Työpaikallemme tuli mies kysymään kesätöitä tyttärelleen :)
Selitti, että tytär on peruskoulun viimeisellä luokalla ja että tytärtä kiinnostaa tämä ala. Siis voiko enää avuttomampaa tytärtä olla, jos ei itse pysty kyselemään töitä. Luuliko todella, että me sanotaan, tervetuloa kesätöihin, vaikka ei olla nähtykkään.
Ootteko tekin sellaisia vanhempia, jotka sitten etsitte työpaikan lapsillenne?
Kommentit (22)
juuri sen vuoksi itse ettei leimaannu nynnyksi tai avuttomaksi, mutta joka paikasta julma EI! Otin luurin käteen ja soitin ja sain hänelle työpaikan kesäksi.
ja sitä työpaikkaa ei edes laiteta oikeasti jakoon, vaan otetaan vaikka isän tytär töihin. Joku toinen voi olla paljon pätevämpi.
Itse en ole koskaan saanut suhteilla työpaikkaa, aina olen omilla ansioillani päässyt. Työharjoittelun kautta jne. Mutta kyllä minäkin olen sitä mieltä, että itse sitä työpaikkaa pitää hakea.
en usko siihen, että kun itse kysyy on muka parempi työntekijä..alle 18-vuotias on lain mukaan alaikäinen. Tarinoita löytynee varmasti vaikka muille jakaa. Minulle kysyi äiti ensimmäisen työpaikan ollessani 15-vuotias ja hyvin sen jälkeen vanhempana saanut itse hommattua työpaikkani.
sitä ennen aktiivista työhönhakua takana 1-vuosi.
Se, että vanhemmat tulevat työpaikkaa kyselemään tai muuten puuttuvat asiaan tarkoittaa todella usein sitä, että samat vanhemmat tulevat myös työsuhteen aikana puuttumaan asioihin (jotka eivät heille kuulu).
Vierailija:
Se, että vanhemmat tulevat työpaikkaa kyselemään tai muuten puuttuvat asiaan tarkoittaa todella usein sitä, että samat vanhemmat tulevat myös työsuhteen aikana puuttumaan asioihin (jotka eivät heille kuulu).
Mutta mäpä osasinkin tehdä, sain hyvän toikkarin ja hakenut sen jälkeen ITSE työni. Ei se VÄLTTÄMÄTTÄ mitään kerro, Joj vanhempi ujompaa lasta alkuun avittaa!
Ei, meillä noudatetaan työaikalakia ja tessiä. Reilu ja mukava työpaikka kaikin puolin! Niin ja meille palkataan ainoastaan yli 18 vuotiaita.
Tarkoitin sitä, että kun esim tulee juhannus niin johan Nico-Petterin äiti soittaa, että eikö hän nyt saisi juhannusta vapaaksi kun me aina ollaan oltu mökillä koko perhe. Ei, ei saisi, meillä ollaan töissä silloin kun työvuorolistassa sanotaan! Tai Janica-Jessica oli nyt pahoittanut mielensä kun ei saanutkaan lähteä kotiin kaksi tuntia aiemmin kun olisi ollut serkunkumminkaiman nimipäivät!
eipä siinä muuten mit, mutta siis palkattomaksi, huh huh, mieluummin luin läksyjä kotona
äiti soitti poikansa puolesta ja kyseli tästä paikasta. mä vaan sanoin sille että kyllä sen pojan pitäis itse soittaa tai tulla käymään, ei me äidille sitä työpaikkaa anneta.
alle 16-v saa edes palkata. laitonta.
Ja sille, joka kirjoitti, että heidän duunissa palkataankin vain täysi-ikäisiä; ongelma onkin, että tämä on yleinen käytäntö. Tällöin nuoret eivät opi työntekoa ajoissa, eivätkä tajua rahan arvoakaan. Väitän, että, koska 14-vuotiaana aloin kesätöitä tehdä kuukauden kesässä, olen ahkera ja minulla on hyvä työmoraali.
Vierailija:
alle 16-v saa edes palkata. laitonta.
ex-appiukko kysynyt ekan kesätypaikan. Olin itse vasta suunnitellut änneen kun se jo oli käynyt kysäsemässä.
Pääsin kyllä sinne mutta paikka oli syvältä ja nuorta tietämätöntä vedätettiin 6-0. Nyt jälkeenpäin olen usein ihmetellyt, että miten jaksoinkin sen 9 tunnin työpäivän pelkillä vessatauoilla?
Nolaatte lapsen ja pilaatte kyllä työnsaantimahdollisuudet.
Surullisinta mitä olen kuullut on kyllä kun mieheni on palkannut akateemisesti koulutettuja aikuisia ihmisiä, niin jonkun isä on soittanut ja pyytäny että lapsi saisi paikan...
sää väkeä, niin kaverini olis halukas. Olivat kiinnostuneet ja pyytäneet kaveria laittamaan hakemuksen. Eikö toi toimis kesätöissäkin
Vierailija:
.Surullisinta mitä olen kuullut on kyllä kun mieheni on palkannut akateemisesti koulutettuja aikuisia ihmisiä, niin jonkun isä on soittanut ja pyytäny että lapsi saisi paikan...
saa olla töissä enintään puolet koulun loma-ajasta, ja vanhemmat saavat purkaa työsopimuksen mikäli työskentely haittaa koulunkäyntiä tai on muuten haitaksi.
15-vuotias saa jo tehdä työsopimuksen itse mikäli peruskoulu on käyty.
voisin mäki ehkä käydä joskus kysyy lapselleni tolleen että onko teillä töitä ja jos on niin sanon nuorelle sitten että menee kysymään sieltä ja sieltä töitä..
sitä työpaikka pitäisi itse osata kysyä!
Eri asia suositella jos vaikka on johonkin suhteita..itekkin oon joskus päässyt suhteilla eli isä ensin vähän kyseli ja kun olivat kiinnostuneit niin sitten soitin sinne itse. Olin silloin 17. Muuten ei kyllä olisi tullut mieleenkään että äiti tai isi kysyis mun puolesta! Enkä ottais semmosta töihin, tai sanoisin että jospa tulisi itse kysymään niin vois päästäkkin..