NP-ultra - tehdäänkö vatsan päältä vai alakautta?
Mulla olisi kohta np-ultra viikolla 12+3 ja aloin tässä pohtimaan että tehdäänkö se vatsan päältä vai sisäkautta? Onko jollain tietoa?
Kommentit (12)
kaikki ultrat on tehty mahan päältä, eli alkuraskauden ultra, np-ultra ja rakenneultra. Joillain tosiaan tehdään alakautta ja monesti esim. jos on vatsanpeitteitä paljon niin alakautta.
-V-
Meille tuli just kutsu np-ultraan Naistenklinikalle ja ohjeissa sanotaan, että tehdään alakautta. Näin tehtiin edellisessäkin raskaudessa Kätilöopistolla 2004.
..aluksi päältä, mutta näkyi melko huonosti taaksepäin kallistuneen kohdun vuoksi joten alakautta katsottiin sitten loppujen lopuksi :)
Voi olla, että asiaan vaikuttaa myös se, että ultralaitteet ovat kyseisessä paikassa uudistuneet sitten vuoden 2002 jälkeen.
Meillä on maanantaina meno ja lapussa luki että siellä polilla tehdään alakautta. Niinkun se aikaa tilatessakin sanoi. Pitää itse varaa aika ja nlasta saa sitten asiaan liittyviä papereita.
Minä olin np-ultrassa Kättärillä. Ensin ultrattiin alakautta ja lopuksi vilkaistiin myös vatsan päältä. Kummallakin tavalla saatiin hyviä kuvia hieman eri kuvakulmasta.
Nelli rv16
Tehtiin maaliskuussa niin että ensin aloittivat sisältä ja sitten kun ei saatu kaikesta ihan kunnon kuvaa niin siirryttiin päälle. Mutta kai tämä on tapauskohtaista. Esikoisesta syksyllä 03 katsottiin tämä vain alakautta. Rakenne on sitten jos ulkopuolelta, ainakin esikoisesta oli.
t: Typykkä
täällä Kaks:ssa (Kass:ssa) tehdään ainakin alakautta. Ei kuulema välttämättä niin pienestä sikiöstä saa vielä kunnon kuvaa mahan päältä, riippumatta vatsapeitteiden määrästä. Joten varmempi alakautta.
Mulle tehtiin pelkästään alakautta viime viikolla. Eikä mulla ole ollenkaan vatsanpeitteitä, eli läskiä, niinkuin joku tuossa aiemmin mahdolliseksi syyksi sanoi.
tehtiin vatsan päältä. samoin rakenneultrat tehty vatsan päältä.
Tänään siellä oltiin ja ensin katsottiin sisäkautta ne elimet yms. Lopuksi mahan päältä tarkemmin istukan paikka. Eipä vintiö meinannut ollenkaan asettua niin että olisi nähnyt niskapoimun ja jotain muuta tärkeää.
tehtiin alakautta, ei edes yrittäny päältä. tämä siis helsingissä kättärillä