Tulli vaikeuksissa Kiinan verkkokaupan kanssa. Pitäisi saada loppumaan kokonaan
Kommentit (556)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temu ei saa koskaan minun tietojani niin että ne itse lahjoittaisin ja vielä maksaisin että saan ne luovuttaa.
Samasta syystä en tilaa My Heritage tms. En maksa siitä että saan luovuttaa heille tietoni jolla tekevät bisnestä.
Eikä sulla ole somea mihin olisit antanut tietojasi.
Tässähän riittää, että tuli edes tänne kirjottamaan. Sieltä nappas moni eri taho jo ip-osoitetta myöten paljon tietoa. Tietää, missä sivuilla on aiemmin käynyt, mistä päin kirjottelee, sukupuolen, iän jne... Aivan kaiken. Mutta ei, kun "minä en temulle anna tietojani". Miten tyhmiä ihmiset on?
Kiina teki 10 luvulla roskaa kuten japani 80 luvulla. 10v myöhemmin olivat jo täysin ylivertaisia laadultaan ja hinnoiltaan vrt länkkärit. Sama on toistunut.
Tullin ois syytä lakkauttaa kun ovat pelkkä haitta ja este kulutustavaroiden liikkeelle kuluttajille.
Osaakohan pöljät päättäjät nyt päättää mitä he haluavat. Kuluttavathan Suomalaiset ja tässä on todiste.
Ja sitten nämä temuttelijat myy vielä näitä tavaroita käytettyjen tavaroiden myyntialustoilla ja väittävät ostajille niiden olevan jotain muuta, eli syyllistyvät petokseen, sekä myös veronkiertoon
Kukaan ei tarvitse Temusta tilattavia tuotteita yhtään mihinkään. Miettikää nyt vähän, millaista krääsävuorta kasvatatte.
Eikö ajallinen yhteys ole silmiinpistävä? Ennen hallituksen leikkauksia Suomeen tuli vuosittain alle 4 milj. pakettia. Kahden vuoden jälkeen saapuu yli 45 milj. pakettia vuodessa lisää.
Yritykset halpuuttavat minkä ehtii, mutta oppi on vihdoinkin mennyt kansalaisille perille. Ei lojaaliudesta ole mitään hyötyä. Orpo, Purra ja kumppanit lappaavat köyhempien selkänahoista revityt vähäisetkin roposet rikkaiden kavereiden kirstuun.
Olin ennen ylpeä veronmaksaja, mutta en enää. Ostan kaiken mahdollisen ulkomailta. Jos jään työttömäksi, nostan tukia. Olkoon kuinka pieni tuki, saan vihdoinkin olla nettosaajana.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten nämä temuttelijat myy vielä näitä tavaroita käytettyjen tavaroiden myyntialustoilla ja väittävät ostajille niiden olevan jotain muuta, eli syyllistyvät petokseen, sekä myös veronkiertoon
Taasko siellä on konkurssin partaalla oleva yrittäjä 😜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temu ei saa koskaan minun tietojani niin että ne itse lahjoittaisin ja vielä maksaisin että saan ne luovuttaa.
Samasta syystä en tilaa My Heritage tms. En maksa siitä että saan luovuttaa heille tietoni jolla tekevät bisnestä.
Tässähän riittää, että tuli edes tänne kirjottamaan. Sieltä nappas moni eri taho jo ip-osoitetta myöten paljon tietoa. Tietää, missä sivuilla on aiemmin käynyt, mistä päin kirjottelee, sukupuolen, iän jne... Aivan kaiken. Mutta ei, kun "minä en temulle anna tietojani". Miten tyhmiä ihmiset on?
Ip-osoitteen pystyy vaihtamaan. Ja yksi laite perheessä. Meillä näyttää ip-osoite aina välillä eri kaupunkia, kun missä asutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ip-osoitteen pystyy vaihtamaan. Ja yksi laite p
Jos saa bannit seuraavaan päivään, niin vaihtamalla ip-osoitetta pääsee jonkun ajan päästä takaisin.
Itse sain joskus bannit seuraavan päivään aamuun asti, mutta vaihtamalla ip-osoitetta olin jo kohta takaisin palstalla samana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua mitä nämä temun vastustajat ulisee täällä palstoilla. Mitä se heille kuuluu, jos joku haluaa ostaa ulkomailta tavaraa. Kukaan ei heitä pakota sieltä ostamaan.
Tällä yrittävät tuoda esille kuinka ovat niin paljon parempia ihmisiä. Eihän siinä muuta tarkoitusta ole.
Varmaan yrittäjiä, joilla myynnit vähenevät.
Se on koko Suomelle huono asia
Laajentakoot suomalaiset kaupat sitten valikoimiaan, perkele.
Suomesta ei vaan yksinkertaisesti saa mitään yksinkertaisia tuotteita, esim vaikka vetoketjuja on jotain kahta eri mallia ja paria eri väriä ja jos haluu jotain erikoisempaan pitää odottaa että yritys tilaa sen sieltä kiinasta ja maksaa sitten vielä kymmenkertainen hinta siihen verrattuna mitä se olisi maksanut kiinasta ite tilattuna.
Nuo temun tuotteet on niin heikkolaatuisiakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on väärin kulutettu. Pitää tilata sama tuote 5x hinnalla kotimaiselta kauppiaalta.
Ei ole sama tuote. Niitä suoraan tuotuja ei valvota mitenkään. Niissä voi olla syöpää aiheuttavia ja vaarallisia materiaaleja ja todennäköisesti onkin, koska vaarattomat materiaalit käytetään brändättyihin tuotteisiin, joita virallisesti tuotetaan.
Kuvitteletko, että joku valvoo Eurooppaan tuotua romua? Voivat tehdä pistokokeita silloin tällöin, mutta muuten ollaan täysin maahantuontifirmojen sanan varassa. Tukesillahan on sivusto joka on täynnä näitä "turvallisesti" maahantuotuja kuolemanloukkuja.
https://vaarallisettuotteet.fi/etusivu
Tässäpä näitä "turvallisia" tuotteita, joita firmat tuoneet maahamme...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua mitä nämä temun vastustajat ulisee täällä palstoilla. Mitä se heille kuuluu, jos joku haluaa ostaa ulkomailta tavaraa. Kukaan ei heitä pakota sieltä ostamaan.
Tällä yrittävät tuoda esille kuinka ovat niin paljon parempia ihmisiä. Eihän siinä muuta tarkoitusta ole.
Se on koko Suomelle huono asia
Suomessa ei ole enää mitään kohtuuhintaista mitä ostaa. Ja valikoimia ei ole. Siksi me kuluttajat viemme rahat mielellään ulkomaille
Länsimaiset firmat menivät € kuvat silmissä tekemään helppoa tulosta Kiinaan. Kinuski otti työkalut ja ruuvasi tuotteet auki, opetteli itse tekemään saman halvemmalla ja tekee nyt sitä tulosta, siis täällä ja myös Jenkkilässä. Itse etsin autooni moottorin ilmansuodatinta, helppo vaihtaa itsekkin ja ilman työkaluja. Sama suodatin autotarvikeliikkeessä maksaa noin 60€, kinuski tekee sen noin 20€ ja tulee postiin ilman lähetyskuluja. Ja mikä parasta tai pahinta, aivan sama identtinen kuva molemmissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on väärin kulutettu. Pitää tilata sama tuote 5x hinnalla kotimaiselta kauppiaalta.
Sillä tavalla saadaan toimeentulotuki suuremmaksi ja leikkaukset seis: verotuloilla tämä maa pysyy pystyssä ja nyt osa kansasta ei suotu veroja ostoksistaan maksamaan ja samalla tukemaan vähäosaisia. Tukien leikkausten syynä ovat kiinakrääsän ostajat, ei suinkaan suurituloiset veronmaksajat.
Luuletko että säästetyt rahat valuvat kansalle, eikä Urpon ja pikku-Riikkulin kavereille?