Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uimahalleihin tulossa suihkukopit

Vierailija
08.10.2025 |

Nyt kurikan uudessa uimahallissa ollaan herätty ettei nuoret käy uimahalleissa, koska kukaan nuori ei pidä siitä aivan turhasta nakuilusta. Suihkukopissa saat samalla vaihdettua uikkarit ja lopuksi saat riisuttua uikkarit pois lähtiessä ja kiedottua pyyhkeen ympärilleri. Kyllähän se vanhoja pervoja harmittaa. Myös höyrysaunoja on toivottu.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä lupa mennään saunaan uikkareissa, sitähän ei nykyisin ole ja itse ainakin olen sen verran viluinen, että uimisen jälkeen tykkään mennä saunaan lämmittelemään. Pyyhkeeseen kietoutuneena jos saunaan menet, niin sen jälkeen on märkä pyyhe..

Ota kaksi pyyhettä mukaan. Saunassa käytettävän pyyhkeen ei tarvitse olla mitenkään imukyinen, voi olla vaikka ohut saronki. Ole hyvä, ongelma ratkaistu.

Vierailija
42/57 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö valkonaamat vielä uimahalleissa? Mahtaa olla likaisia paikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan kännykkä-kamera aikana oikein hieno ajatus että peseytymisen ja pukeutumisen saa tehtyä suojassa

Turha pelko. Ei suihkutiloihin kännyköitä viedä  😄

Kaikkea on nähty. Kännykkä on tosiaan tuotu pukutiloihin ja sillä kuvataan ihan joka paikassa. 😬

Vierailija
44/57 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan joskus tulevaisuudessa nauretaan että vielä tällä vuosituhannella on vieri vieressä suihkuteltu ilman mitään yksityisyyttä. Miten tähän on ihmiset koskaan suostuneet kun eihän suomalainen halua seisoa edes kahta metriä lähempänä toista ihmistä vaatteet päällä? Mutta alasti se onkin ok? Niin junttiperinnettä. 

Vierailija
45/57 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs nykynuoret ovat kainoja. Jopa pohojaalaiset.

Mä olen 61v ja mua on aina inhottanut noi yhteiset alastontilat. Ällöttävää. En halua itse näyttäytyä alasti vieraiden edessä, enkä nähdä niitä. Hyvä, että vihdoin sivistyksen valo alkaa paistaa tänne Pohjolaankin.

Mä en oikein ymmärrä, miten alastomuus on joillekin yhtä kuin paheellisuus ja piilottelu/verhoilu yhtä kuin hyveellisyys/sivistys. Jotain ikävää on täytynyt pienenä tai nuorena tapahtua, jotta suhtautuu alastomuuteen niin kielteisesti.

Kaikki eivät ole samanlaisia pervoja kuin sinä :)

Onko pervoa kun ei häiritse että suihkutilassa on muitakin ja keskittyy vain siihen omaan vartaloonsa

Jos vaatii muita olemaan alasti läsnä seurassaan, niin kyllä siinä jotain pervoa on. Samoin kuin raiskauksessa, ei kiinnosta vastapuolen epämukavuus ja inho, kun halutaan että se toinen nyt tekee kuten haluan

Vierailija
46/57 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin! Tätä olen vuosia kammonnut, yhteissuihkuja ja alastomuutta yleisissä pukutiloissa, ja tämän takia olen lopettanut käymästä uimahalleissa tai kylpylöissä heti murrosiän alettua. Vaikka tykkäsin tosi paljon niissä käydä. Minusta uimahallien säännöt on olleet lähestulkoon nöyryyttääviä, ja ihmettelen tosiaan että kestänyt 2020-luvulle että näille oikeasti aletaan jotain tehdä. Kun mikä hyöty noista on ollut?

Vierailija
47/57 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Itse olisin tarvinnut tätä, teininä ja nuorena aikuisena koin kovaa kehohäpeää. Yläasteen liikuntatunnille uskaltauduin suihkutiloihin uimapuvussa niin olihan sitä sitten alaston mummo kovaan ääneen melkein estämässä suihkutiloihin menoa ja hoki, että uimapuvut pois! Onneksi häpeä on sittemmin helpottanut, mutta suihkutiloihin menen suoraan (puhdas) uimapuku päällä edelleen ja suihkussä käyn etukäteen.

Vierailija
48/57 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuo alastomana pakosti oleminen tuntemattomien seassa kyllä ollutkin outo juttu.

Ihan kuin luotu varttavasten  pervoja tiirailijoita varten.

Vierailija
49/57 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!

Pidin remontoitavasta ja erittäin kauniista Yrjönkadun uimahallista Helsingissä, koska siellä on pukeutumiskoppi. Olisipa jatkossa myös suihkukoppi.

Menen uimaan, en tuijottamaan ja arvioimaan muita.

Vierailija
50/57 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin pelkästään nuoret. En ole koskaan tykännyt peseytyä avoimessa tilassa. Todella hyvä uudistus.

N53

Vierailija
51/57 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä lupa mennään saunaan uikkareissa, sitähän ei nykyisin ole ja itse ainakin olen sen verran viluinen, että uimisen jälkeen tykkään mennä saunaan lämmittelemään. Pyyhkeeseen kietoutuneena jos saunaan menet, niin sen jälkeen on märkä pyyhe..

Miksi satelee alapekkuja? Kommentoimassa? Olenko ainoa, joka haluaa käydä myös saunassa????.

Miksei saunaan voisi mennä alasti?

Olen edellinen ja mun puolesta hyvin voi, mutta täällähän keskustellaan nyt siitä, että ihmiset eivät halua esiintyä nakuina muiden joukossa. Suihkuihin  suihkukopit, jotta uimapuvun voi riisua ja peseytyä muiden näkemättä. Saunassako ei sitten kuitenkaan haittaa olla alasti? 

Vierailija
52/57 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihdoin! Toivottavasti muut hallit seuraavat pian perässä. Inhottavaa peseytyä samassa kasassa. Viimeksi sain vielä viereisen akan pesuvesiroiskeet päälleni kun hän pesi persettään antaumuksella. Ällöttävää ja epähygieenistä.

Näin miehen näkökulmasta tarinasi kuulostaa hyvältä ja kiihottavalta🤤🤤

Vierailija
53/57 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikuisiällä käynyt kertaakaan uimahallissa tai kylpylässä uimassa koska tuntemattomien edessä alasti oleminen on mielettömän kiusallista.

m47v

Vierailija
54/57 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihdoin! Toivottavasti muut hallit seuraavat pian perässä. Inhottavaa peseytyä samassa kasassa. Viimeksi sain vielä viereisen akan pesuvesiroiskeet päälleni kun hän pesi persettään antaumuksella. Ällöttävää ja epähygieenistä.

Näin miehen näkökulmasta tarinasi kuulostaa hyvältä ja kiihottavalta🤤🤤

Nainen sinä todellisuudessa olet.

Vierailija
55/57 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin miehet ja naiset tungetaan samoihin vessoihin ja kohta pian samaa sukupuolta ovat ongelma suihkutiloissa.

On tämä päätöntä menoa nykyään. 😵💫

Vierailija
56/57 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI ei ei, saunojen uimapukukielto on hygieniakysymys, eikä mikään että kaikki vaan pakotetaan huvikseen saunaan alasti. Uimapuvun mukana kulkeutuu bakteereita, likaa, hikeä saunan ja altaan välillä. Myös kloori höyrystyy saunassa kuumassa uimapuvuista, tämä oli erityisen tärkeä sääntö ennen kun klooria oli vedessä vieläkin isommassa suhteessa kuin nykyään, nykyään käsittääkseni määrät ovat vähäisemmät. Lisäksi kyse on myös saunan ja lauteiden kunnosta, uimapuvuista valuu enemmän vettä eikä se tee hyvää lauteille. Kukaan ei pakota saunomaan nimenomaan alasti, voi kietoutua ihan hyvin kuivaan ja puhtaaseen pyyhkeeseen. Ymmärrän pointin että sitten pyyhe on märkä, mutta miksei siis ottaisi kahta pyyhettä? Toinen mukaan sinne suihku/saunaosastolle ja toinen kuiva odottaa siellä kaapissa. Yhtä kätevä systeemi kuin se että nyt halliin mennessä mukana on erikseen pefletti ja pyyhe, toinen saunaan istuinalustaksi ja toinen kuivaamiseen

Vierailija
57/57 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin miehet ja naiset tungetaan samoihin vessoihin ja kohta pian samaa sukupuolta ovat ongelma suihkutiloissa.

On tämä päätöntä menoa nykyään. 😵💫

Ongelman saa tehtyä mistä tahansa. Kun kaikessa mennään lumihiutaleiden ehdoilla, ettei vaan tule paha mieli ja turvaton tila.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi