Itsepalvelukassat pois ja lisää kassoja kauppoihin
Loppuu se hemmetin asiakkaiden kyttääminen seisoskelu ja juoruaminen!! mistä lähtien asiakkaiden pitää itse olla kassatyöntekijä, asiakkaan ei kuulu kuin Maksaa ostokset ja pakata ja kiitos hei.
Takaisin vaan kassalle töihin ja hemmettiin ne itsepalvelukassat!
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
IP kassat on loistojuttu,en halua esitellä kassalle ostoksiani.
Kuule kun sitä kassa henkilöä ei yhtään kiinnosta sinun ostoksesi. Eikä kenenkään muunkaan. Miksi edes pitäisi kiinnostaa. Ne on vaan tavaroita joita jotkut ostaa ,siinä monen kymmenen tai satojen ihmisten joukossa. Kiitos ja näkemiin ja mukavaa päivän jatkoa. Ex kassa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on helppo varastaa kun tunkee taskut ja laukut täyteen ja menee ihmis-kassalle, kun kaikki kyttääminen rajoittuu noihin itsepalvelukassoihin, kun n-sanat varastaa 60% kaikesta mitä ottavat.
Kuinka pöljä pitää olla, jos kuvittelee, että siinä ihmiskassalla ei havainnoida asiakkaita? :D Ajatteletko, että valvonta tapahtuu perssilmällä ja siksi istuva kassatyöntekijä ei näe mitä teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks? Ei koskaan joudu enää jonottamaan kun on itsepalvelukassa. Ihan turha jonotella jos on esim 2-5 tuotetta ja sit muilla on ostoskärryt täynnä
ai ei joudu jonottamaan, kyllä kuule joutuu kun pitkäjono ja osa itsepalvelukassoista kiinni, sitten joku ääliö tunkee sen kärryn kanssa sinne, siinä meneekin hetki että se poistuu.
Ainakin meilläpäin on myös ns. hihnallisia kassoja itsepalvelukassoissa, isompien ostoksien kanssa mennään niihin ja pienempien sitten niille kassoille, jossa ei noita hihnoja ole. Toimii oikein hyvin. Vielä kun hölmöt ymmärtäisivät sen, että hihnakassalle voi tulla toinenkin asiakas heti perään, kun edellinen on maksanut. Vain pieni osa ymmärtää sen, että saman tien kun on maksanut niin ohjaa ostokset menemään toiselle puolelle, niin voi itse pakata rauhassa ja toinen lukea tavaroitaan kassaan ja ne menevät hihnan toiselle puolelle. Välillä joku mamma tai pappa seisoo siinä edessä närästyneenä, vaikka on jo maksanut omansa, ei ymmärrä, että tee nyt tilaa seuraavalle ja mene pakkaamaan omia ostoksia.
Jos itse palvelu kassalla voisi ostaa kaljaa niin ei haittais mutta ärsyttää jonotella kun yksi kassa auki ja perjantaina kahdeksan jälkeen kaikki olut koreineen pyrkimässä maksamaan. Ihan sellainen järjestely ainakin että ruuhkan mukaan niitä kassoja voisi tosiaan avata useamman. Mutta kun ei haluta palkata henkilö kuntaa vaan ihmiset pakotetaan käyttämään näitä itse palvelu kassoja, jotka sitten ovat aina jumissa kun joku skannaus menee pieleen ja odotellaan myyjää. Ostan kaljat nykyään Alkosta. Siellä on aina henkilö kuntaa palvelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse palvelu kassalla voisi ostaa kaljaa niin ei haittais mutta ärsyttää jonotella kun yksi kassa auki ja perjantaina kahdeksan jälkeen kaikki olut koreineen pyrkimässä maksamaan. Ihan sellainen järjestely ainakin että ruuhkan mukaan niitä kassoja voisi tosiaan avata useamman. Mutta kun ei haluta palkata henkilö kuntaa vaan ihmiset pakotetaan käyttämään näitä itse palvelu kassoja, jotka sitten ovat aina jumissa kun joku skannaus menee pieleen ja odotellaan myyjää. Ostan kaljat nykyään Alkosta. Siellä on aina henkilö kuntaa palvelemassa.
Kysy seuraavalla kerralla myisivätkö sinulle yhdyssanoja.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin kesärekryyn oli yli 20 000 hakijaa. Kassatöitten avoimiin rekrytilaisuuksiin on niin paljon tulijoita, että kaikki eivät pääse sisälle ja puoliakaan ei voida edes haastatella. Tekijöitä kyllä olisi.
20 vuotta sitten tällaisia hakiamääriä oli vain taidekorkeakouluohin ja teideyliopistoihin.
Kävin just tällaisessa rekryssä 20 viikkotuntia oli tarjolla ja aivan järkyttävä hakijamäärä. En päässyt edes haastatteluun. Olisi vissiin pitänyt aamuyöllä mennä jonottamaan, että olisin vaikuttanut riittävän innokkaalta!
Vierailija kirjoitti:
Meillä on Alkossa henkilökuntaa, ei henkilö kuntaa.
Ip kassa on just paras, pystyn samalla kun piippaan tarkastamaan että tarjoustuotteissa on tarjous hinta ja pakkaamaan tuotteet samantien kassiin. Normi kassalla tämä ei onnistu kun pakkauspäästä ei näe näyttöä mihin tulee hinta kun kassa piippaa ja sitten taas jonoa kertyy jos et pääse itse heti pakkaamaan.
Satunnaistarkastukset ovat vähän syvältä mutta mullakin kaksi isoa kestokassia ja olen oppinut pakkaamaan niin että niistä on helppo tarkastaa että kaikki on piipattu. Ja ymmärrän täysin että näitä on pakko tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin kesärekryyn oli yli 20 000 hakijaa. Kassatöitten avoimiin rekrytilaisuuksiin on niin paljon tulijoita, että kaikki eivät pääse sisälle ja puoliakaan ei voida edes haastatella. Tekijöitä kyllä olisi.
20 vuotta sitten tällaisia hakiamääriä oli vain taidekorkeakouluohin ja teideyliopistoihin.
Olen hakenut molempiin, eli tietoa on. Kaupanmyyjäksi 2020-luvulla oli pienempi sisäänpääsymahdollisuus kuin kuvataidekorkeakouluun/yliopistoon ikinä!!! Olenkin tästä kertonut boomereille aina, kun letkauttelevat töihinmenemisestä. Olen itse kyllä töissä, mutta työelämä on nykyään aivan hirveää, kilpailua ja kampittamista 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IP kassat on loistojuttu,en halua esitellä kassalle ostoksiani.
Kuule kun sitä kassa henkilöä ei yhtään kiinnosta sinun ostoksesi. Eikä kenenkään muunkaan. Miksi edes pitäisi kiinnostaa. Ne on vaan tavaroita joita jotkut ostaa ,siinä monen kymmenen tai satojen ihmisten joukossa. Kiitos ja näkemiin ja mukavaa päivän jatkoa. Ex kassa.
Kun käsien läpi on mennyt satojen tai tuhansien ihmisten ostokset, ei vähempää voisi kiinnostaa. Kunhan löytää enarit ja aletarrat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vitut! Itsepalvelukassa nopeuttaa ja helpottaa kaupassa käymistä. Mun ostokset mahtuu koriin.
No sulla onkin miniostokset.
Mitä sitten jos onkin? Onko se mielestäsi joku saavutus, että ostaa kärryllisen sipsii, kaljaa, einestä kerralla?
Opettele kokkaamaan kunnon ruokaa niin ei tarvitse ostaa mitään noista.
Opettele lukemaan niin huomaat, etten kirjoittanut omista ostoksistani.
Kyllä kirjoitit. Ei tulisi mielenkään kun terveellinen ruokavalio. Sen saa kun roskaruokaa syöt. Hyi hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vitut! Itsepalvelukassa nopeuttaa ja helpottaa kaupassa käymistä. Mun ostokset mahtuu koriin.
No sulla onkin miniostokset.
Mitä sitten jos onkin? Onko se mielestäsi joku saavutus, että ostaa kärryllisen sipsii, kaljaa, einestä kerralla?
Opettele kokkaamaan kunnon ruokaa niin ei tarvitse ostaa mitään noista.
Opettele lukemaan niin huomaat, etten kirjoittanut omista ostoksistani.
Kyllä kirjoitit. Ei tulisi mielenkään kun terveellinen ruokavalio. Sen saa kun roskaruokaa syöt. Hyi hyi.
Ei tulisi mieleenkään opetella lukemaan? No se on kyllä harvinaisen heikkkolahjaisen ihmisen merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä ainakin haluan kerätä ne ostokset hyllystä suoraan kassiin ja maksaa ne helposti itsepalvekukassalla!
Eihän siinä ole mitään järkeä, että ensin kerään ne ostokset kärryyn, sitten puran ne kärrystä kassahihnalle ja taas kerään ne kärryyn kasseihin.
Kerää ja skannaa oli marketmaailman paras keksintö noutotilausten ja itsepalvelukassan jälkeen.
Eipä ole näkymy kuin ulkomailla tuollaisia.
Ai kerää ja skannaa palvelua? Lähes kaikissa Prismoissa on käytössä tuo.
Toi vasta paska onkin. Joutuu niin tarkastuksiin liian usein. Lopetettiin käyttö noiden tarkastuksien takia. Aina harmitti ja vei aikaa ja ihmiset tuijotti.
Käytän tätä AINA. Eli 2-3 kertaa viikossa ja ostokset on isot. En edes muista, koska olen viimeksi joutunut uusintaskannaukseen. Yhden kerran on skannattu kaikki tuotteet uusiksi. Se siirryttiin tekemään suljetulle normikassalle. Kukaan ei tuijottanut. Ja se muutaman tuotteen, yleensä 3-8 tuotetta, tarkistusskannaus kestää ehkä 30 sekuntia. Jos on niin kiire, että se on liikaa, niin ei varmaan kannata käydä ostoksilla ollenkaan...
Meidän Alepassa on pitkät jonot kassalle. Vain eläkeläiset ja muut raittiit käyttävät itsepalvelu kassoja.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, meillä on K-marketissa oikein tv-ruudut, joilta näemme kaupan jokaiseen hyllyväliin. Sieltä on mukava kytätä ostaako ap kolme vai neljä kaljaa. Muuta tekemistähän meillä työntekijöillä ei ole kuin ap:n ostosten kyttääminen.
Kuka nyt jossain K-marketissa kävisi. Suomen huonoin kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuule riippuu kaupasta. Kyllä mä olen prismasta voinut ostaa alkoholia IP-kassalta, sen vaan käy myyjä kuittaamassa. Sitten jossain toisessa kaupassa onkin pakko mennä tavalliselle kassalle, mikä ärsyttää suunnattomasti jos sen mun yhden juoman takia pitää jonottaa tavalliselle kassalle, kun muuten hoituisi täysin ip-kassallakin.
Eikö suomen tuottavuutta pitänyt lisätä? Sitähän nuo ip-kassat tekevät.
Päinvastoin toivoisin, että itsepalvelukassalla saisi alennuksen punaliputetuista tuotteista, voisi käyttää alennuskupongit ja maksaa käteisellä. Sitten ei tarvitsisi enää koskaan mennä tavalliselle kassalle levittelemään ostoksiaan liukuhihnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut molempiin, eli tietoa on. Kaupanmyyjäksi 2020-luvulla oli pienempi sisäänpääsymahdollisuus kuin kuvataidekorkeakouluun/yliopistoon ikinä!!! Olenkin tästä kertonut boomereille aina, kun letkauttelevat töihinmenemisestä. Olen itse kyllä töissä, mutta työelämä on nykyään aivan hirveää, kilpailua ja kampittamista 24/7.
Jep, sama! Olen opiskellut kuvataidekorkeakoulussa nollarilla ja valmistuttuani kaikki hokivat kilpaa, että nyt äkkiä sinne "oikeisiin töihin" .
Perustoimeentulon edellytyksenä on passiivisuus oman alan suhteen. Mitään osaamista ei saa tuoda esille ja markkinoida. Olin jossain vaiheessa yrittäjänä ja sen jälkeen työhuonettakaan en ole voinut pitää ja kaikki somettaminen ja nettisivut piti lakkauttaa.
Ahkerasti etsin töitä, mutta kun ei löydy, niin ei löydy.
Hämmentävää, että perinteisellä kassalla myyjän käydessä kaikki ostokset läpi ei koeta käyttämisensä mutta se, että joku seisoskelee ja vahtii useita ip-kassojen käyttäjiä yhtäaikaa on kyttäämistä. Itse en koe, että se pistotarkastus on mikään henkilökohtainen loukkaus, niitä sattuu jokaiselle silloin tällöin. Ja saa myös tuijottaa, jos se jonkun mielestä niin mielenkiintoista on.