän että olen sen asian hoitanut ja se riittää. Teen töitä itseni vuoksi vaikka olen vain rivityöntekijä. 

Vierailija
87/116 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useissa yrityksissä ongelmana on se, että ylimmällä johtoportaalla ei ole minkäänlaista käsitystä mitä alaiset tekevät. Kun on aika jakaa hyväntyön mitalit, ne ripustetaan niiden kaulaan joiden luullaan edelleen hoitavan kyseistä projektia. Mitalin saajat ovat yleensä keskijohtoa, joka on jo delegoinut kyseiset tehtävät alaisilleen ja nyt posket punehtuen ottavat kunnian vastaan. Tässä vaiheessa, jos toimitaan oikein, viedään positiivinen palaute eteenpäin. Valitettavan usein se jää antamatta. Olen korostanut usein sitä, että ylimmän johdon pitää jalkautua muutaman kerran vuodessa tutustumaan mitä kentällä tehdään, mikä on muuttunut, mitä kukin tekee.

Entinen projektinvetäjä

Joo tää on naurettavaa jos ei pysty ääneen sanomaan että asiantuntijat on tehneet tämän ja tämän käytönnön työn ym. Koska ei se yleensä projektinvetäjät kunniaa vie. Kukaan ei oletakaan että hän tekee koko projektin asiat itse. Se on tosin on taas hyväksikäyttöä, jos laitetaan joku toinen tekemään esittelymateriaalikin itselle valmiiksi. Itse olen törmännyt tähän.

Vierailija
88/116 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dokumentoi työsi.

Se että itse kerron muille hoitaneeni jotain ei silti muuta sitä, että ihmisille jää ensimmäisenä mieleen kuinka Laura-Pekka kertoi sen tehneensä. Vaikka huomautat mahdollisimman nopeasti miten asiat ovat menneet, se ei välttämättä jää muille mieleen.

Itseäni ei kiinnosta kuka sen kunnian ottaa, koska minä itse tiedän että olen sen asian hoitanut ja se riittää. Teen töitä itseni vuoksi vaikka olen vain rivityöntekijä. 

Jaloa. Sanoisin silti että montaa ihmistä voi ottaa päähän, jos omaa työtä ei kukaan huomaa ja hyödyt siitä valuvat niille, jotka röyhkeimmin pitävät meteliä. Toimivassa työyhteisössä tunnistetaan kaikkien merkitys osana työyhteisöä.

Vierailija
89/116 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palvelutoimittaja teki kalliin virheen. Palvelun tilannut osapuoli ei saanut toimittajaa korjaamaan virhettään, toimittaja vetosi epäselvään spesifikaatioon. Tilaaja pyysi apua sopimusvastaavalta. Sopimusvastaava saavutti toimittajan kanssa neuvottelutuloksen, jonka mukaan toimittaja korjaa virheensä omalla kustannuksellaan välittömästi. Koko työyhteisön yhteisessä ajankohtaispalaverissa asia nousi esille. Sopimusvastaavan entinen esimies kuulutti nopeasti, että 'olemme sopineet toimittajan kanssa nämä ja nämä toimenpiteet'. Yleisö kii

Eikö ole vähän väsynyttä vastuuttaa kaikkia muita olemaan isompia ihmisiä, kun joku toimii miten sattuu? Työyhteisön ilmapiiri alkaa kärsiä.

Ilmapiirin sijaan se katse sinne työputkeen. Jos voivottelet ja moitit muita aamusta iltaan, olokin on sen mukainen. Kun elämä ei ole vain kärsimystä, jaksaa paremmin ja pysyy myös positiivisempana. 

Vierailija
90/116 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan oppia kansakunnan poliitikolista. Nousukauden mahdolliset onnistumiset johtuvat poliitikoista ja tehdystä politiikasta. Vaikeuksissa ongelmat johtuvat aina markkinasta, suhdanteista, EU-direktiiveistä eikä selityksistä ole loppua eikä niissä ole päätä eikä häntää.

Vierailija
91/116 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dokumentoi työsi.

Jaloa. Sanoisin silti että montaa ihmistä voi ottaa päähän, jos omaa työtä ei kukaan huomaa ja hyödyt siitä valuvat niille, jotka röyhkeimmin pitävät meteliä. Toimivassa työyhteisössä tunnistetaan kaikkien merkitys osana työyhteisöä.

Itseään arvostava ihminen ei tarvitse toista arvostamaan itseään. Hän ei vaadi ketään täyttämään omia tyhjyyksiään. 

Vierailija
92/116 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dokumentoi työsi.

Jaloa. Sanoisin silti että montaa ihmistä voi ottaa päähän, jos omaa työtä ei kukaan huomaa ja hyödyt siitä valuvat niille, jotka röyhkeimmin pitävät meteliä. Toimivassa työyhteisössä tunnistetaan kaikkien merkitys osana työyh

Jep jep.

Vierailija
93/116 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dokumentoi työsi.

Ja se on vain työ. Se mikä on tärkeää on sen työn ulkopuolella. 

Vierailija
94/116 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dokumentoi työsi.

Jaloa. Sanoisin silti että montaa ihmistä voi ottaa päähän, jos omaa työtä ei kukaan huomaa ja hyödyt siitä valuvat niille, jotka röyhkeimmin pitävät meteliä. Toimivassa työyhte

Jep jep

Jep jep, sen on just näin. Jos haukkuu itseään ja muita  aamusta iltaan, niin on taatusti ikävä olo kaiket päivät. Monelle tuntuu olevan vaikea myöntää, että omilla ajatuksilla on jotain merkitystä. Kyllä niillä on. Ajatuksista syntyy asenne, joka tuottaa toimintaa. Toiminta tuottaa seurauksia ja noista seurauksista syntyy elämä.

Vierailija
95/116 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dokumentoi työsi.

Jaloa. Sanoisin silti että montaa ihmistä voi ottaa päähän, jos omaa työtä ei kukaan huomaa ja hyödyt siitä valuvat niille, jotka

On pelkästään inhimillistä, että ihmisellä on tarve tulla nähdyksi, myös töissä. Ihmiset yleensä reagoivat, jos työpaikalla kohtelu on pitkään tylyä. Pahoinvointi  työpaikoilla käy kansantaloudelle kalliiksi eikä se ole ainoastaan heikkojen yksilöiden henkilökohtainen ongelma.

Vierailija
96/116 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dokumentoi työsi.

Jaloa. Sanoisin silti että montaa ihmistä voi ottaa päähän, jos omaa työtä ei kukaan huomaa ja hyödyt siitä valuvat niille, jotka

Jep jep, sen on just näin. Jos haukkuu itseään ja muita  aamusta iltaan, niin on taatusti ikävä olo kaiket päivät. Monelle tuntuu olevan vaikea myöntää, että omilla ajatuksilla on jotain merkitystä. Kyllä niillä on. Ajatuksista syntyy asenne, joka tuottaa toimintaa. Toiminta tuottaa seurauksia ja noista seurauksista syntyy elämä.

Harhainen itsekuva. Halutaan muuttaa itsensä sijaan kaikkia ympärillään olevia ihmisiä. Aivan kuin aikuisuus olisi paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.

Vierailija
97/116 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dokumentoi työsi.

Jaloa. Sanoisin silti että montaa ihmistä voi ottaa päähän, jos omaa työtä ei ku

Kirjoittaa ihminen, joka provosoituu vauvapalstan aloituksesta sen sijaan, että keskittyisi siihen hyvään elämäänsä.

Vierailija
98/116 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, valitettavasti määräaiset kertovat koko kaupungille, että teidän työntekijät litsaavat töistään valtiolla. Jopa työntekijöiden nimiä. 

Vierailija
99/116 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dokumentoi työsi.

Jaloa. Sanoisin silti että montaa

Kirjoittaa ihminen, joka provosoituu vauvapalstan aloituksesta sen sijaan, että keskittyisi siihen hyvään elämäänsä.

Myötäily ei synnytä keskustelua. Pitää osata provosoitua ja provosoida. Provokaatio on oikein oivallinen tapa testata mielipidettään muilla. 

ps et sitten keksinyt mitään uutta aiemmin sanottuun? 

Vierailija
100/116 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, valitettavasti määräaiset kertovat koko kaupungille, että teidän työntekijät litsaavat töistään valtiolla. Jopa työntekijöiden nimiä. 

Virastolle tulee huono maine. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme