Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-ryhmä alkaa myydä kuorittuja kasviksia

Vierailija
07.10.2025 |

Moni kokee kasvisten käsittelyn vaivalloiseksi, kauppaketju kertoo.

Voi hyvää päivää

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat myyntiin kaikki ne kasvikset jotka ovat ulkomuodoltaan menneet huonoksi. Ei tarvitse henkilökunnan kuin leikkailla homepilkut ja ruskeat mädäntyneet osat pois ja eikun myyntiin ja kansa ostaa ne. Onnea vaan. 

Vierailija
62/66 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka kuorii perunan tai omenan?

Niissähän ne kuidut yms. on.

En ikinä kuori mitään paitsi tyyliin appelsiini, toisaalta se kuori on syötävää.

Ei, ei kaikki ei ole syötävää. Perunan kuori on kitkerä.

On syötävää. Perunankuori ei ole kitkerää. Ne pestään ennen keittämistä kuten varmaan kaikki tekevät, se riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt banaanin kuoret hyllyyn siitä lähtien kun tuli että myyjä joutuu ottamaan vastaan tuotepakkaukset.  Ne banaanin kuoret on se pakkaus enkä ala erikseen siitä maksamaan.

Vierailija
64/66 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää varmasti kasvisten käyttöä, mikä on jo itsestään hyvä uutinen. 

Vierailija
65/66 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös valmiiksi Voideltu Leipä olisi hyvä. Hirveä työ kaivaa Voipaketti ja alkaa nyhräämään. Säästyisi aikaa ja vaivaa.

Onhan niitä siellä eineshyllyllä.

Silloin kun söin vielä viljoja, ostin kerran viikossa täytetyn patongin (4,99€) kinkulla ja juustolla. Tuli halvemmaksi ostaa se kuin tarvikkeet erikseen. Ennen niissä oli myös tomaattia ja salaattia mutta pihi kauppias jätti ne pois ja nosti hintaa eurolla. 

Vierailija
66/66 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naureskelin tällaisille pakkauksille vuosia sitten Yhdysvalloissa. Mutta viime viikolla ostin valmiiksi paloiteltua kurpitsaa :D Sattui olemaan punalaputettu tuote, niin hintaa tuli 2 euroa. Kätevästi sai tehtyä uunissa kurpitsa-pastavuoan, kun olin vähän sairaana. 

Helppo naureskella jos itse kykenee pilkkomaan ja kuorimaan. Mutta kyllä nuo on ihan järkeviä ostoksia kykenevällekin kun ajattelee pitemmälle. Tulee vähemmän biojätettä (kotona ja tiloilla) kun saadaan hyötykäyttöön epämuodostuneet kasviksetkin tuotannosta. Saattaa vähentää koneiden valmistusta (raastimet, blenderit ym) ja SER jätettä. Ihmiset syövät enemmän kasviksia, terveys paranee. Säästyy aikaa ja voimia esimerkiksi lasten kanssa puuhasteluun, lisää lasten hyvinvointia. Että ei ne aina ole uusavuttomille kohdennettuja tuotteita. Itse olen tuskaillut tämän vuoden järkyttävän biojätemäärän kanssa kun 10 litran paperipussi täyttyy viikossa kuorista ja kannoista. Kaiken syötävän syön mutta en kuoria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme