Outo sivuoire, kun aloin parantamaan elimistön hiljaista tulehdustilaa
Aiemmin ei ollut ongelmaa syödä karkkipussi päivässä.
Eilen havahduin siihen, että en ole pariin kuukauteen ostanut karkkia, ei ole itseasiassa edes sokerihammasta korottanut.
Syön palan tai pari 85% tummaa suklaata päivässä tosin. Mutta semmonen älytön ahmiminen karkkia ja suolaista on loppunut.
Ja en ole tätä tehnyt tietoisesti,että olisin herkkulakossa tms. Se on vaan jäänyt. Aika mahtavaa kun ennen meni joka päivä.
Kommentit (45)
Ollaksemme tarkkoja se ei ole oire, vaan sen entinen makeanhimo oli yksi oire tulehdustilasta.
Kehosi on palautunut/palautumassa ihmiskehon normaalitilaan.
Vierailija kirjoitti:
Rasva ja sokeri ällöttää kun niistä pääsee irti. Pelkkä ajatuskin alkaa oksettaa. Mutta jos niihin on tottunut niin mikään muu ei maistu miltään pitkään aikaan. Sotkee makuaistin ja elimistön muutenkin ja sen näkee ihmisten sairaista ulkomuodoista.
Aika voimakas reaktio, jos oikeasti pelkkä ajstus alkaa oksettaa. En usko tuota.
Mulla on sama. On vaan jäänyt aika vähälle makeansyönti, mullakin mennyt ennen päivittäin, yksi 200 g karkkipussi jos sen kerran ostaa riittää jopa viikoiksi:D
Vierailija kirjoitti:
ap, mitä syöt päivittäin? Tai mistä olet luopunut, mitä tuonut tilalle ruokavalioosi?
Olen luopunut gluteenista,kananmunista,pääsääntöisesti maitotuotteista (hapan maitotuotteita syön) sekä prosessoidusta ruoasta. Katson tuoteselosteet ja jos en ymmärrä mitä sisältää, en käytä ollenkaan.
Olen siirtynyt kylmistä ruoista lämpöisiin. Esim ennen oli eväänä aina joku valmissalaatti,nyt syön esim. kasviskeiton ja lohileivän. Käytän 100% kauraleipää, joskus gluteenittomia mutta maun puolesta ne ei oo parhaita.
Aamulla juon ensin yrttitee joka yleensä on joku timjamipohjainen, sitten puuro jossa marjoja ja turkkilaista jogurttia. Tai jogurtti,manteli,marjat ja kauraleipå höysteillä.
Sit joku keitto tai kanaa/tonnikalaa/jauhelihaa ja uunijuurekset. Vain vähän kylmää vihreää.
Siinä esimerkkejä.
Ja en ole käynyt puntarilla,mutta housut on löysemmät!
Iho paremmassa kunnossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ollaksemme tarkkoja se ei ole oire, vaan sen entinen makeanhimo oli yksi oire tulehdustilasta.
Kehosi on palautunut/palautumassa ihmiskehon normaalitilaan.
Totta, näin se on. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama. On vaan jäänyt aika vähälle makeansyönti, mullakin mennyt ennen päivittäin, yksi 200 g karkkipussi jos sen kerran ostaa riittää jopa viikoiksi:D
Mahtavaa! Ap
Vierailija kirjoitti:
Tekoälyllä tehty aloitus
Käytin ihan omia aivoja,mutta olisin voinut muotoilla aloituksen toisin :) ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap, mitä syöt päivittäin? Tai mistä olet luopunut, mitä tuonut tilalle ruokavalioosi?
Olen luopunut gluteenista,kananmunista,pääsääntöisesti maitotuotteista (hapan maitotuotteita syön) sekä prosessoidusta ruoasta. Katson tuoteselosteet ja jos en ymmärrä mitä sisältää, en käytä ollenkaan.
Olen siirtynyt kylmistä ruoista lämpöisiin. Esim ennen oli eväänä aina joku valmissalaatti,nyt syön esim. kasviskeiton ja lohileivän. Käytän 100% kauraleipää, joskus gluteenittomia mutta maun puolesta ne ei oo parhaita.
Aamulla juon ensin yrttitee joka yleensä on joku timjamipohjainen, sitten puuro jossa marjoja ja turkkilaista jogurttia. Tai jogurtti,manteli,marjat ja kauraleipå höysteillä.
Sit joku keitto tai kanaa/tonnikalaa/jauhelihaa ja uunijuurekset. Vain vähän kylmää vihreää.
Siinä esimerkkejä.
Ja en ole käynyt puntarilla,
Kaikki käsitteet sinulla on ainakin iloisesti sekaisin. Lähes kaikki ruoka mitä syöt on prosessoitua, jos vaikkapa peset ja kuorit porkkanan ennen syömistä, on se porkkana sen jälkeen prosessoitua ruokaa. Leipä mitä syöt on ultraprosessoitua ruokaa kun ensin vilja on prosessoigu jauhoiksi ja sitten vielä jauho prosessoitu leiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston intersektionaalit suuttuu, kun joku neuvoo kuinka voi elää paremmin. Ideologia kun saa voimansa pahoinvoinnista.
Voi tsiiiiisus näitä. Sinun pakkomielteesi vasemmistosta on jo hyvin vakavaa. Sinä tässä saat voimasi pahasta ja pahoinvoinnista ja sinun mökäytyksesi levittävät ympärilleen pahoinvointia. Miten jumalan tähden jaksatkin tunkea jokaIKISEEN ketjuun vasemmistoöyhötystäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä e
Ultraprosessoitua :)
Mulla on myös vatsa lähtenyt ja stondis vahvistunut, vaimo tykkää.
"Ultraprosessoitua :)"
Teollisesti valmistettu leipä on aina ultraprosessoitua.
Vierailija kirjoitti:
"Ultraprosessoitua :)"
Teollisesti valmistettu leipä on aina ultraprosessoitua.
Selvä homma:). Tarkoitin tällä ehkä enemmän sitä että en osta esim vaikka kauramaitoa kun siinä on kauhea litania koodeja. Tai vaikkapa profeel rahkaa jne. Kaura100 leivän tuote luettelon tuotteet tiedän. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä esimerkkejä.
Eipä tuossa kamalasti eroa ole siihen, miten itse syön, toki syön myös kylmiä aterioita ja aamupalat koostuu lähinnä hapanmaitotuotteista tai raejuustosta marjoilla tai hedelmillä. Muniakin syön ajoittain.
Eli ei tarvinne tehdä itse muutoksia omaan ruokavalioon.
-14, joka kysyi ruokavaliosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä esimerkkejä.
Mulla alkoi myös sokerinhimo helpottaa, kun jouduin jättämään gluteenin pois ruokavaliosta. Syön sitä kyllä edelleen, mutta paljon vähemmän kuin ennen, jolloin saattoi mennä monta pussia karkkia viikossa, plus suklaata ja jäätelöäkin. Karkit ovat tietysti jääneet pois siksikin, etten jaksa tihrustaa niiden tuoteselosteita gluteenin varalta, helpompi vain jättää ostamatta.
Minäkään en syö paljoa kylmiä kasviksia, koska en oikein pidä niistä. Käytän kuitenkin paljon kasviksia lämpimissä ruoissa, vaikken kasvissyöjä olekaan.
Maitotuotteita syön, happamia pääasiassa, mutta kahvimaidosta en ole pystynyt luopumaan. En myöskään halua vaihtaa sitä kasvijuomaan, koska ne ovat täynnä rypsiöljyä ja lisäaineita. Joskus olen tehnyt itse cashew"maitoa". Syön myös kananmunia.
Ruokavalioni ei oikeastaan ole muuttunut muuten kuin gluteenin osalta, joten ehkäpä sokerinhimoni oli siihen sidoksissa.
Olen laihtunut n. 10 kiloa sen jälkeen, kun aloin gluteenittomalle ja paino pysyy pois paljon helpommin kuin ennen, vaikka välillä olisi kausia, joina syö enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston intersektionaalit suuttuu, kun joku neuvoo kuinka voi elää paremmin. Ideologia kun saa voimansa pahoinvoinnista.
Voi tsiiiiisus näitä. Sinun pakkomielteesi vasemmistosta on jo hyvin vakavaa. Sinä tässä saat voimasi pahasta ja pahoinvoinnista ja sinun mökäytyksesi levittävät ympärilleen pahoinvointia. Miten jumalan tähden jaksatkin tunkea jokaIKISEEN ketjuun vasemmistoöyhötystäsi?
Persuus on mielisairaus. Ressukka ei voi itselleen mitään.
Että mikä se outo sivuoire sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Minä en syö enää mitään makeaa, en ees tummaa suklaata, jouluna tai juhlissa voin ehkä tehdä poikkeus. Syön tilalla vaan hedelmiä tai kasviksia.
Se prossasuklaa on muuten terveellisempää kuin hedelmät.
Sivuoire kun hoitaa tulehdustilaa ? Mikä oire ja miten hoitaa mitä ?