Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linssileikkaus / kaihileikkaus

Vierailija
08.10.2025 |

Lähinäkö meni leikkauksen myötä niin huonoksi, etten pysty enää kirjoja lukemaan. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tarkka työ on tihrua lasienkin kanssa. En pysty enää käyttämään esim. neulaa ja lankaa. 

Vierailija
2/23 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessahan operaatio on epäonnistunut, tarkistukseen vaan ja reklamaatio, korjausleikkaus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessahan operaatio on epäonnistunut, tarkistukseen vaan ja reklamaatio, korjausleikkaus. 

+lähinäkö + 2.25, kaukonäkö -1.5 

Korjausleikkaus on isompi leikkaus kuin tehty leikkaus. Jos linssi vaihdetaan, niin silmä pitää leikata auki enemmän. Toinen vaihtoehto on toinen linssi olemassa olevan päälle. Sekään ei ole hyvä. 

Ei ole hyviä ratkaisuja. En näe lähelle, enkä kauas ilman laseja. 

Vierailija
4/23 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän tämän kanssa nyt. Kärsin kuivasilmäisyydestä. Kaikki operaatiot silmiin on huonoja kuivasilmäisyydelle. 

Vierailija
5/23 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö sä jaksat jauhaa tätä asiaa? Monesko aloitus?

Vierailija
6/23 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmas. Tämä on mun loppuelämän asia. Jos sinä kuuroutuisit, paljonko jauhaisit asiaa täällä? 

Vierailija
7/23 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä korjausleikkaus? Yksikään silmälääkäri ei ole suositellut sitä. Toinen linssi tämän nykyisen päällekin kuulostaa huonolta vaihtoehdolta. 

Vierailija
8/23 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten en lue kirjoja. Onneksi on äänikirjat. En lue lehtiä. Onneksi on digilehdet. Saa suurennettua tekstiä. Soittoharrastus jää, kun en voi lukea nuotteja. En ompele mitään. Meikkaaminenkin on outoa, kun en näe itseäni läheltä. Olen ottanut kännykällä kuvan merkistä ja suurentanut ruudulta. 

Vierailija
9/23 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaustulos jäi siihen entisen ja nollan väliin. 

Vierailija
10/23 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyin jättämään silmälasit pois. Toiseen silmään uusittiin kaihileikkaus. 

Vierailija
11/23 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjausleikkaus on isompi leikkaus kuin tehty leikkaus. Jos linssi vaihdetaan, niin silmä pitää leikata auki enemmän. Toinen vaihtoehto on toinen linssi olemassa olevan päälle. Sekään ei ole hyvä. 

Höpö höpö. Linssi vaihdetaan heittämällä ja sen vaihtoon liittyy aina pieni jälkikaihin (samentuman) riski, joten ei kun uutta linssiä kehiin. Ei niitä päällekkäin laiteta. Teille jokaiselle kerrottiin tämä ennen leikkausta mutta koska olette juntteja, ette kuunnelleet ettekä muista. Yhteyttä hoitavaan tahoon ja uusi linssi.

Vierailija
12/23 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyin jättämään silmälasit pois. Toiseen silmään uusittiin kaihileikkaus. 

Miten se tehtiin? Kirurgin mukaan sen olemassa olevan linssin uusiminen on iso leikkaus. Toinen vaihtoehto on toinen linssi siihen päälle. 

Laseroida ei voi, kun ohut sarveiskalvo. Olen rillipää lopun elämääni. 

Vierailija
13/23 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän tämän kanssa nyt. Kärsin kuivasilmäisyydestä. Kaikki operaatiot silmiin on huonoja kuivasilmäisyydelle. 

Se liittyy ikääntymiseen ja on hoidettavissa. Sulle kirjoitettiin silmätipat tai -voide, käytä sitä ja uusi resepti.

Vierailija
14/23 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmas. Tämä on mun loppuelämän asia. Jos sinä kuuroutuisit, paljonko jauhaisit asiaa täällä? 

Millä tavalla voimme auttaa, ap?

Vierailija
15/23 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Linssi vaihdetaan heittämällä ja sen vaihtoon liittyy aina pieni jälkikaihin (samentuman) riski, joten ei kun uutta linssiä kehiin. Ei niitä päällekkäin laiteta. Teille jokaiselle kerrottiin tämä ennen leikkausta mutta koska olette juntteja, ette kuunnelleet ettekä muista. Yhteyttä hoitavaan tahoon ja uusi linssi.

Minulla on jo jälkikaihi. Toinen silmälääkäri totesi. Eli se leikkaus tulossa vuoden sisälle.

Kolme silmälääkäriä on sanonut, että uusintaleikkaus on huono asia. Kärsin vaikeasta kuivasilmäisyydestä. 

Vierailija
16/23 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se liittyy ikääntymiseen ja on hoidettavissa. Sulle kirjoitettiin silmätipat tai -voide, käytä sitä ja uusi resepti.

Minä käytän 6 x tippuja ja geeli yöksi ja laput silmille. Haudon silmiä kuumalla joka päivä. Tämän lisäksi käyn kuivasilmäisyyden hoidossa. 

Aikoa hoito, jota en ole kokeillut, on kyynelkanavien kiinni polttaminen. Tämä tarkoittaa sitä, että kaikki nesteet on poskilla sitten. 

Vierailija
17/23 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin moniteholinssit kaihileikkauksessa, eli maksoin itse sen erotuksen joka siitä tulee verrattuna yksiteholinsseihin. Ja lopputuloksena se, että näen nyt paremmin lähelle, kun ennen leikkausta, oli jo alkanut ns. ikänäkö vähän vaivaamaan, mutta leikkauksen myötä se katosi.

Vierailija
18/23 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla voimme auttaa, ap?

Ette mitenkään. Minua ärsyttää suunnattomasti TV:n kaihileikkausmainos. Ei kaikki mene aina suunnitellusti. 

Vierailija
19/23 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle laitettiin moniteholinssit kaihileikkauksessa, eli maksoin itse sen erotuksen joka siitä tulee verrattuna yksiteholinsseihin. Ja lopputuloksena se, että näen nyt paremmin lähelle, kun ennen leikkausta, oli jo alkanut ns. ikänäkö vähän vaivaamaan, mutta leikkauksen myötä se katosi.

Se linssityyppi kuivattaa enemmän silmiä. Kysyin tätä asiaa kirurgista. Eli ei tule kyseeseen minun kohdallani. 

Vierailija
20/23 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt sitten näin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi