Uimahalleihin tulossa suihkukopit
Nyt kurikan uudessa uimahallissa ollaan herätty ettei nuoret käy uimahalleissa, koska kukaan nuori ei pidä siitä aivan turhasta nakuilusta. Suihkukopissa saat samalla vaihdettua uikkarit ja lopuksi saat riisuttua uikkarit pois lähtiessä ja kiedottua pyyhkeen ympärilleri. Kyllähän se vanhoja pervoja harmittaa. Myös höyrysaunoja on toivottu.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs nykynuoret ovat kainoja. Jopa pohojaalaiset.
Mä olen 61v ja mua on aina inhottanut noi yhteiset alastontilat. Ällöttävää. En halua itse näyttäytyä alasti vieraiden edessä, enkä nähdä niitä. Hyvä, että vihdoin sivistyksen valo alkaa paistaa tänne Pohjolaankin.
Mä en oikein ymmärrä, miten alastomuus on joillekin yhtä kuin paheellisuus ja piilottelu/verhoilu yhtä kuin hyveellisyys/sivistys. Jotain ikävää on täytynyt pienenä tai nuorena tapahtua, jotta suhtautuu alastomuuteen niin kielteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoisi tän asian tosi eri lailla, jos kyseessä olisi Tikkurilan uimahalli... yhtäkkiä sukupuolia ja uskontokuntia suojelevat suihkukopit onkin ok, kun kyse on Kurikasta 😂
ps. Tehtiin kylpyläkierros Briteissä. Siellä kaikissa kylpylöissä on aina ollut suihkukopit.
Tietenkin ap kertoi asian eri tavalla, koska Kurikassa lähtökohtana ovat nuorten käyttäjien toiveet someaikakautena, Tikkurilassa uskonto. Kaksi erilaista lähtökohtaa. Tietenkin myös Tikkurilassa nuoret toivoisivat suihkukoppeja, mutta heitä ei tässä asiassa haluta kuulla, perustelu on väärä. Toiveen taustalla on oltava kulttuurin eikä siihen nuorisokulttuuri riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 61v ja mua on aina inhottanut noi yhteiset alastontilat. Ällöttävää. En halua itse näyttäytyä alasti vieraiden edessä, enkä nähdä niitä. Hyvä, että vihdoin sivistyksen valo alkaa paistaa tänne Pohjolaankin.
Mä en oikein ymmärrä, miten alastomuus on joillekin yhtä kuin paheellisuus ja piilottelu/verhoilu yhtä kuin hyveellisyys/sivistys. Jotain ikävää on täytynyt pienenä tai nuorena tapahtua, jotta suhtautuu alastomuuteen niin kielteisesti.
Kiusaaminen jättää ikuiset arvet ellet tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Kainoja? Kun ei halua peseytyä tuntemattoman iholla. Uimahallien suihkut on ällöttäviä kuolauspaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo kuolaajamummo tai puskarunkkusetä. Miksi sinulla olisi oikeus nähdä ketään alasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kainoja? Kun ei halua peseytyä tuntemattoman iholla. Uimahallien suihkut on ällöttäviä kuolauspaikkoja.
Ei siellä kukaan kuolannut kun viimeksi kävin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset kuolaavat toisiaan suihkuissa? Ja jopa pieniä lapsia? Kuvottavaa tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo kuolaajamummo tai puskarunkkusetä. Miksi sinulla olisi oikeus nähdä ketään alasti?
Tässä esimerkki projisoinnista
Olen 54 v ja inhonnut läpi elämän uimahallien suihkutiloja. Lasten kanssa olen käynyt, mut muuten en varmasti mene. Aivan loistavaa, Vihdoinkin suihkukopit.
Vierailija kirjoitti:
Olen 54 v ja inhonnut läpi elämän uimahallien suihkutiloja. Lasten kanssa olen käynyt, mut muuten en varmasti mene. Aivan loistavaa, Vihdoinkin suihkukopit.
Meinaat mennä Kurikkaan uimaan kun remontti on joskus valmis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei paheellisuus vaan yksityisyys. Minun intiimipesuhetkeni ei kuulu muiden silmille, vaikkei alastomassa vartalossa mitään paheellista olekaan.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät ole samanlaisia pervoja kuin sinä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset kuolaavat toisiaan suihkuissa? Ja jopa pieniä lapsia? Kuvottavaa tosiaan.
Lähtökohtaisesti tuskin ketään kiinnostaa ketään kiinnostaa oikeasti katsella ketään erityisesti siellä.. siellä ollaan alasti koska se on pukukoppi ja suihkussa ollaan alasti että tulee puhtaaksi 🤦 tuntuu että nykyään halutaan ajatella että nyt tämäkin ahdistaa ja nyt tämäkin tuijottaa vaikka se uimahalli on lopulta aivan neutraali tila.
ihan ensimmäiseksi meidän uimahallilta saisi vaihtaa pukuhuoneiden kaapit uusiin, vanhoja paskoja, rikkinäisiä saranoita ja lukkoja paskana. mitään ei ikinä vaihdeta. ärsyttää kun suomessa säästetään ihan kaikesta sitten tulee jotain hiton koppeja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät ole samanlaisia pervoja kuin sinä :)
Onko pervoa kun ei häiritse että suihkutilassa on muitakin ja keskittyy vain siihen omaan vartaloonsa että se on puhdas ja sitten uima asu päälle ja altaalle 🤔.. ja miksi tämä alastomuus aina liitetään johonkin seksuaaliseen.
Nuorille tavat tarttuvat. Niin hyvät kuin huonot.
Halvemmaksi tulisi asettaa kännykkäkielto sekä suihku-, että pukutiloihin, saunaa unohtamatta.
Olen joutunut puuttumaan kuvaustilanteisiin pukuhuoneissa.
Jokaisella tulisi olla oikeus käyttää uimahallia rauhassa.
Kaikki eivät vaan ymmärrä.
Vaikka mua itseäni ei häiritse käydä uimahallissa tmsn suihkussa muiden nähden, niin olen myös sitä mieltä, että tämä on hyvä ajatus.
Nythän on myös kumottu sekin uskomus, että uimapuvussa saunaan meneminen olisi jotenkin vaarallista (höyrystyvien aineiden takia), joten kukin voisi sitten kulkea uimhallin pesutiloissa siten, kuin haluaa: uimapuvussa tai pyyhkeeseen kääriytyneenä tai nakuna.
No huhhuh. Sairaalassa oli muuten avosuihkut ja koko seinän pituinen peili. kun sain sektiolla esikoisen v. 1998! Paikka: Naistenklinikka Helsinki.
Hei, ei kaikki kaipaa mitään kehotetapiaa pyytämättä. Peiliä en oikein ymmärrä? Itseasiassa taisi olla yhdessä vuokra-asunnossakin? Saattaisi tulla sanomista, jos kaikkiin laitettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä. Olen aina inhonnut kylpytiloja näissä, joskin ymmärrän myös tarpeen tehokkaan kliinisille tiloille. Käyttäjiä on paljon ja kaikkien siisteys ja hygienia eivät todellakaan kiitettävällä tasolle, joten siivouksen ja puhdistuksen pitää onnistua helpopsti. Ratkaisuna itse tulen valmiiksi puhtaana ja vain piipahdan nopeasti uimahallin/kylpylän pesutiloissa.
Mä näin ammattilaisena veikkaan, että tämä koppiratkaisu ei paranna hallien hygieniaa. Ne pitäisi ehtiä siivota kunnolla päivittäin. Lisää seiniä ja lisää nurkkia tietää lisää pestävää pinta-alaa. Aikaa hallisiivoojat eivät tule saamaan lisää.
Uimahallin pukuhuoneessa ja suihkutiloissa nakuilu on pelkästään hyväksi ainakin nuorten ja miksi ei myös vanhempienkin naisten itsetunnolle ja oman kehon hyväksymiselle. Itse olen ollut kriittinen oman vanhenevan vartaloni suhteen enkä ole itseäni alastomana juurikaan peilistä halunnut katsoa, mutta nyt uimahallissa useamman kerran käytyäni olen alkanut jopa pitää omasta alastomasta vartalostani. Uimahallissa alastomia naisvartaloita nähtyäni olen todennut, että loppujen lopuksi kaikki eri ikäiset, eri malliset ja eri kokoiset naisvartalot ovat alastomina kauniita eikä se kauneus siitä juurikaan vähene vaikka jotain paikkaa olisi syystä tai toisesta leikelty. Koska jokaisessa naisvartalossa on jotain kaunista, niin meidän suomalaistenkin naisten pitäisi oppia korostamaan pukeutumisella vartaloidemme hyviä puolia eikä kätkeä vartaloitamme muodottomiin säkkeihin ja täkkeihin.