Onko lapseni siis ns virikelapsi? ov
Lapseni isä on ruotsalainen, olemme eronneet ja lapsen isä asuu tuossa ihan länsinaapurissa, mutta he eivät siis näe kuin kerran kuussa, joskus useammin, joskus harvemmin. Minulla on uuden miehen kanssa vauva, mutta lapseni käy silti ruotsinkielistä päiväkotia siitä syystä, että oppii ruotsin ja pystyy kommunikoiman isänsä kanssa. Onko tämäkin siis väärin teidän mielestä, jotka arvostelette äitejä jotka laittavat lapset hoitoon kun vauva tulee taloon. Lapseni on päiväkodissa 3 päivää viikossa.
Kommentit (10)
Hoitoajassa tärkeintä on hoidon pituus. Jos lapsesi on kolmesti viikossa, eikä päivät veny kymmentuntisiksi, niin hänellä on ihan hyvä olla.
musta päiväkodit (etenkin tämä pieni yksityinen ruotsalainen) ei ole mikään laitoshelvetti. Mun lapsi oppii siellä ja nauttii olostaan. Jos lapselle hoitoon meno olisi ongelma harkitsisin ehkä toiseen kertaan kumpi meille on tärkeämpää, se ruotsin oppiminen vai onnellisuus. Mä ymmärrän hyvin jos joku 1 v viedään sinne pk:n hankkimaan virikkeitä, että se on väärin. 4 vuotias lapsi alkaa oikeesti kaipaamaan seuraa, ja jo sitä nuorempikin!
näkevät sielunsa silmin miten virikelapsi on vähän alle 2v taapero jonka äiti omaa laiskuuttaan hylkää 10 tunniksi viitenä päivänä viikossa tarhaan jotta saisi " kuherrella" vauvan kanssa kotona..
Taitaa olla suuremmassa osasta tapauksista jotain ihan muuta. Itse olet milestäni ap tehnyt ihan oikein. Ja tiedoksi näin kieltenopettajan koulutuksella: Itse en IKINÄ puhuisi lapselleni muuta kuin omaa äidinkieltäni. Itse ainakin koen osaavani vain suomea niin hyvin että pystyn ilmaisemaan sillä kaikki tunteeni. Vain suomeksi osaan riimitellä ja loruilla, tavata jne. Muut kielet lapseni saa oppia joko koulussa kollegoiden toimesta tai sitten jos esim. asumme myöhemmin ulkomailla.
4 v on hoidossa siksi että oppii sosiaalisia- ja kädentaitoja. Eli jos mun lapseni on hoidossa turhaan niin sitten on kyllä ap:kin lapsi!!!!!!!!
Sen sijaan ne, joita täällä yleensä haukutaan virikelapsiksi, eivät usein ole sitä vaan lapset ovat hoidossa muista syistä kuin virikkeiden saamisen takia.
Ei virike ole mikään kirosana!
märrä suurinta osaa noista " virikepaikkalaisista" .
AVn normien mukaan virikelapsi.
Sun pitäisi itse opettaa se ruotsi ja viedä mielummin vaikka seurakunnan kerhoon (yleisesti hyväksytty vaihtoehto) tai harrastuksiin.
Normien mukaan olet laiska ja huono äiti ja viet vieläpä jonkun töissäkäyvän lapsilta sen hoitopaikan...
ja tiedättekste kun mä kysyin mun lapselta haluaako se jäädä kotiin äidin ja vauvan kans koko viikoksi vastaus oli nej. mä en tajua miks se on niin kamalaa viedä lapsi hoitoon muutamana päivänä viikossa?
Ja kai sieltä nyt jotain ruotsinkielisiä perhekerhoja tai harrastuksia ois löytynyt?
Vihaksi pistää tollaset tyypit, jotka ei viitti omia lapsiaan hoitaa.
kyseessä on hoito kiellellisen kehityksen vuoksi.