Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äsken ihan älytön kauppareissu: parkkipaikalla takanani oleva kuski alkoi tööttäämään raivokkaasti,

Vierailija
08.10.2025 |

kun edelläni ajava auto pysähtyi odottamaan vapaata parkkipaikkaa. Mitähän ihmettä hän sillä voitti? Myöhemmin näin kun tämä tööttäilijä paineli suoraan Alkoon. Ei ollut edes lähellä sulkemisaikaa, että sinänsä.

Noh, sitten sain ostokset tehtyä ja menin vapaalle kassalle, paitsi ettei se ollutkaan vapaa. Kassahihnalla oli jonkun ostokset. Sitten siinä odotettiin muutama minuutti ja jonoa kertyi, kun tämä nainen tuli unohtuneen jugurttipurkin kanssa. Ei siinä vielä kaikki, sitten hän alkoi opettelemaan kaupan etusovelluksen käyttöä, ja lopuksi alkoi vänkäämään myyjän kanssa ruisleivän hinnasta.

Luulinpa sitten, että pääsen vihdoin kaupasta pois. Ehei. Kaupan tuulikaappiin oli pesiytynyt joukko eläkeläisiä vaihtamaan päivän kuulumisia, eivätkä olleet moksiskaan, kun tukkivat muilta tien sisälle ja ulos.

Mutta sellaista. Onko teillä päiviä, jolloin kaikki ihmiset tuntuvat sekopäisiltä? Vai ovatko ihmiset noin yleisesti perseestä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä on takalootassa isot pihdit jotka tulee esiin noissa tilanteissa, tarttuu peltipurkkiin ja raVistelee hieman. ei tööttää enää eikä suutakaan soita.

Minulla on pesäpallomaila takapenkillä vastaavia tilanteita varten.

Vierailija
22/43 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset voivat lähteä myös ajoissa liikenteeseen niin ei ole niin kiire sitten liikenneympyröissä. Tai ostaa moottoripyörän jolla pääsee nopeammin vaikka nurmikon poikki oikaisemalla ohittamaan kolmen auton liikenneruuhkan. N50++

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä oli muna kovettunut paskahädän takia ja se ripuloi penkille. Sen antikliimaksi kumuloitui tööttäilyyn.

Freud

Vierailija
24/43 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä huomannut, että joskus tuntuu olevan omituisen huono tuuri - kuin ärsyttävien pikkuasioiden ketjukolari. Menet marketissa yhteen pitkään kassajonoon, ja se alkaa jumittaa, kun yhdellä ostajalla ei kortti toimi ja toinen on unohtanut punnita vihanneksensa. Vieressä aukeaa uusi kassa, ja menet siihen, mutta sekin alkaa heti jumittaa, kun edellä on ostaja hukannut lompakkonsa ja toisella on 500 lottokuponkia ja kolmas yrittää nostaa rahaa englanniksi eikä ymmärrä mitä kassa sanoo, että siihen tarvitaan henkkarit. Vilkaiset sitä edellistä kassaa, ja sehän alkoikin toimia ihan pikavauhtia heti kun sinä poistuit jonosta. Outoa. 

Bussijonossa pari teiniä etuilee röyhkeästi, ja et saa sitä viimeistä istumapaikkaa. Okei, ihan sama. Seisot kauppakassiesi kanssa ja viereesi tulee joku viinalta haiseva tyyppi virittelemään keskustelua. Et pääse sitä mihinkään karkuun. Onneksi tämä bussimatka on lyhyt, ja jäät pois vaihtamaan bussia. Paitsi että jostain syystä se odottamasi bussi ei pysähdy vaikka heilutat vimmatusti käsiä, koska kuski katsoo kännykkää eikä huomaa sinua. Seuraava bussi tulee tunnin päästä. Erityisesti ärsyttää, että kyseinen kuski oli juuri se, joka aina v*ttuilee matkustajille heiluttamatta jättämisestä.

Tällaisia tapahtumaketjuja minulle tapahtuu omituisen usein. Välillä oikeasti pohdin, onko minulla jokin tylsä arkisten asioiden kirous, vai onko köyhän ihmisen elämä yleisesti ottaen tällaista säheltämistä. Koko tapahtumaketjunhan olisi voinut välttää omistamalla auto ja tilaamalla ruokaostokset suoraan kotiovelle.

Vierailija
25/43 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme teitä keski-iän ylittäineita naiskuskeja vaivaa kun joka paikassa ajattelette että minulla ei ole kiire kiin ei kenelläkään muullakaan voi olla?  Oli kyseessä moottoritiet, pienemmät tiet keskustat tai parkkihallit se on aina keski-iän ylittänyt nainen joka ajelee alinopeutta joka on tukkeena ja aiheuttamassa ruuhkia

Vanhemmiten riskinotto pienenee kokemuksen kasvaessa. Siitä kertoo sekin, että nuorten osuus liikenneonnettomuuksissa on suhteettoman suuri.

Vierailija
26/43 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä huomannut, että joskus tuntuu olevan omituisen huono tuuri - kuin ärsyttävien pikkuasioiden ketjukolari. Menet marketissa yhteen pitkään kassajonoon, ja se alkaa jumittaa, kun yhdellä ostajalla ei kortti toimi ja toinen on unohtanut punnita vihanneksensa. Vieressä aukeaa uusi kassa, ja menet siihen, mutta sekin alkaa heti jumittaa, kun edellä on ostaja hukannut lompakkonsa ja toisella on 500 lottokuponkia ja kolmas yrittää nostaa rahaa englanniksi eikä ymmärrä mitä kassa sanoo, että siihen tarvitaan henkkarit. Vilkaiset sitä edellistä kassaa, ja sehän alkoikin toimia ihan pikavauhtia heti kun sinä poistuit jonosta. Outoa. 

Bussijonossa pari teiniä etuilee röyhkeästi, ja et saa sitä viimeistä istumapaikkaa. Okei, ihan sama. Seisot kauppakassiesi kanssa ja viereesi tulee joku viinalta haiseva tyyppi virittelemään keskustelua. Et pääse sitä mihinkään karkuun. Onneksi tämä bussimatka on lyhyt, ja jäät pois vaihtamaan bussia.

Ja aina sen tuotteen kohdalla mitä olisit tarvitsemassa, siinä edessä seisoo mammat juoruamassa 10 vuoden kuulumisia niiden asuntoauton kokoisten lastenvaunukärrien kanssa tukkien koko käytävän, eivätkä ole liikahtamassa siitä mihinkään ainakaan kolmeen tuntiin...

Vierailija
27/43 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussijonossa pari teiniä etuilee röyhkeästi, ja et saa sitä viimeistä istumapaikkaa. Okei, ihan sama. Seisot kauppakassiesi kanssa ja viereesi tulee joku viinalta haiseva tyyppi virittelemään keskustelua. Et pääse sitä mihinkään karkuun. Onneksi tämä bus

Kärri-sanan käyttö on syy hidastuksille ja epäonnellesi.

Vierailija
28/43 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattuu aina joku paskat puntissa oleva juoppo tai pikkupentu eteen tai taakse jonossa. Hitaasssa jonossa.

Vierailija
29/43 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hidastelen ihan v*ttuillakseni että muilla alkaa hermot pettämään. Hauskaa katsella sitä kun tekisi mieli repiä persettä julkisesti mutta eivät kuitenkaan kehtaa. Naamaa väännellään ja tekisi mieli sanoa, mutta kun eivät kuitenkaan uskalla. Mulla ei ole kiire mihinkään.

Jos joku alkaa minulle öykkäröimään niin alan itsekin hidastelemaan.

Olen hyvä siinä ja minulla on vaikka kuinka paljon aikaa ärsyttää kusipäätä. :D

Vierailija
30/43 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin kerran sellaisen 10 minuuttia, kun vanha ukko valitsi edessäni perunoita. Jokainen peruna piti käännellä ja räplätä kädessä. Kun olin siinä aikani odotellut ja ukko sai vihdosta ja viimeinen perunansa otettua, alkoi hän valittaa, että olen tiellä. Teki mieli sanoa, että suksii nyt sinne, mistä on tullutkin. 

Vierailija
31/43 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussijonossa pari teiniä etuilee röyhkeästi, ja et saa sitä viimeistä istumapaikkaa. Okei, ihan sama. Seisot kauppakassiesi kanssa ja viereesi tulee joku viinalta haiseva tyyppi virittelemään keskustelua. Et p

"Kärri-sanan käyttö on syy hidastuksille ja epäonnellesi."

Niinkö? En kyllä edes käytä kyseistä sanaa.

(Tuo lastenkärreistä puhuva on eri henkilö.)

Vierailija
32/43 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on. Turha sitä jäädä noin jumiin joihinkin tapahtumiin. Taisi itselläsi olla huono päivä ja pinna kireällä kun noin moni ihminen ja asia sinua niin ärsytti. 

Itse olisin toiminut näissä tilanteissa niin että tööttäjälle keskaria ja kauppaan, siellä olisin vaihtanut kassaa jos siinä olisi mielestäni kestänyt liian kauan ja ne tuulikaapissa keskustelevat vanhukset olisin vain yksinkertaisesti kiertänyt. Thats it. Eipä tuollaisia asioita nyt jaksa pidempään pohtia.

Vierailija
33/43 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme teitä keski-iän ylittäineita naiskuskeja vaivaa kun joka paikassa ajattelette että minulla ei ole kiire kiin ei kenelläkään muullakaan voi olla?  Oli kyseessä moottoritiet, pienemmät tiet keskustat tai parkkihallit se on aina keski-iän ylittänyt nainen joka ajelee alinopeutta joka on tukkeena ja aiheuttamassa ruuhkia

Vanhemmiten riskinotto pienenee kokemuksen kasvaessa. Siitä kertoo sekin, että nuorten osuus liikenneonnettomuuksissa on suhteettoman suuri.

Ajokortista kannattaa luopua siinä vaiheessa kun sallittua nopeutta ajaminen tuntuu riskinotolta.

Vierailija
34/43 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle myös mustalla isolla volvolla perässäni ajanut lippalakki tööttäsi, kun jäin kolmion taakse kauppakassillani odottamaan liikenneympyrään pääsyä, etten olisi ajanut ympyrässä ajavan auton kylkeen. En tiedä mitä herra isoherra andropaussi yritti minulle töötillään viestittää. Kun lähdettiin liikkeelle näytin lippalakille keskisormea. Seuraavan kerran lähden perään ja kun pysähtyy voidaan jutella liikennesäännöistä. N50++

joo, ei sinne ympyrään kannata suinpäin rynnätä

Vierailija
35/43 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle myös mustalla isolla volvolla perässäni ajanut lippalakki tööttäsi, kun jäin kolmion taakse kauppakassillani odottamaan liikenneympyrään pääsyä, etten olisi ajanut ympyrässä ajavan auton kylkeen. En tiedä mitä herra isoherra andropaussi yritti minulle töötillään viestittää. Kun lähdettiin liikkeelle näytin lippalakille keskisormea. Seuraavan kerran lähden perään ja kun pysähtyy voidaan jutella liikennesäännöistä. N50++

Ota pesäpallomaila peräpaksiin keskustelukumppaniksi niin keskustelusi sujuu sivistyneissä merkeissä.

Ennen vanhaan naapuripitäjän tanssipaikan parkkipaikalla keskusteltiin joskus jopa moottorisahan kanssa...

Vierailija
36/43 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortista kannattaa luopua siinä vaiheessa kun sallittua nopeutta ajaminen tuntuu riskinotolta.

Joissain tilanteissa nyt vaan kuuluu hidastaa nopeutta. Esimerkiksi keskustassa sinun kuuluu ajaa sellaista nopeutta, että pystyt turvallisesti pysäyttämään, jos joku jalankulkija tulee suojatielle. Yksi esimerkki "hidastelusta" näytti olevan parkkihalli, missä kuuluukin ajaa hitaasti - siellä puikkelehtii ihmisiä ja autoja hämärässä ja ahtaassa tilassa ilman selkeitä reittejä.

-eri

Vierailija
37/43 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska on perseestä, ihan kuten apkin. Maailmassa on muitakin ihmisiä kuin sinä, sori siitä.

No heipä hei. Olitko sinä se tööttäilijä vai kenties jugurttinainen? Kumpi vain olitkaan, niin muista sinäkin että maailma ei pyöri ympärilläsi. Parhain terveisin ap.

Ei myöskään sun ympärilläsi.-eri

Vierailija
38/43 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampikin sankari on onnistunut polttamaan hihansa, kun ajelen 45 km/h 40 km/h rajoitusalueella, missä on kolme koulua muutaman kilometrin säteellä toisistaan. Tämä on täysin uusi ilmiö.

Vierailija
39/43 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalo yritti pidätellä sinua kaikin tavoin.

Harvinaista että ottaa noin koville, mutta joskus sattuu pelottavan paljon "sattumuksia" samalle matkalle.

Vierailija
40/43 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtalo yritti pidätellä sinua kaikin tavoin.

Harvinaista että ottaa noin koville, mutta joskus sattuu pelottavan paljon "sattumuksia" samalle matkalle.

Hallitus salaa tiedon.