Tulli vaikeuksissa Kiinan verkkokaupan kanssa. Pitäisi saada loppumaan kokonaan
Kommentit (389)
Vierailija kirjoitti:
Itse sain Suomen marketissa myynnistä olleesta tuotteesta pahan ihottuman. Ostan jatkossa korkeintaan merkkejä mitä tiedän, en mitään outoja nimiä.
Taisi olla joku intialainen tuote.
Vastauksessaan Temu sanoo, että se suojaa brändejä tekoälyyn perustuvan teknologian ja manuaalisen tarkastuksen avulla. Samalla Temu painottaa, että vastuu brändien valvonnasta kuuluu viime kädessä brändin omistavalle yritykselle.
Vastaus voi kuulostaa hämmentävälle. Temu siis edellyttää brändin omistavaa yritystä varmistamaan, ettei sen brändiä käytetä luvattomasti alustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain Suomen marketissa myynnistä olleesta tuotteesta pahan ihottuman. Ostan jatkossa korkeintaan merkkejä mitä tiedän, en mitään outoja nimiä.
Taisi olla joku intialainen tuote.
Indonesian coconut lukee.
Tämä ns. Temu-ongelma on seurausta Suomen järjettömäksi karanneesta hintatasosta, johion vaikuttaa tolkuttoman korkeaksi kiristetty verotus. Japanissakin menee huonosti, mutta siellä ALV ruoalle on 8 %. Suomessa alkaa olla paljon meitä, jotka suuntaamme kaiken kulutuksen ulkomaille. Mahdollisuuksien mukaan ruoka, ja kestokulutushyödykkeet aina ensiksi ulkomailta, palvelut ulkomaista, lomamatkat ulkomaille, verot ulkomaille. Suomalainen laatu on pelkkää höpinää.
Tosta Indonesian coconut marketti myynti tuotteesta tuli mulle kallis lääkärireissu.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa temusta 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisuna on palauttaa euromääräinen raja, jonka alle meneviä tullimaksuja ei peritä. On selvä että 2 euron paketin tullin laskeminen ja periminen maksaa enemmän kuin paketin arvo, sen tullimaksusta puhumattakaan. Esimerkiksi se että alle 50 euron paketeista ei laskettaisi tullia korjaisi tilannetta huomattavasti ja tulli jopa säästäisi tässä myös rahallisesti.
Ratkaisu on myös se, että tullimaksuksi määrätään tuolle roskalle kiinteä minimihinta, esim. 50 euroa. MIettii sitten itse tykönään, kannattaako tilata valaiseva virkkuukoukku eurolla vai ei.
No eikä ole. Jotenkin pitäisi saada vain hölmöläiset lopettamaan tuon kaltaisen täysin älyttömän roskan tilailu.
Tilaat vain tarpeeseen, siis. Koska onhan se älytöntä: yksi samankaltainen tuote (kiinalaisvalmisteinen, muuten) mikä olisi maksanut täällä 39,90e, tuli Kiinasta posteineen max vitosella.
Tässä on sellainenkin haittapuoli, että koko tämä kaaos hidastaa varmasti kaikkia Tullin ja Postin muitakin käsittelemiä lähetyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa temusta 🙂
Tilaan sieltä vaatteita, en kosmetiikkaa, ei ole tullut iho-oireita.
Mä, kun myin meidän mökin, laitoin rahan heti eteenpäin. Asuntolainan lyhennykseen ja pakko sanoa kyllä helpotti.
Sama, esim nyt mulla on vintedissä n 300 tuotetta myynnissä. Ensi kuussa on hammaslääkäri, raha kiertää. Mielummin mä ostan kirppikseltä, kun tilaan ulkomailta. Annan euroni kirppisyrittäjälle ja paikan vuokraajalle.
En edes muista milloin olen ostanut jotain ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Tilaisin vaikka mitä jenkeistä ja briteistä, jos EU:n asettamat tillit tekisi siitä järkevää. Mutta niin kauan kuin suosivat mielummin Kiinaa, ei voi mitään.
Sama täällä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ns. Temu-ongelma on seurausta Suomen järjettömäksi karanneesta hintatasosta, johion vaikuttaa tolkuttoman korkeaksi kiristetty verotus. Japanissakin menee huonosti, mutta siellä ALV ruoalle on 8 %. Suomessa alkaa olla paljon meitä, jotka suuntaamme kaiken kulutuksen ulkomaille. Mahdollisuuksien mukaan ruoka, ja kestokulutushyödykkeet aina ensiksi ulkomailta, palvelut ulkomaista, lomamatkat ulkomaille, verot ulkomaille. Suomalainen laatu on pelkkää höpinää.
Hallituksen pitäisi tämä oivaltaa. Kun tulot laskevat, ei suomalaisia tuotteita osteta. Lisää halpakauppaa ulkomailta sekä työttömyyttä Suomessa
Kiinassa tehdyn tavaran ostamista ei voi välttää. merkkeilenkkaritkin tehdään melkein kaikki Kiinassa. Lenkkarit löytyy joka kodista.
Miten nuo isojen markettien kosmetiikka tuotteet testataan. Mulle tuli 700 lääkärireissu, monta lääkärikäyntiä ja lääkkeitä. Siellä on myös oudon merkkisiä kuorintavoiteita sun muita naamioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on väärin kulutettu. Pitää tilata sama tuote 5x hinnalla kotimaiselta kauppiaalta.
Ei ole sama tuote. Niitä suoraan tuotuja ei valvota mitenkään. Niissä voi olla syöpää aiheuttavia ja vaarallisia materiaaleja ja todennäköisesti onkin, koska vaarattomat materiaalit käytetään brändättyihin tuotteisiin, joita virallisesti tuotetaan.
Höpön löpön. Tikitilleen pakkausmerkintojä myöden samat tarrakirjat ja teipit suomessa 7hinta. En usko sokeasti myrkkyepistolaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo isojen markettien kosmetiikka tuotteet testataan. Mulle tuli 700 lääkärireissu, monta lääkärikäyntiä ja lääkkeitä. Siellä on myös oudon merkkisiä kuorintavoiteita sun muita naamioita.
Jouduin käymään yhteensä 7 kertaa lääkärissä, joista neljä poliklinikalla.
Aina lääkäri kirjoitti lisää lääkkeitä ja uusi tarkistusaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meni kaksi kuukautta tohon. Jatkossa ostan vain merkkejä marketista mitä tunnen kuten Lumene, Lv, Erisan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista 🙏
Vierailija kirjoitti:
Vaarana ovat kuitenkin väärennetyt CE-merkinnät.
KIinalaisilla tuo merkintä taitaa tarkoittaa jotain "chinese export" tai jotain.
fontissa mitättömän pieni ero, samoin kuin kirjainvälissäkin.
Temu ei taida myydä kiinalaisille itselleen?