Siis ihan TYHMÄ peruskysymys veroista! Auttakaa!
Onko olemassa taulukkoa tms josta näkyy paljonko veroja pitää maksaa. Onko esim jokin tuloraja (ainakin joskus on ollut?) minkä saa ansaita verottomana.
Mua kiinnostaisi tarkastaa nykyinen tilanne, eli viime vuoden tulot 15000, vain äitiysraha ja kodinhoitotuki, ei palkkatuloa. Vähennyksiä ei juurikaan. Veroja olena maksanut 20% tuosta summasta ja vielä tuli mätkyjä. Jotenkin musta tuntuu kummalliselta.
Kommentit (8)
Siis höh? Eikös tämä postissa tullut veroehdotus ollut vuoden 2006, ja jos en keksi mitään vähennyksiä nuo mätkyt pitää maksaa. Mun mielestä siinä oli vajaus v 2006 maksetuista ennakoista ja veroista jotka olis pitäny maksaa. Miten se 2005 tähän liittyy. Nyt en käsitä sitäkään vähää.
Mutta veroasteiko löysin. Sen mukaan ansiotulot n. 20000 asti vero% olis 9.
Siellä löytyy veroprosenttilaskuri. Käytä vuoden 2006 laskuria.
Mene vero. fi -sivustolle ja laske veroprosenttilaskurilla. Itse laskin tulojesi mukaan ja minulle tuli antamillasi teidoilla veroprosentiksi 24.
Vierailija:
Vierailija:
asut vantaalla ja kuulut evlut kirkkoon niin 15000EUR kokonaistuloistasi joudut maksamaan veroa 3410 EUR. Siis 410 EUR matkyja.
Kunta ja seurakunta vaikuttaa lopputulemaan vahan, tarkista vero-%-laskurilla.
No niin, kiitoksia vastauksista. Selvisihän tuo sitten, eli ei (valitettavasti!) taida ollakaan virhe ;( Ja mä kun niin toivoin....
Mätkysi olivat siis toissavuoden (2005) tuloista.