33 vuotias ihminen on jo aika vanha
Kommentit (24)
70 vuotias ajatellaan nykyään nuoreksi
- Vladimir Putin
Vierailija kirjoitti:
70 vuotias ajatellaan nykyään nuoreksi
- Vladimir Putin
🥹
Mut alamäkihän on hyvä ainakin jos ajaa pyörällä.
Onhan se aika vanha. Mä olen yli kaksi kertaa vanhempi.
Onhan 33v vanha jos katsoo asiaa lapsen tai nuoren silmin. Vanhuksesta 33v on nuori.
33v on naiseksi jo liian vanha mutta isäksi aivan liian nuori.
Oon 35, mun alamäki ollut viimeiset 20 vuotta, on masennuksen kanssa taistelemista, sairautta, eroa yms yms. Joten ei paljoa kiinnosta jonkun incelin horinat 7 pvä/vk, klo 7-23.00
Klassinen ikäharha. Kymmenen vuotta vanhemmat on aina ikäloppuja mutta kymmenen vuotta nuoremmat on ihan samanlaisia kuin itse.
Kyllä se siinä mielessä on ihan totta, että tuossa iässä aika tuntuu kiihtyvän. Vuodet kuluu kuin huomaamatta ja pian on jo viisikymmentä käsillä.
Jollain 18v ihmisellä pari vuotta tuntuu pidemmältä ajalta kuin kolmikymppisellä 10
Toisaalta tuossa iässä on siinä mielessä parhaimmillaan, että päähän on jo yleensä kasvanut järki ja fysiikka ei vielä ole ehtinyt rapistua.
33 v on jo lähellä todellista keski-ikää.
Oon n33 ja sellainen olo että kaikki on vielä edessä :D
Jos on elossa vaikka 50-vuotiaana, tuntuu että onpa se vanha. Mutta jos on kuollut sairauteen 50v, aatellaan, että kuolipa se nuorena. Että miten tämä asia nyt oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Lähellä on aika suhteellinen käsitys kun naiset elää keskimäärin 85 vuotiaiksi.
Aika liki tuossa mennään jo mummoikää. Säästäisin kuitenkin vielä 2-3 vuotta ennen kuin sanoisin vanhaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähellä on aika suhteellinen käsitys kun naiset elää keskimäärin 85 vuotiaiksi.
Keski-ikä ei tarkoita kirjaimellisesti keski-ikää.
Psykologiassa keski-ikä ajoitetaan usein jonnekin 3560 ikävuoden välille. Ihmiset määrittelevät keski-iän kuitenkin hyvin eri tavoin. Nuoret määrittelevät keski-iän yleensä alkavaksi nuorempana kuin mitä vanhemmat sen määrittelevät alkavan. Määrittelyä vaikeuttaa myös se, että ikä ei nykyaikana määrää ihmisen valintoja niin kuin ennen
Niin?