Ens viikolla syyslomalle Italiaan :)
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksoit matkasta?
Lennot Milanoon maksoi juuri 214e. Majoitusta saa 60e >, junaliput muutaman euron. Ravintolassa lounasmenu 13-15e, illallinen 3+ ruokalajia 30e >
Siitä vaan laskemaan
Menkää mielummin Kreikkaan ja auttakaa niitä kissoja!
Niin minäkin teen!
Minäkin olen lähdössä Calabriaan parin viikon päästä! Kyllä ne säät kuitenkin kotiolot voittaa... Käydään Pompeii ja Amalfin rannikko, ehkä Caprillakin ennen kuin ajellaan etelämmäs.
nim. edellisestä Italian reissusta 23 vuotta.
Tuletko huomenna kaveriksi, haetaan toinen vene rannasta katokseen?
Onko ensimmäinen kerta ulkomailla?
Ap. Saanko arvata, tatuointi, asut jossain maalla, ei hyvää koulutusta jne
Olet wt..
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna muutan Kilpisjärvelle yliopiston työntekijänä. Odotan sitä niin paljon. 🙂
Onko Kilpisjärven asemalla ympärivuotista toimintaa? Olin siellä tunturikasvillisuuden kurssilla kauan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Olet wt..
Miksi olet noin ilkeä, kysyn puolesta minä sivullinen. Eikö olisi omallekin mielelle parempi kirjoittaa jotain mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin päin Italiaa? Asun Italiassa ja täällä on ollut erittäin kylmät ilmat jo parisen viikkoa. Sataa ja yöllä menee lähelle nollaa jo. Keski-Italiassa asun. Menneinä vuosinä kylmyys tuli vasta marraskuussa. Nyt on päivälläkin korkeintaan 12 astetta ja tuon tuosta tulee jääkylmää sadetta taivaan täydeltä.
Missäpäin?
Asumme pohjois-Italiassa ja tänään olen ollut koko päivän hihattomassa mekossa ulkona, koko viikoksi luvattu vielä 22-23 astetta. Yöt on viileitä, pari viikkoa sitten 6 astetta mutta nyt taas päälle 10
Viimevuonna syyskuu oli tosi kylmä ja sateinen meillä
Arezzoon ja Perugiaan kumpaankin on kotoani matkaa 30 km. Noitten välimailla asun kuitenkin Toscanan puolella. Vaikka ulkona on yli 20 astetta jo tällä viikolla, sisällä ei kyllä tarkene hihattomassa mekossa. Joka ilta poltan takkassa puita, kostea ilmasto näillä main. Tänään aamulla klo 8 oli 3 astetta mittarissa.
Vierailija kirjoitti:
Syöhän siellä oikein sellainen jumalainen tiramisu! Just katsoin Rick Steinin riuokamatkaohjelman, jossa hän Venetsiassa valmisti tiramisuja, joiden ainekset olivat ihan jotain muuta kuin mitä täällä on myynnissä. Siis tuoreita, aitoja, maukkaita jne. Täkäläisistä aineksista ei voi edes tehdä sellaisia. Suosittelen!
Kyllä täälläkin voi tehdä aitoa Tiramisua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin päin Italiaa? Asun Italiassa ja täällä on ollut erittäin kylmät ilmat jo parisen viikkoa. Sataa ja yöllä menee lähelle nollaa jo. Keski-Italiassa asun. Menneinä vuosinä kylmyys tuli vasta marraskuussa. Nyt on päivälläkin korkeintaan 12 astetta ja tuon tuosta tulee jääkylmää sadetta taivaan täydeltä.
Missäpäin?
Asumme pohjois-Italiassa ja tänään olen ollut koko päivän hihattomassa mekossa ulkona, koko viikoksi luvattu vielä 22-23 astetta. Yöt on viileitä, pari viikkoa sitten 6 astetta mutta nyt taas päälle 10
Viimevuonna syyskuu oli tosi kylmä ja sateinen meillä
Arezzoon ja Perugiaan kumpaankin on kotoani matkaa 30 km. Noitten välimailla asun kuitenkin Toscanan puolella. Vaikka ulkona on yli 20 astetta jo tällä viikolla, sisällä ei kyllä tarkene hihattomas
Oho, teillä on kylmempi kuin meillä. Olen kyllä laittanut makuuhuoneessa ilpin hetkeksi päälle illalla ja kaminaan tulen aamulla mutta sisällä ilmankin vielä 20 astetta eikä kosteutta juurikaan
Vierailija kirjoitti:
Roomaan lähdemme me. Ensi viikon lauantaina, + 25 astetta noin lupaillaan sinne
Roomaan kannattaa mennä aina kun voi, sanois lääkäri edesmenneelle puolisolleni, neljästi kävimme, kahdesti Firenzessä.
Vierailija kirjoitti:
Menkää mielummin Kreikkaan ja auttakaa niitä kissoja!
Niin minäkin teen!
Rooman Largo Argentiinassa on kissahoitola, voi tehdä lahjoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Olet wt..
Eiii, oon akateeminen kolmikymppinen nainen, ulkomailla on tullut reissattu lapsesta asti säännöllisen epäsäännöllisesti. Tatuointeja ei ole eikä tule ja asun pääkaupungissa. Ei mennyt sun veikkaus ihan nappiin :D <3
Vierailija kirjoitti:
Etkö tunne lentohäpeää? Etkö tiedä että Suomesta saavat lentää ainoastaan viherhörhöt ilmastokokoukseen Balille?
Menisin mieluiten junalla tai autolla, mutta aikataulu ei salli. Ehkä tulevaisuudessa on aikaa ajella Europan läpi, jos pystyy viettämään pidempiä ajanjaksoja kohdemaassa. Btw inhoan lentämistä, liikaa ihmisiä liian pienessä tilassa.
Paljonko maksoit matkasta?