Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miehen tissuttelu on lähtenny todella pahasti käsistä. Kirjasin ylös viikon juomiset.

Vierailija
05.10.2025 |

eli tässä viime lauantaista asti:

viime la: alkoton.

viime su: alkoton

maanantai: 5 nelos olutta.

tiistai:

7 nelos olutta.

keskiviikko:

pullo kossua (2dl) plus 5 keskiolutta.

torstai: ei mitään.

perjantai:

6 keskiolutta, 1 long drinki.

lauantai: ei mitään.

sunnuntai eli tänään ei mitään. Niin, kun näette, että alkottomia päiviä alkaa olla aika vähän. tätä on jatkunut viime kesästä asti. miehellä on aiemminkin ollut kosteita kausia. välillä on kokonaan raitis puoli vuotta jopa.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt mulla alkoi haluttamaan alkoholia.

Vierailija
42/83 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normijuoppo, en puhuisi mistään tissuttelusta enää noilla määrillä. 

7 olutta päivässä juoppo? 😂 Juopot juo kuule sen 30-40 olutta päivässä vuosia putkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on ivattu heitä jotka eivät katso alkoholin käyttöä hyvällä eikä halua alkoholin suurkuluttajia elämäänsä. Mitä pahaa ja ivailtavaa tuossa on? Olen itse kohtuukäyttäjä. Viimeksi otin alkoholia kaksi kuukautta sitten lomamatkallani. Mutta minulla ei ole mitään vaikeuksia ymmärtää heitä jotka haluavat elämäänsä alkoholin suhteen nollatoleranssin. Taitaa nuo ivailijat olla itse suurkuluttajia ja itseinho puretaan haukkumalla raittiita ja kohtuukäyttäjiä. Tai sitten ovat jämähtäneet nuoruusvuosiensa alkoholin käyttömääriin eivätkä ymmärrä, että muut ovat aikuistuneet.

Vierailija
44/83 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Täällä on kirjoitellut muutama ihan oikeasti suurkäyttäjältä vaikuttava, mutta sinä olet kyllä sitten taas siitä ihan toisesta fanaattisesta ääripäästä."

Tai sitten mulla on vaan ollut alkoholiistifaija jota kiinnosti elämässä vain viina ja en halunnut päätyä omassani samaan?

Eri. Miksi yrität saada omia traumojasi siirtymään muille? Minullakin oli alkoholistifaija enkä minä siltikään halua estää muiden juomista tai alkoholista nauttimista. Alkoholi käy joillekin ja joillekin ei. Se ei selviä kuin kokeilemalla kumpaan ryhmään kuuluu. Tosin suurinosa ihmisistä on molempia. Mokailevat silloin tällöin, mutta eivät jatkuvasti.

Vierailija
45/83 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä mies repii rahat viinaan? Ei ole mikään ihme, ettei rahat riitä jos ne menevät juomiin. Viikossa 0-3 annosta arjessa on vielä ok, mutta muu käyttö on jo ongelma. Juhlissa voi ottaa enemmän. 

Juu näitä löytyy yllättävän paljon jotka valittavat rahan riittävyyttä, mutta alkoholiin löytyy aina eurot. Tiedän sellaisia jotka istuvat joka viikonloppu baarissa ja yksikin selitti kuinka ei ole varaa erääseen terveydenhoidolliseen operaatioon. Mietin vain, että jos olisi kuukauden ilman ilman alkoholia, tupakkaa ja baareja, niin summa olisi kasassa. Tai sitten sanotaan ettei ole varaa uusiin kunnollisiin talvikenkiin, mutta sama summa raaskitaan laittaa kuukaudessa alkoholiin ja tupakkaan.

Elämä on valintoja. Mä en jaksa kuunnella yhtäkään rahaan liittyvää kitinää henkilöltä joka polttaa ja ostaa alkoholia.

Vierailija
46/83 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa nyt ainakin itse vähättelemästä tuota juomista "tissutteluna". Kaikki tällaiset söpöt ilmaisut vain vähättelevät alkoholismia ja sen vakavuutta. Miehesi ei "tissuttele" vaan hän on alkoholisti. 

Vierailija
47/83 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7 olutta päivässä juoppo? 😂 Juopot juo kuule sen 30-40 olutta päivässä vuosia putkeen.

On olemassa alkoholisteja ja rappioalkoholisteja, mutta jälkimmäisten olemassaolo ei nollaa ensimmäisten ongelmaa. Sama kuin nauraisi ettei 150kg painava ole lihava, kun on olemassa 250 kiloisiakin. 

Vierailija
48/83 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan on ihan normimeininkiä.🤗

No ei todellakaan ole ja sen nyt luulisi tietävän kaikki! 

Vierailija
49/83 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah kylmä Sandels tai pari paistetun lohen kanssa.

Ja housuun tulee sondels.

Vierailija
50/83 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä rutise mummo.

Vierailija
51/83 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se juo paljon mitään.

Vierailija
52/83 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita jotain faktatietoa maksakirroosista, rasvamaksasta ja maksansiirrosta miehen nenän eteen.

Ja hanki huusholliin alkoholittomia juomia, tarjoa niitä aina, kun hän meinaa ottaa oluen tm. Kraanavesi on huono vaihtoehto, jos on totuttanut makuaisitinsa alkoholiin. Se ei varmastikaan kelpaa. Vähintään jotain hiilihappojuomia kannattaa olla varalla.

Ja muutenkin kannattaa sitä perheen tai parisuhteen päiväohjelmaa vähän paremmin miettiä, jos miehellä on luppoaikaa niin paljon, että hän voi juoda melkein koska vaan. Kun on parempaa tekemistä, se korvaa juomisen.

Vierailija
53/83 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! Nytkin perjantaina joi saunakaljan ja lauantaina kaksi. Edellisenä perjantainakin joi kaljan saunan päälle. 

Vierailija
54/83 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juopolle ainakin; vetää kossupullon keskellä viikkoa?! Ei voi kovin vaativaa työtä ainakaan tehdä seuraavana päivänä jos nyt jotain työtä tekeetuskinpa.

Vierailija
55/83 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies oli tottunut entisessä elämässään alkoholijuomiin esim. saunan yhteydessä, kun taas itse join vaan vichyä. Suosittelin samaa miehellekin ja hän oppi nauttimaan vichystä janojuomana.

Vierailija
56/83 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ette sovi yhteen. Miehesi tykkää tissutella ja sinä tykkäät nipottaa. Huono yhtälö. Erotkaa siis. Et edes tiedä mitä on seurustella oikein rapajuopon kanssa...

Vierailija
57/83 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taattua alkoholistin puhetta. Alkoholistin juo vaikka käsidesiä. Alkoholistit juo enemmän. Alkoholistit ei käy töissä. 7 on vain tissuttelua. Enhän minä edes ole kännissä ja mitä muita tuttuja selityksiä. Koita vaikka sitä, mitä minun sisko ja äiti koitti, "mulla on se aika kuukaudesta, siksi mä olen näin humalassa." Tai "ei alkoholistilla ole näin kaunista kotia." Voi vehna sanon minä. Ei tuolla selittelyllä voi huijata ketään muuta kuin itseään. 

T: Alkoholistit, joka juo joka viikko 6 annosta. Joskus toisena päivänä 8, jos ihan ryyppään kaksi päivää putkeen. Koskaan en silti selittele olevani mitään muuta, kuin puhdas alkoholisti. Nuo ap:n mainitsemat määrät on minusta todella suuria. 

Vierailija
58/83 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna toisen juoda jos haluaa.

Vierailija
59/83 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juopolle ainakin; vetää kossupullon keskellä viikkoa?! Ei voi kovin vaativaa työtä ainakaan tehdä seuraavana päivänä jos nyt jotain työtä tekeetuskinpa.

Siinähän oli että 2desin kossupullo.😅 pikkuinen naukku!

Vierailija
60/83 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismia tuo on. Paranee 1-1.5% todennäköisyydellä. Kannattaa miettiä miten itse haluat elämääsi jatkaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän