Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan paljon vauvauutisia. Onnea uusille äideille ja isille ja pikkuisille!

Onnea myös Sannalle (aatun äippä) ja Masumme vuosipäivän johdosta (meilläkin siis vuosipäivä 17,5 vuotta).

(o) Tulipa nukuttua tosi hyvin viime yönä. Kaksi kertaa täytyi vessaan nousta, mutta nukahdin reissujen jälkeen välittömästi. Aamulla heräsin sormet turvoksissa, siis niin turvoksissa, etten saanut kättä nyrkkiin. No nyt on imaistu puoli litraa vettä, josko auttaisi. Synnytyksestä ei taas tietoakaan. Ei yhden yhtä merkkiä siihen suuntaan. Eilen illalla kävin koirakoulussa ja otin kaikki seuraamisliikkeet melkein juosten, mutta ei vaikutusta. Pitänee kokeilla sitä nännihierontaa (en muista kenen vinkki).

+ Näyttää tulevan ihan kaunis päivä

+ Eilistä ruokaa jääkaapissa, ei tarvitse tänään muuta kuin lämmittää

+ Pirteä olo hyvin nukutun yön jäljiltä

Tiikki 39+3

Vierailija
2/18 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvan saaneille!!!

Voi kun on pirteä olo! johtuuko siitä, että Kärpät voitti eilen, vauva innostui kunnon masumylläkkään ja jopa minulla tuli kunnon supistuksia yöllä -tosin vain 1.5 tuntia ja loppuyön nukuin kuin tukki. Lisäksi poika ilmoitti aamulla haluavansa mummon luo ja mies vei sen jo sinne..IHANAA, aamupäivä aikaa vain itselle.

Ajattelin lähteä kunnon reippaalle kävelylenkille ja kauppaan. Siinäpä se aika sitten meneekin.

Ilma on ihan kiva, ei tuule. Aurinkokin alkaa paistamaan.

Jos tämä vauva ois menny niinkuin esikoinen, mulla ois ollu aamulla nyytti kainalossa. Mutta tämä haluaa mennä omalla kaavalla. Tulee kun on tullakseen..(toivotaan että viikonloppuna edes jotain edistystä tapahtuisi)

Taisi tulla päivän plussia täyteen melkein koko teksti, mutta mukava kun jo aamusta hyvä ja virkeä mieli.

Muille samanlaista perjantaita ja 13. päivää toivottaen

Tikanpoika 39+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin heti aluksi onnea kaikille synnyttämään lähteneille ja nyytin saaneille.

Oli kamala viime yö. Esikoisella 40 astetta kuumetta. joutui hieromaan yms. Valkovuoto todella runsasta mistälie johtuu? No olo on kuin junan alle jäänyt. Lähden aamukävelylle ystävän luo.

+äiti on kylässä ja katsoo esikoisen perään

Jotenkin plussat vähissä nyt.....

t. 38+5

Vierailija
4/18 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA kaikille uusille vauvoille! Ihana kuulla, että joillakin ensisynnyttäjilläkin menee niin " helposti" synnytys. Antaa toivoa itselle!

Nyt on sitten laskettu päivä ohitettu ja lähtö voi kai periaatteessa olla edessä mikä päivä tahansa. Tuntuu kylläkin siltä, että vain periaatteessa, koska en mä oikeastaan vielä osaa yhtään ajatella lähteväni synnyttämään...

Eilen oli neuvolakin. Seitsemäs täti vuorossa, ja oli ihan mielettömän mukava! Onneksi pääsen ensi viikollakin samalle (jos enää tarvetta on). Vihdoin oli vauva kai alkanut kiinnittymään, ei kuulemma heilunut kovin paljon enää pää. Tosin joka kerta sitä on ollut kokeilemassa eri terkkari, joten eihän sitä muutosta varmasti voi tietää. Hb oli yllättäen noussut kymmenellä, yli lähtötason! Kuulemma voi loppua kohti ihan luonnostaan nousta. Oon mä kyllä rautaakin syönyt, muttei se aikaisemmin ole noin tehonnut, lähinnä pitänyt arvon samassa.

Tilasin itselleni maanantaiksi kampaajan, niin ei tarvi pelkästään vauvaa odotella ja ajatella synnytystä. Mua on ruvennut jotenkin jännittämään se, että jos istukka ei irtoakaan ja se joudutaan irrottaa käsin. Mun äidillä on vissiin kaikissa neljässä synnytyksissä jouduttu ainakin osa istukkaa kaapia pois. Toivotaan, ettei se ole mikään perinnöllinen ominaisuus. Onko kellään kokemuksia istukan käsin irrottamisesta?

Supistuksia tulee jonkin verran enemmän kuin aikaisemmin ja ovat vähän kipeämpiä. En mä kyllä niitä pystyisi erottamaan toisistaan tai laskemaan. Synnytysvalmennuksessa sanottiin, että ei niitä kannatakaan kellotella - sen kuulemma tietää muutenkin sitten, kun ne on tarpeeksi kipeitä ja pitää lähteä sairaalaan. Luotetaan siis siihen... Jotain vuotoa tässä on ainaskin viikon verran ollut. Onko sitten lapsivettä, limatulppaa vaiko hyvin nestemäistä valkovuotoa, en tiedä. Neuvolassa sanottiin, ettei väliä, vaikka olisikin lapsivettä, että sitä voikin tihkua jo näillä viikoilla. Ehkä tästä vielä synnytetään.

+ Viikonloppu näyttää olevan erityisen kaunis, ja mies sai tällä viikolla gradunsa palautettua, joten ehkä (jos ei synny vauvaa) voidaan tehdä jotain mukavaa yhdessä.

+ Laskettu päivä ohitettu, synnytys ovella.

+ Eilen oli tosi mukava terveydenhoitaja pitkästä aikaa!

Kaunista päivää ja tsemmpiä odotukseen kaikille!

Kerttu rv 40+1

Vierailija
5/18 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun onnittelut kaikille vauvautuneille, Ramsas, Rixuliina, N11NU ja timpura!!!

Kamala yö takana. Niveliä särkee ihan tajuttomasti. Varsinkin polvet on kuin kasvukipuisella. Yöllä oli pakko ottaa Panadolia, että sai edes hetken nukuttua ja nyt taas aamusta sama juttu. Lisäksi vessassa ramppaamiset. Yöllä kuivaa suutakin niin armottomasti, että on pakko käydä juomassa vettä ja sitten taas tietysti vessaan jne. Koitan kyllä juoda pitkin päivää, mutta ehkä en sitten tarpeeksi. Tarviis vissiin ottaa joku kannu jääkaappiin, että tulis seurattua paljonko sitä vettä menee. Mikähän määrä olisi riittävä?

Menipäs valitukseksi! Ilma on kyllä ihana, täytyy pian lähteä esikon ja koirien kanssa vaikka lenkille, ettei vain jämähdä tänne sisälle. Eilenkin mentiin ulos vasta iltapäivällä, kun olin aamupäivästä niin poikki, että torkuin vain sohvalla, kun esikko katsoi lastenohjelmia.

Eilen pakkasin omankin sairaalakassin, josko se lähtö sen avulla tulisi. Olen kyllä aiemmin kasaillut jotain tarvikkeita ja mielessä miettinyt mitä mukaan otetaan, mutta nyt sitten laittelin ne oikein laukkuun asti. Vauvan kotiintulovaatteetkin laitoin omaan pussukkaansa. Nekin olen jo muutama viikko sitten valinnut ja laittanut tiettyyn, miehellekin näytettyyn paikkaan, mutta aattelin varmistella, että tulee varmasti oikeat vaatteet mukaan. Tuosta miehestä kun ei aina tiedä... Onko muilla täysin luotettavat miehet tällaisten asioiden suhteen? :)

Plussia

+ tänään poksuu taas viikot, hirveen nopeesti tää aika on kuitenkin mennyt

+ ihana ilma

+ viikonloppu tulossa, miehellä vapaata ja luvattu ihanaa ilmaa

Toivotaan, että auringon säteet saisi aikaan oikein valtaisia suppariaaltoja koko Suomeen, ainakin niitä tarvitseville!!!

amulet 39+0 *poks poks*

Vierailija
6/18 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No taas takana tosi huonosti nukuttu yö. Jalkoihin koskee aivan älyttömästi. Puolen yön aikaan supisteli taas noin tunnin ajan, tosi kipeästi. Kävi aivan kylkiin, selän ja jalkojen lisäksi. Mua alkaa kohta pelottamaan kun antaa mielestäni niin kovia supistuksia että jos se aukaiseekin paikkoja jo todella niin..tuli kiire sairaalaan ja kun tuota matkaakin sinne on. Ja sit kun nuo supparit kestää vaan tunnin niin ei kehtaa sairaalan lähteä ajamaan jos pumerangina laittaavat takaisin:/\.

Voi kun lähtis syntymään tämä kaveri nyt viikonlopun aikana:(TOIVON!!!!!!

Nohhh..

Pitää tänään käydä taas urheilemassa, jos se sais siitä potkua:).

Purin äsken sairaalakassinkin, kun olin jo unohtunu mitä kaikkea olen sinne tunkenut. Olin lätkänny sinne sellasen t-paidan joka ei enää mahdu päälle:). Mies yöllä kysy että missä se sinun sairaalakassi oli..pelkäs että lähtö tulee.

Täytyy ruveta jotain tuohuamaan, jotta päivä kuluis!

Lullu83 38+2

Vierailija
7/18 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin juuri erään lääkärin kanssa tosta vesimäärästä kun yritän juomalla saada tätä turvotusta pois. Kuulemma kolme litraa on sellainen maksimi, joku 1-2 litraa päivässä siis ok ja jos janottaa tai on syönny jotain oikein suolaista niin sitten sen mukaisesti.

Miesten luotettavuudesta noissa muistamisasioissa...

Mulla oli kauhea pulma vauvan vaatteiden pakkaamisessa. Lähinnä kevyttoppapuvusta oli kyse. Mies vaan totesi että jos on yli kymmenen astetta lämmintä, niin sitten otan ton puvun ja jos alle niin sitten toi toinen. Joten turhaan pähkäilin, kyllä toi näyttää pärjäävän! ;)

Tiikki

Vierailija
8/18 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonzku käski ilmoittaa, että ylläri-tyttö tuli torstaina 12.4. rv. 38+2, klo 10.56..... painoa 3690g, pituus 51cm, pipo 35... pitkä ja tuskallinen synnytys, kesto lähemmäs 20h....!!!!!!!! Vauvelilla vähän onkelmia sokrujen kans, mutta saavat kuitenkin olla tavallisella lapsivuode-osastolla. Jonzku palailee asiaan kunhan kotiutuu tytön kanssa... t. Isäntä (ylpeä x 3) :)

Vierailija
9/18 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään rv 39, ihmeellistä! Raskauden alusta asti gynekologit ja lääkärit ovat sanoneet ettei mene loppuun asti, on ollut aika vaivainen raskaus. Siksipä onkin niin vaikea uskoa, että näin pitkällä jo ollaan!

Tänään tuntuu ekan kerran sille, että vaikka kuinka väsyttää ja olo on heikko, niin haluaisin todella synnyttämään. Kyllä mä sen jaksan ja kestän, vaikka jo viikkokaupalla oon valvonut öisin enemmän kuin nukkunut. Nyt ois siksikin hyvä, että alkaa viikonloppu ja mies on koko ajan kotona, ei tarttis sitä töistä hälyyttää.

Katellaan kuinka moni pääsee jakautumaan ennen kuun puolta väliä eli maanantaita ! Mulla on sellanen tunne, että omalla kohdalla se voi olla sunnuntai (eli 39+2) niinkuin esikoisella... Äidilläni on sama fiilis, joten katellaan!!!

Kohta päikkäreille pojun kanssa ja viikonlopun ihania säitä odottelemaan!

Suppareita kaikille meille ja onnekasta perjantaita 13. päivä :)

Bebeb rv 39 (jipiiiiiii!!!)

Vierailija
10/18 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämelliset onnittelut koko perheelle, viepä isäntä äidille sylin täynnä suukkoja ja vauvalle myös!

Terkuin Bebe-b

Vierailija
11/18 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva herätä jo kuudelta aamulla ripuloimaan. Ihan niinkuin ne miljoona vessarundia yössä ei pitäisi tarpeeksi hereillä. Noh sattuipa olemaan neuvolakin tänä aamuna ja neuvolatäti povas, että se voi olla merkki synnytykseen lähdöstä. Tässä sitä vielä silti istutaan...

Ens viikon keskiviikkona jos ollaan vielä yhtenä kappaleena niin sitten varataan äippäpolille aika. Vauva on kyllä porautunut niin alhaalle, että ei tarttis kuin kunnon supparit, että se sieltä putkahtas maailmaan :) Tuo vaan rajoittaa aikalailla liikkumista. Meinaan painaa tosi kipeästi luihin ja ytimiin.

Seuraavaksi ajattelin kuitenkin leipoa munkkeja vapuksi valmiiksi pakkaseen. Onpahan jotain ajankulua. Nam.

Rv 40+1

Vierailija
12/18 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sitten ajeltiin mummilaan synnytystä odottelemaan. Ei taaskaa supistuksen supistusta, nyyh! Mut ihanaa ku voi olla pihalla ja nauttia auringosta kun esikoinen leikkii tyytyväisenä ja saa mummilta ja papalta huomiota. Tänään ajattelin ottaa tisut käsittelyyn, saa nännit kyytiä jos vaikka ihan muutaman supparin sais aikaiseksi. On vaan älyttömän herkät ja kipeen tuntuset, et ei tiedä onnistuuko.

Lähden tästä nyt autoa siivoamaan, aurinkoista ja mukavaa päivää kaikille!

T: Maiskis-80 40+6

Vierailija
13/18 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kohta olisi omakin nyytti sylissä - no, viimeistään vajaan 4 vkon päästä (hartaasti toivon kuitenkin, että huhtikuun puolella).

Yölliset vessareissut on runsastuneet ja viime yönä pisti useaan otteeseen ja vielä aamullakin oudosti mahaan. Vaavi kuitenkin liikkuu ihan entiseen malliin ja suppareita tulee vaihtelevaan tahtiin ja tehoon. Selkää jomottaa, mutta oikeastaan koko selkään, eikä alaselkään niin kuin esikoisen synnytyksen käynnistyttyä. Jotenkin sitä pohdituttaa ihan kauheesti, millä tavoin tämä synnytys käynnistyy, kun esikoisen synnytys lähti käyntiin suoraan suppareilla, jotka erottuivat kyllä täysin harjoitussuppareista. Lisäksi suoli tyhjeni tehokkaasti useampaan otteeseen lyhyessä ajassa. Nyt mietityttää, että alkaako vesien menolla, jolloin pitäisi mennä kiireellä sairaalaan, etenkin, jos mukana myös suppareita. Tämän ohjeen sain sairaalasta, sillä eka synnytys oli aika vauhdikas ja vedet menivät vasta reilu 1/2 tuntia ennen esikoisen syntymää.

Esikoinen päikkäreillä, pitänee mennä kirjan kimppuun sohvalle ja lepäillä, kun siihen on mahdollisuus.

-aurora 38+2

+ esikoinen nukkui yön hyvin, edellisen yön valvoi, kun on kipeä

+ ulkona on ihana ilma ja samanlainen on jatkumassa ensi viikollakin

+ supistelee, vaikkakin epäsäännöllisesti - jospa tietäis lyhytkestoista synnytystä, kun näitä on ollut jo tosi pitkään

Vierailija
14/18 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maiskis ja Tikku: Mikä juttu toi nänni homma on? Kertokaa viisaammat lisää, voisin kokeilla. Tai joku muukin saa kertoa jos vaan tietää.

Onne taas uusille vauvoille. Kylllä sitä nyt vaan kaikille niitä nyyttejä suodaan. Täällä odottelukannalla.

Nyt kohta lähden lenkille ja sitten ajattelin imuroida huushollin. Muuten luen jonkun siirappisen romskun, kun kirjastosta lainasin vaan etunimikirjan. Kaupassa on jo käyty. Ihanaa kun viikonlopuksi on luvattu niin lämmintä ilmaa, odotan innolla, josko vaikka haravois pihaa, niin jotain voisi tapahtua tai sitten ei.

Jonzkulla ihana mies kun tolleen laittelee meille tietoa uudesta perheen jäsenestä, meidän isäntä vaan tuhahtaisi pyynnölle, pitää tätä välillä ihan pöhkönä hommana.

Tinsula 39+2

Vierailija
15/18 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miiksulainen laittoi eilen tällaisen vinkin (suora lainaus):

Muuten kuulin 70 luvun kätilöltä vinkin itse käynnistykseen millä on tehty tulosta. Se on kuulemma ainut ja että kolmesta s:sstä ei ole hyötyä näin hän minulle kertoi mutta tiedä häntä. No ennen vanhaan naiset hieroivat rintoja ja nännejä 1h ajan 3 kertaa päivässä. Kuulemma tämä erittää semmoista hormoonia mikä pehmentää kypssentää kohdunsuuta yms.

Tiikki

Vierailija
16/18 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vauvauutisia satelee!

Täällä ollaan malttamattomina edelleen kotona vaavi massussa... Voi kun tulis jo! Ei mitään erityisiä tuntemuksia, että olisi lähtö edes lähellä. Plääh.

En tiedä mitä sitä taas tekis tämänkin päivän? En viitsisi Itikseenkään lähteä kun ton 3v. pojan kanssa se on aina sellaista " extreme-shoppailua" . Siitä vois kyllä saada (helpostikin) suppareita aikaan. Hmmm. No ehkä me kuitenkin vaan käppäillään täällä kotiympäristössä niin ei toi verenpaine pääse nousemaan niin korkeaksi. En ole järjestänyt, ihan tarkoituksella, mitään erityistä ohjelmaa näille viimeisille odotusviikoille ja nyt alkaa vähitellen ahdistaa tämä oleminen. Tai ehkä se on tämä odottava olotila mikä tekee olemisesta niin rasittavaa. Tällainen välivaihe tuntuu niin turhauttavalta.

+ Poika potkii tyytyväisenä palloa takapihalla, koira avustaa :D

+ Miehellä alkaa huomenna vapaat, jotka toivottavasti loppuu vasta isyysloman jälkeen

+ Aamun harmaus vaihtui taas aurinkoon

Mukavaa alkavaa viikonloppua!

crisantemo rv39+1

Vierailija
17/18 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakautumaan!!Onnea kaikille vauvan saaneille, varsinkin Jonzkulle...menit sitten ottamaa pienen varaslähdön :) mä tuun kovaa vauhtia perässä tai ainakin toivon niin.

Noh mulla supistellut vaan jatkuu tosin ei niin kamalan kivuliaasti mutta kuitenkin jatkuvasti. Viime yönäkin joka kerta kun käänsin kylkeä niin tuli supistus ja levossakin tulee jatkuvasti mutta ei niin että tässä veilä ruvettais mihinkään lähtemään.

Olo alkaa olemaan TOSI tuskanen ja mieskin sitä eilen ihmetteli saunassa kun olen kuulemma kuin perseeseen ammuttu karhu. Kait nyt ku missään asennossa ei oo hyvä olla ja koko ajan supistaa ja ahdistaa ja närästää ja muutenkin vaan vituttaa!!!!

Sori pieni purkaus :) tekee välillä hyvää...

Meillä poju vetää vielä päikkäreitä kun oltiin aamupäivä reissussa niin venähti nukkumaan meno vähän mut kohta olis tarkoitus mennä ulos..mies meni jo edeltä tekemään vähän piha hommia ja nyt pitäs ruveta katselemaan mitä hankintoja sitä tekis kesää varten pihalle..grillistä olis nyt kiva aloittaa..

Meen laittaa ruuan valmiiksi kun saa vielä rauhassa tehdä.

Hauskaa viikonloppua kaikille jotka kärvistelette vielä..toivotaan että mahd. moni pääsis masukista ' ' eroon' '

Muutama plussa vielä perään

+ hyvä ilma ulkona

+ supistelee :))

+ vkonloppu edessä (tosin mies huomenna töissä :/ )

Sanna 38+3

Vierailija
18/18 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että TOIMII... Meillä nimittäin taisi lähteä liikkeelle sellaisella.. Ei nyt noin pitkää nännihierontaa, mutta kuitenkin.. Siitä alkoi supistukset ja parin tunnin päästä meni sitten vedet...

Timpura + typy 4 vrk