Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ ELOKUISET PE-SU ¤¤¤¤¤¤¤

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten taas perjantai, ja viikonloppu edessä.

Flunssa meinaa vaivata edelleen,mutta on tämä jo vähän parempi kun eilen.

Eilen oli sitten yksinäinen ilta kun oli se kärppien finaali ja onneksi ratkesi että nyt ei enää tarvitse jännittää. No tästä johtuen siis mestaruudesta mies tulla tupsahti kotiin klo 5.45 tai jotai aamulla. No hayskaa sillä ainaki oli ollu. Toisin ku mulla täällä yksin kissan ja massun kans. No sai ainaki aikaa itelle.

Juu mut pitänee lähtä syömään ku alkaa olla nälkä. on tämä tietty aamupalalle vähän outo aika mutta minkäs teet ku nukutti.

Palataan asiaan taas tässä viikonlopun kuluessa.

Teresa81&Ötökkä 21+3

Vierailija
2/21 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri olin tekemässä uutta pinoa, kun ajattelin, että tarkistan vielä olinko todella niin sokea etten huomannut viikonloppuapinoa. No, olihan se kuitenkin täällä...

Keskiviikkona käytiin neuvolassa

Rv 22+6 (tänään, LA on nyt sitten 11.8.)

Hb 122

Virtsassa proteiinia +/-

painoa tullut lisää +865g /vk

RR 134/86

SF-mitta 19

syke +

liikkeet ++

Terveydenhoitaja epäilee, että mulla on alkava raskausmyrkytys korkeiden paineiden ja virtsan proteiinin takia. Mulla on ollut myös turvotuksia jo melkein kuukauden. Sormet ovat niin turvoksissa varsinkin oikeassa kädessä, etten saa niitä kunnolla suoraksi. Nilkatkin ovat kuin elefantilla:) Kävin tänään viemässä virtsanäytteen vielä labraan ja sain neuvolasta verenpainemittarin viikonlopuksi lainaan, jolla sitten pitäisi mittailla paineita. Menen maanantaina taas käymään neuvolassa. Kyllähän nämä pari viikkoa ovat olleet rankkoja, kun olen harjoittelussa sairaalan vuodeosastolla. Onneksi ohjaaja on niin ymmärtäväinen, etten hirveästi joudu nostelemaan potilaita. Haluaisin vain käydä tuon harjoittelun loppuun, niin ei jäisi sitten roikkumaan äitiysloman jälkeen. Tietenkin masuasukki on etusijalla, ja jos lääkäri on sitä mieltä, etten voi käydä harjoittelua loppuun, niin se jää sitten kesken.

Nyt en yhtään muista mitä viime pinoissa on kirjoiteltu, vaikka niitä olenkin käynyt lukemassa. Monet olivat ainakin käyneet ultrassa, joten onnittelut hyvistä uutisista!!

Nyt taidan mennä katsomaan nauhalta Greyn anatomian, kun olin keskiviikkona iltavuorossa, enkä sitä nähnyt.

maakuli ja Toukka 22+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin taas ollut vaitonainen kirjoittamisen suhteen, vaikka lukemassa olenkin käynyt monesti päivässä. Ei vaan tapahdu mitään...odottavan aika on pitkä!

Meillä taitaa ultra olla viimeisten joukossa. Keskiviikkona 18.päivä menemme rakenneultraan ja seuraavana päivänä onkin neuvola. Ihan kiva mennä jonnekin käynnille, kun edellinen käynti missään on oltu, oli rv 14+.

Äitiyspakkauksesta: olen aivan kahdenvailla, mitä teen. Alkuun en ollut ottamassa, mutta kuvan nähtyäni olenkin tullut toisiin aatoksiin. Onneksi on vielä aikaa pähkäillä.

Hui, nytkö alkaa ilmaantumaan jo vaivoja, kuten juuri raskausmyrkytystä jne. Kaikille vaan toivoa, että nämä lapsukaiset ymmärtäisivät pysyä siellä mahassa mahdollisemman pitkään ja olosuhteet olisivat kaikille tulokkaille turvalliset ja tukisivat sitä, että rv 38 jälkeen maailmaa tultaisiin ensimmäisen kerran haistelemaan.

Nyt täytyy vaijeta, kun työmaili pukkaa punaisena ja minä juon vaan teetä ja nautin teidän seurastanne.

Möykky

Vierailija
4/21 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla puntarilla ja kauhukseni totesin, että on tullut kahdeksan kiloa sitten raskauden alun. Lähtöpaino oli 69 kg ja nyt 77 (pituus 169 cm). Kyllä ahistaa! Työkavereille kun juttelin asiasta, ne vain sanovat, että " näytät aivan ihanalta, älä murehdi, kyllä niitä kiloja saa tulla ja pitääkin tulla" . Itse en ole yhtä varma asiasta. Tuntuu, että onko kaikki kunnossa, kun noin vauhdilla tuppaa kiloja tulemaan. Pelottaa, että minkälainen elefantti oikein olenkaan elokuussa. No, toivottavasti tämä painon kasaantuminen vähän hidastuu. Yritän olla tarkkana, enkä syö paljoakaan makeita enkä rasvaisia ruokia.

Vauva voi varmaankin hyvin, potkiskelee iloisesti silloin tällöin. Vatsa on jo aika valtava, onneksi nykyään saa ihania äitiysvaatteita ja tunikoita tämän ruhon peitoksi:). Mukaavaa viikonloppua!

Vierailija
5/21 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pyyhkii muuten hyvin, mutta väsymystä on aamusta iltaan, nukkumisesta huolimatta. Rautaa olen syönyt nyt pari viikkoa, mutta mitään parannusta ei väsymykseen ole tullut. Painoa on tullut lähtöpainosta 4,8 kg, johon olen tyytyväinen. Mutta menisipä viikot nopeammin, olen niin hätäinen odottaja. Raskausviikkoja tänään 24+1.

Vierailija
6/21 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei oikein mitään kummempaa. Vauva tuntuu vahvistuvan,kun potkut alkaa olla jo aikamoisia. Tänä aamunakin tuntui oikeestaan jo ihan pahalta, kun vauva ei millään meinannut rauhoittua potkimiseltaan. Ja saati sitten vielä,jos potkii virtsarakon suuntaan, joka suht täysi....auts!

Mulla on nyt muutenkin tuolla alapäässä ollut kummallista paineen tunnetta. Tuntuu niinkuin jotain pitäisi pusata ulos, mutta ei kumminkaan..En tiedä, painaako kohtu nyt jotenkin vai mikä on. Onko teillä muilla ollut vastaavaa ? Itse en ainakaan muista vastaavaa ekasta raskaudestani.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja nauttikaa auringonpaisteesta =)

lion76+lionbaby 23+4

Vierailija
7/21 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maakulille ensiksi paljon tsemppiä, toivottavasti paineet rauhoittuvat levossa eikä mitään myrkytyksiä vielä satele niskaan.

Ja Omppumamma, sama järkytys täällä!!! Oeln koko ajan kehuskellut,e ttä tässä raskaudessa on tullut vähemmän kiloja kuin aikaisemmissa, vaan niinpä tänä aamuna ennen neuvolaa nousin pitkästä aikaa vaa' alle - ja se pentele kehtasi näyttää 4 lisäkiloa neljän viikon takaiseen lukeamaan verrattuna!!! Siis kilo per viikko! Enkä ole kyllä varmasti yhtään muuten leventynyt (noh, se julma totuushan iskee vasten pläsiä oikeastaan vasta synnytyksen jälkeen, kun koettaa vetää jalkaansa leveimpiä omia housujaan - jotka jäävät kiinni reiden puoliväliin. Vaan tässä vaiheessa tahdon vielä uskoa kaiken olevan vain mahaa ja tissejä!): Imetyksen jäljiltä kuivakkaiksi patalapuiksi karisseet tissit vain ovat taas yhtäkkiä vallattomat lollot ja maha on eteenpäin pönäkkänä kuin rv 40:lla konsanaan (kenelläkös se mahan ympärysmitta oli jokin aikak sitten hiukan yli 80??? Mulla on jo reilusti mennyt sata rikki kauuaaaan aikaa sitten!).

Neuvolassa oma rempsakka ihana tätimme oli lomalla, joten sain selitellä painoani nuorelle, tosin mukavalle ruotsinkieliselle melko huonosuomi-sijaiselle. Kävelymatkalla kilo oli tippunut jonnekin (?!) tai mitä todennäköisimmin vaa' at näyttivät vain eri lukemia, sillä nlassa lisäpainoa näytti tulleen " vain" 3 kg. Vaan silti. Lähtöpainoni oli 65 kg (noin 169 cm olen varreltani), ja nyt 73,1 kg. Eli kelpaa laskea, montako kiloa on pullahtanut tähän mennessä! Noh, yleensä tässä vaiheessa on paino noussut ja sitten jämähtänyt paikoilleen ja jopa tippunut, joten turvaan tähän ajatukseen.

Ja jee, lapsosen sydän sykki heti, kun dopler mahalle asetettiin!!! Eipä sitä ollut kuultu sitten tammikuun alun, kiitos edessä kohisevan istukan! Potki laitetta vimmoissaan, kuten temmeltää tätä nykyä miltei joka hetki tuolla sisälläni.

Eli lapsella kaikki hyvin. Itse sain nyt ajan ihanaan sokerirasitukseen, kun kuopus oli niin iso. JA lääkäri-nla-aikakin järjestyi jo kolmen viikon päähän, niin pääsen tarkistuttamaan supistelujen seuraukset, repsottavatko paikat taas auki vai kuinka. Ja mikä tärkeintä, lääkäri varaa ajan synnärille keskustelemaan peloista ja ikävistä kokemuksista edellisissä synnytyksissä.

Nyt ei kuin Kelan lappusia täyttelemään!

Voikaa kaikki hyvin ja viettäkää mukava viikonloppu!

Vitanova rv 23+6

Vierailija
8/21 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

verenpainelukemissani: En ole mikään lyhykäinen ihminen, niin ei ihme, että näillä paineilla huippaa ja heikottaa alvariinsa: 86/58!

Vierailija
9/21 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten painajaiset alkaneet täälläkin! Parinä yönä olen nähnyt hyvin epämiellyttäviä unia odotukseen ja keskenmenoon liittyen :( Liekö niin, että toisen lapsen odottaminen on erilaista, kun " osaa" pelätä näköjään?

Olin neuvolassa tällä viikolla ja yksityiskohtiin menemättä kaikki oli ok. Hb on laskusuunnassa, joten Kräuterblutsaftin aloitin.

Älä huoli (anteeksi, en muista nimierkkiä), mullakin tullut 8 kg painoa lisää sitten raskauden alun! Sf-mitta oli nyt 21, joten alkaa vatsaakin olla, mutta on sitä ekstraa muuallakin... Yritän vähän vahtia, ettei tule liikaa makeaa nautittua, vaikka se nimenomaan maistuisi!

Teresa81: oletpa ymmärtäväinen miehesi suhteen! Meillä ei tulisi miehen yöriekkuminen kuuloonkaan, vaikka Kärppä-fani onkin. Tosin taidetaan olla teitä vanhempia ja yksi lapsi on jo ennestään, joten menojalkaa vipattaa tosi vähän nykyään. Meillä on alusta asti ollut selvää, että myös mies hoitaa lasta aktiivisesti, koska olen iltapainotteisessa osa-aikatyössä. Onneksi mieheni haluaakin hoitaa eikä yöelämä innosta.

Hyvää viikonloppua, josta täällä etelässä ainakin näyttäisi tulevan ihanan lämmin!

Hannele9 ja rv 23+1

Vierailija
10/21 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä nokkaa vaan niistetään edelleen. Saishan tuo loppua tämä flunssa jo. Äiti kävi kylässä ja taas sai kuulla pahasta siivosta, no se on jo niin tuttua. Sitäpaitsi on ollu ihan tarpeeksi tekemistä tää pari sairastuspäivää et yleensä jaksaa nousta sängystä syömään.

Nyt oli tuleva mummukin haksahtanut jo ostamaan vauvan vaatteita ja toi monta ihanaa vaaleanpunaista pikkuvaatekappaletta. Oi että ne on noi pikkuvaatteet sitte sulosia. (Pitää kohta jo ottaa toinen muovipussi noille vaatteille ku eka käy pieneksi.)

ja toi se tälle mammallekki yhet mamma housut jotka oli jostain kaapin perältä löytäny ja juhlavan puseron.

Hannele9

Mä oon aatellu et antaa nyt vielä käydä vähän ku voi olla et ens kausi sillä meneeki sit ihan muissa kuvioissa ku matseissa ku tulee pikkuprinsessa taloon. Ja vähänhän tuo on ollu menossa muualle ku noihin peleihin, tosin tuntu sillä olevan tässä keväällä parimuutaki mieluisaa menoa mut niistä pitää sit varmaan neuvotella lähemmmin ku ne on tulossa. Ainaki pitää mun saada tänne joku kaveriksi jos se on menossa, ku eilenki oli niin älyttömän tylsää No aika näyttää

massussa on ollu hiljaista luultavasti siellä ei tykätä tästä mamman tukkoisesta olosta, mutta jospa se taas tästä Teresa81&Ötökkä 21+3

Vierailija
11/21 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hetkeen naputellut kuulumisia, kun ei vaan ole mitään uutta kerrottavaa. Raskaus etenee samaan malliin. :-)

Nyt on tullut syöpöttelyhimoja. Voisin koko ajan napostella/herkutella/syödä. Rasittavaa! Yritän nyt kuitenkin vähän katsoa mitä suuhuni pistän.

Vauva potkiskelee ja myllertää masussa. Ihanaa kun tuntee päivittäin liikkeitä.

Mukavaa viikonloppua!

T: Ona rv 23+0

Vierailija
12/21 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia kaikille kanssa sisarille ja massuasukeille. Täällä on pitkästä aikaa aamu jolloin ei väsytä ihan hirveesti ja pahin flunssaki tuntuu olevan hellittämässä. Nokka on tosin edelleen tukossa mut päätä ei enää särje niin järkysti. liekkö ollu eilisestä saunasta apua röörien aukasuun.

Se pisti meidän ötökkä illalla oikeen kunnon mukluamis esityksen pystyyn sängyssä ja isukkiki sai viimmei osansa :0) Oli se vähä ihmeissään...

nä tässä syrjäsilmällä mulkoilen tota meidän makkarin ikkunaa. Kukahan senki on menny sotkemaan. Pitäs vissiin ottaa ja pestä,ku on niin likanen . Onko muut jo pessy ikkunat? Tai tehny kevät siivousta.

Nyt mä varmaan oon saanu jonku vaarallisen taudin. Mä en ikinä koskaan yleensä ajattele siivousta tällätavalla. kai tää flunssa on sekoittanu mun pään lopullisesti.Pitäs kirjahyllyäki tyhjentää ku se alkaa näyttää enemmän romuvarastolta ku itse kirjahyllyltä. Mä pidin eilen illalla luentoa miehelle siitä et elämä muuttuu, ku tulee vauva. Tiedä sitten jäikö sillä mieleen mitään. Toivottavasti jäi.

Juups mutta ei kai sitä muuta näin aamutuimaan palataan taas asiaan päivänpäälle Teresa81&Ötökkä 21+4

Vierailija
13/21 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maakulille, toivottavasti olo helpottuisi, oireet kyllä kuulostavat ikäviltä.

Lion: minulla on ollut paineen tunnetta alapäässä useinkin, varsinkin, jos on pitkään seisaallaan tai kävelee liian pitkään esim. 1,5 tuntia. Samalla turvotusta tulee myös usein muualle, kuten sormiin, joten olen päätellyt, että myös turvotusta tulee tuonne alapäähän. Tunne on sama kuin synnytyksen jälkeen, kun paikat olivat minulla ihan toooosssiiii turvoksissa. Levolla menee ohi, vaikka liitoskipuilua ja pientä vastaavaa tunnetta on koko ajan. Minulla taitaa olla kohtu nyt alhaalla, kun sf-mitta on pieni.

Muuta kommentoitavaa en taas muista, flunssa sekoittaa muistin.

(.) Vyöruusun kutina helpottaa, mutta flunssa tekee pään tukkoiseksi, silmät vetistää. Koti on vieläkin kaaoksessa vaatteista, ja olisi siivoamisen tarpeessa. Mies on opiskelemassa ja tytön kanssa ollaan kahdestaan. Ja vielä appivanhemmat tulossa iltapäivällä kylään. Hitto, kun tässä on taas vähän liikaa. Eiköhän tämä päivän mittaan kämppäkin järjesty. Appivanhemmat saavat kyllä sitten ulkoilla neidin kanssa, jotta saan nukuttua päikkärit. Positiivista on ulkona auringonpaiste. Aion viedä pyykit ulos kuivumaan.

Mukavan aurinkoista viikonloppua!

Vierailija
14/21 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa pitää istahtaa ja miettiä mitäs sitä piti kirjoittaakaan, on niin veto poissa tänä aamuna ja pitäis ruoka ostoksille lähtee. Onneks äiti lupas ruoat laittaa ja pyys syömään. Onneks ei sen kummempia suunnitelmia tänään....

Mulla kans tuntuu paineen tunnetta tuolla alhaalla jos tulee yhteen enemmän kanneltua tuota meidän poikaa ja nyt sillä on vielä semmonen kausi menossa että pitää äitin jalassa roikkua koko ajan ja en sais liikkua hänen luotaan mihinkään.

Vihdoinkin osasin päätöksen tehdä äitiyspakkauksen suhteen... eli otan rahana tällä kertaa, kun siskolta saan puoleks vuodeks eteenpäin tytön vaatteet ja entisiäkin on ja saahan tuota sit ostettua jotainnkivaa jos tuntuu että jotain puuttuu. Ja mummothan nyt inostuu ostelemaan kun tietävät että tyttö tulossa, minä jo varoittelin vaalenpunaisesta väristä kun ois kiva saada vaik keltaista ja punaista esim.

Mut isännällä ja pojalla näyttäis olevan jo kiire kauppaan, aina meitä naisia saa oottaa:)

Mutta masuun ei kummempia, aikasmoinen iltavirkku, aloittaa shown kun minä voisin ruveta nukkumaan, ihanaa:)

Iivokki 24+1:))))

Vierailija
15/21 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivä on mennyt pihaa haravoidessa. Ihanaa kesä tulee!!!! Nyt sitten odotellaan vain ruuan valmistumista. Kamala nälkä jo!!

Pikkuinen myllää jo kovasti masussa! Melkein sitä jo tietää milloinka se on hereillä ja milloinka nukkuu!! Ihanaa tuntea, että siellä masussa taitaa kaikki olla hyvin!!!

Näistä vaivoista vielä, täällä ovat ilmaantuneet liitoskivut kuvioihin. En muista, että ne ennen olisivat näin aikaisin alkaneet. No eiköhän sieltä kohta seuraa sitten närästystä ja muuta mukavaa...!!! Täytyy yrittää nyt nauttia vielä tästä pirteästä, melko normaalista olosta!! Onneksi ikkunat jo pesyinä ja pihakin kohta haravoitu!!!! On tässä vietetty sitä energistä keskiraskautta!!! Joku kirjoitteli painon noususta. Täälläkin lähtöpaino siinä 65kg ja nyt alkaa lähennellä 74:jää.. Että hyvin sitä on taas kertynyt..

Nyt täytyy ruveta syömään!! Nam,nam!!!!!

pönttö-örvelö rv 22+0

Vierailija
16/21 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jee,työpäivä takana,oli liikuntakoulutusta.

Eilen saatiin oman kodin avaimet,joten nyt sitten kuukausi remppaa ennen muuttoa.poika 4v meneekin kivasti mummulaan asustelemaan 150km päähän viideksi päiväksi,niin aion aloittaa pakkamisen nyt jo hyvissä ajoin,ja heittää kaikki pois mitä ei ole aikoihin tarvinnut.

mutta oli se tunne niin erilainen avata oman kodin ovi eilen ensimmäistä kertaa =) =) =)

joku puhui paineen tunteesta alapäässä.mulla oli kamala paineen tunne tossa viikoilla rv 15-19 suurinpiirtein.olin varma että jotain tippuu kohta. kävin neuvolalääkärilläkin sen takia.koska paikat oli hyvin kiinni jne lääkäri totesi että voi liittyä kohdun kiivaaseen kasvuun,ja siihen että se verimäärä lisääntyy.näin jälkeen päin voisin yhtyä tuohon lauseeseen,koska tunne on mennyt ohi.että ehkä siellä tapahtui joku kasvuspurtti tai jotain.esikoista odottaessa muistan myös tunteen tulleen myöhemmillä viikoilla takaisin.

mulla on nyt alaselkä särkenyt ihan megana töissä muutaman päivän.ja samalla alamasua myös " kiristää" .supistuksia ne ei ole.mutta sen verran selkään koskee,että jos näin jatkuu ei työn teosta tulee mitään. teen hoitotyötä=paljon nostoja.ikinä en ole selkävaivoista kärsinyt, on siis aivan uutta.

massu on parissa viikossa kasvanut vauvamassuksi =) ennen kun sitä ei oikein näkynyt että on raskaana.nyt sen kyllä huomannee jo.

edelleen kuljen vanhoissa housuissa,housut auki,mutta täällä joku lähetti hyvän fiksaus ohjeen tavallisista housuista mammahousut,jotka aion toteuttaa.ei tässä parhaimmassa tapaksessa tarvi farkkuja kun pari kk niin jo on kesä,ihanaa!

masu asukki on todella vilkas,kopsuttelee ja potkiskelee koko ajan.ihana tunne!tähän asti liikkeet tuntuneet vain alhaalla sivuilla (istukka on ylhäällä) eilen eka kerran navan yläpuolella selkeästi =)

aika tuntuu menevän nopeasti,ehkä toivon sen vähän hidastuvan heti kun lomani alkaa (huah 8vkoa töitä vielä).

ei tässä jotenkaan ehdi nauttia raskaudesta kun on töissä (vuorotyö vielä) esikoinen 4v varsin vilkas tapaus,ja nyt tämä asuntoprojekti.

eipä kummempia!

neitiniiskunen rv 21+2

Vierailija
17/21 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näyttää että minä olen kirjoittanut nyt viikendinä enemmän ku muut yhteensä, mutta eipä haittaa.

Eiliset suunnitelmat meni sitten uusiksi ku ystävä kuttu kylään ja kaupungille,Joten siivous jäi tekemättä ja kaikki muuki no onhan se kiva välillä kuljailla kavereittenkin kanssa. Ja siellä menikin koko päivä. Illalla porukka sitten taas tuli istumaan iltaa meille ja vielä fiilistelemään kärppien mestaruutta. Kivaa taas oli pippalot vaan lopahtivat taas aika aikaisin

( miehen mielipide)

tosin minä olin ensimmäinen joka väsähti. No saavat vieraat ymmärtää että ei välttämättä jaksa juhlia samalla lailla ku ennen.

Jos nyt tänään sitten yrittäisi tehdä niitä eilen suunnitteilla olleita asiaoita. Tosin ikkunoiden pesu auringonpaisteella on aika hankalaa mutta voihan sitä yrittää ja muutakin siivottavaa löytyy kun illan pullot ja tölkit on pitkin kämppää.

flunssa alkaa olla paremmalla mallilla ja ötökkä ilmeisesti vielä nukkuu massussa.

Mutta palaillaampa taas asiaan

Teresa81&Ötökkä 21+5

Vierailija
18/21 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, melkeinpä kesäistä säätä on luvattu tälle päivälle!!! Tarkoituksena on suunnistaa ulkoilemaan koko perheen voimin ja nauttia säästä, kun loppuviikosta sitten taas näyttää kylmenevän.

Mulla on nyt keskiviikosta alkaen ollut ilmeisesti kipeitä supistuksia ajoittain... siis neljättä kertaa asialla, enkä ole ihan varma näistä kivuista. Aikaisemmissa raskauksissa on alkanut näillä viikoilla supparit, joita on ollut paljon, mutta ovat olleet kivuttomia eivätkä ole tehneet muutoksia kohdunsuulle. Nyt taas noin kerran päivässä on tullut sellainen tukalampi olo, menkkamaista aaltoilevaa kipua, jonka olen sitten kaurapussin ja makoilun avulla helpottamaan. Eilen ei ollut laisinkaan, mutta yöllä kolmen aikaan heräsin sitten menkkakipuihin, jotka sitten rauhoittuvat lämpimällä kaurapussilla. En oikein usko, että olisivat liitoskipuja, koska helpottavat puolen tunnin/ tunnin sisällä ja muuten sitten olo on kivuton. No täytyy seurata tilannetta ja jos nyt edelleen jatkuvat niin kai sitä täytyy käydä sairaalassa näytillä, etteivät tee tuhojaan. Jotenkin en kuitenkaan siihen usko, koska aiemmin on tuo kohdunsuu osoittautunut varsin sitkeäksi, kun tuota kuopustakin tableteilla käynnistettiin 4 vrk.tta tuloksetta....

Tämä nyt oli tällaista omanapaista, mutta kyllä voitte arvata, että yöllä on orpo olo, kun ei oikein tiedä mistä on kysymys. Olisi nyt ollut noita tuttuja kivuttomia supistuksia niin tietäisi, että ei tarvitse hätäillä. Ärsyttää, jos pitää sitten tuonne synnärin päivystykseen lähteä...

No tänään siis suunnitteilla ulkoilua ja katsotaan kuinka käy!!!

wintergirl h 20+5

Vierailija
19/21 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vedän vielä flunssaisena siivouksen loppuun, jota jo eilen aloittelin. Saa vaihteeksi kämppä näyttää auringon paisteella puhtaalta eikä pölyiseltä. Ikkunanpesua himoitsen, mutta en taida ehtiä. Mies ja tytär ovat pesemässä autoa. Tällaisellä säällä kyllä teen myös ihan mielelläni vähän pihahommia. Jos vain kroppa kestää. Alkaa turvotusta esiintyä helposti ja myös selän/alapään kipuja, jos kauan kerrallaan touhuaa. Laitoin tänään päälleni paidan, joka oli edellisessä raskaudessa se ainoa väljempi paita loppumetreillä. Näytin erehtyttävästi ihan viimeisillään olevaa.. Eilen myös tutun tuttu luuli minun jo pian synnyttävän. Töissä jopa asiakkaat pyörittelevät silmiään, kun kerron, että vasta loppukesästä syntyy. Asiakaskin kysyikin, että odotanko kaksosia. Olen kyllä iso, mutta tarviiko siitä koko ajan mainita..

Teresalle: Itse en jaksaisi bileitä meillä kotona raskaana ollessa. Viimeiset bileet olivat omat synttärini juuri ennen raskaaksi tuloa. Seuraavat juhlat ovat parin viikon kuluttua, kaverin polttarit ja olen päättänyt olla kotona jo ennen kymmentä. Siivousiloa!

Wintergirl:Toivottavasti kivut eivät tee mitään kypsyttämistä. Ikäviä kivut ovat aina, vaikka olisivatkin vaarattomia. Ainahan niistä vähintään säikähtää.

Nyt etsimään imuria, luuttuja ja pölyrättejä. Ikkunanpesuvälineetkin kiinnostaisivat..

Västis ja Taimi 22+2

Vierailija
20/21 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei voi olla totta ! Kuudes tulossa ja olossa ei valittamista. Voin erittäin hyvin ja jopa paremmin kuin ei-raskaana : huusholli (250 m2) siivottu urakalla kesää varten, tänään haravoin pihan YKSIN (reilu 2000 m2), lisäksi tarmoa riittää. Pesin jo aiemmin kaik ikkunat jne. Ja kun lapsosia tosiaan pyörii jaloissa omat 5 ja hoitolapset 2 kpl ! Päivisin tietty en tee muuta kuin " työni" elikkäs hoidan lapset ja illalla viel tarmoa riittää vaikka pienelle kylälle. Ihmettelin tässä et kuinkas monta mukulaa jaloissa pitää olla et olis riittävästi tekemistä ;o) Niin ja sit on noi 2 isoa koiraa + 2 kissaa, jotka jää arkipäivisn minun hoteille....

Ei ole ollut todellakaan pahemmin liitoskipuja, ei supistuksia, eikä yhtään mitään !!! Edellisissä raskauksissa oksentelin viikolle 20 + asti ja olin 100 % sänkypotilas...... Nyt oli vain vähän öklöoloa, mutta sänkyyn se ei kaatanut ! Suunnittelen tässä hoitolapsille ja omille (2 alle kouluikäistä) torstaiksi makkaranpaistoretkeä kun ukko ois lomilla ens viikon ja ehkes seuraavan. Lapset tykkäisivät kovasti : mentäs autolla johonkin laavulle jne.

Ai niin, onhan minullakin turvotuksia, mutta kun on noita perussairauksia : lääkehoitoinen verenpainetauti ja kilpirauhasongelmaa. Verenpaine jäikin sitten korkealle edellisestä lapsesta :o/ Olin loppuvaiheessa sairaalassa ja silloin lääkitys aloitettiin. Nytkin on 8.5 vauvan kasvu- ja kehityskontrolli noiden tautien takia. Hyvä et seuraavat. Korkee verenpaine voi vaikuttaa siihen et vauva jää pieneksi. Kuopus oli sentään 3170 g ja 49 cm, mutta syntyi vähän yliajan.

Painoo ei ole onneks hirveesti lisää tullut : oisko kilo - kaksi lähtöpainoon. Armoton dieetti kun synnytys on ohi. Tarkoitus ois saada viel joskus elämässään pois noi lääkkeet !

Mut hyvää alkavaa viikkoa kaikille eloisille ja ihanaa aurinkoista

Rapuäiti ja rakas Lahja 23+5