45-vuotiaat miehet tinderissä luulevat ettei heillä ole kiire lapsen tekoon
Olen itse vähän alle nelikymppinen nainen ja olen käynyt tinder-treffeillä. Pari miestä on ollut noin 45-vuotiaita. Heidän tulevaisuuden toiveisiin on vielä kuulunut lapset ja perhe. Mutta nämä miehet ovat sanoneet, että ei heillä kyllä mikään kiire ole.
No kyllä heidän ikäisillään alkaa jo olla kiire. Vaikka Sauli Niinistö sai lapsen vielä vanhemmalla iällä, ei se tarkoita että kaikilla tavismiehillä tällaista mahdollisuutta on. Sauli oli sentään presidentti, joten hänellä on varaa palkata lastenhoitoapua ja esimerkiksi siivousapua niin paljon kuin haluaa.
Ei naiset yleensä innostu tekemään lasta yli 45-vuotiaan miehen kanssa, koska naiset haluavat että mies on sen ikäinen että jaksaa osallistua vielä aktiivisesti lasten kasvatukseen.
Ne treffimiehet eivät olleet edes erikoisen näköisiä eivätkä tarjonneet edes kahvia kahvilassa, joten millä konstilla he luulevat saavansa vielä nuoren naisen? Elleivät sitten hae ulkomailta jotain nuorta thaikkua, mutta nämä miehet eivät olleet jotenkin sen tyylisiä että niin tekisivät.
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nämä miehet vaikuttivat siis siltä, että eivät hae mitään thaikkua, vaan suomalaista missin näköistä parikymppistä tai kolmekymppistä olisi saatava. Ja vaikuttivat siltä, että he ovat omasta mielestään aika saaliita. t. AP
Jokin heissä on itseäsikin viehättänyt, kun olet käynyt treffeillä heidän kanssa.
Ei heissä mikään minua erityisesti viehättänyt, vaan ihan tavismiehiä olivat minun mielestäni. Tapasin kuitenkin heidät koska sarjadeittasin viisi eri miestä ikähaarukasta 35 - 45. Sarjadeittaan välillä jotain random tindermiehiä kumppanin löytääkseni.
Niin, kahvikuppi ei treffeillä paljon maksa, vaikka sihen otettaisiin lisukkeita kuten sämpylä tai vastaava. Mutta kun sarjadeittailijamiehet tapaavat 5-10 naista samanaikaisesti, ei ihmekään, ettei vaivauduta tarjoamaan naiselle ja ihmetellään sitten jälkeenpäin, miksi ei ollut hyvä match.
En oikein ymmärrä sarjadeittailun ideaa, oli sitten kyse miehestä tai naisesta. Työssäkäyvällä ihmisellä, jolla on iltaisin vielä harrastukset, ei paljon vapaa-aikaa ole. Miksi vähäinen vapaa-aika täytyy käyttää turhanpäiväisten ihmisten tapaamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 45-vuotiaalla miehellä alkaa olla viimeiset hetket lapsen tekoon. Presidentit ja muut poikkeustapaukset on asia erikseen.
Ei presidenttikään saanut lasta helposti tai luonnollisesti.
En lukenut kaikkia viestejä mutta haluaako ap siis itse lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 45-vuotias mieskin pystyy vielä mielestäni tekemään lapsen jos pistää tuumasta toimeen. Mutta nuo miehet vaikuttivat siltä, että roikkuvat loputtomiin tinderissä ja etsivät "sitä oikeaa" kun onhan heillä vielä aikaa. t. AP
Valehtelevat itselleen. Olisivat halunneet ehkä lasta jo pitkään, mutta ilman naista on hankalaa.
Olen sarjadeittaleva nainen, ja minulle ainakin on sarjadeittailun ideana tavata mahdollisimman monta potentiaalista kumppaniehdokasta jos joku niistä olisi sopiva. Jos tapaa livenä vaan pari tyyppiä, on epätodennäköistä että parisuhde löytyy. Mutta miehet eivät monet edes pysty sarjadeittaamaan vaikka haluaisivat, sillä heille treffeille pääsy on usein vaikeampaa kuin naisille. Siispä miksi jos miehet kerrankin onnistuvat pääsemään treffeille, he eivät viitsi panostaa edes kahvikupillisen verran?
Vierailija kirjoitti:
Olen sarjadeittaleva nainen, ja minulle ainakin on sarjadeittailun ideana tavata mahdollisimman monta potentiaalista kumppaniehdokasta jos joku niistä olisi sopiva. Jos tapaa livenä vaan pari tyyppiä, on epätodennäköistä että parisuhde löytyy. Mutta miehet eivät monet edes pysty sarjadeittaamaan vaikka haluaisivat, sillä heille treffeille pääsy on usein vaikeampaa kuin naisille. Siispä miksi jos miehet kerrankin onnistuvat pääsemään treffeille, he eivät viitsi panostaa edes kahvikupillisen verran?
Hyvä kysymys. Veikkaan että nämä miehet olisivat panostaneet sen kahvikupin verran, jos olisivat olleet kiinnostuneita AP:sta. Mutta ilmeisesti eivät vaan sitten syttyneet AP:sta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 45-vuotiaalla miehellä alkaa olla viimeiset hetket lapsen tekoon. Presidentit ja muut poikkeustapaukset on asia erikseen.
Ei presidenttikään saanut lasta helposti tai luonnollisesti.
Niinpä, presidenttipari kärsi kauan lapsettomuudesta ja siihen on vaikka mitkä lapsettomuushoidot käyty.
ok ap
mikä on sun motivaatio tälle ketjulle? Miesvihan levittäminen?
Kertoo muuten aika paljon sinusta, että joudut tyytymään johonkin tinderiin kun etsit epätoivoisesti parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on siinä 4kymppisenä sopiva isäksi. On hyvät tulot ja varallisuutta jotta voi lapselleen ja lapsen äidille tarjota parasta. Myös elämänkokemusta ja rauhallisuutta karttunut jos vertaa 22v kloppiin joka vasta opiskelee tai tekee hanttihommia. Kumman lapsella paremmat eväät elämään? Nyt kun pääkaupunkiseutu rauhatonta ja slummiutuu niin lapselle pitää koulushoppailla paras koulu.
Vanhemmuus on sitä, että laitetaan lapsen etu oman edelle. Jos miehellä kestää nelikymppiseksi saakka sopeutua ajatukseen, ei mies ole mikään sopiva isäksi, vaan hitaasti kypsynyt. Niitä toki voi olla tinder täynnä.
Tuo on sun mielipide ja se rajoittaa vain omia valintojasi. Muilla ihmisillä on omat mielipiteensä, joiden
En näe kenenkään muun uhriutuvan tai tunteilevan kuin sinun, vaikkei aihe sinua edes kosketa. Ja edelleen, sinun mielipiteesi rajoittaa vain omia valintojasi, ei muiden valintoja.
Jankutat samaa. Keskustelupalstalla aiheesta voi keskustella vaikkei se juuri itseä kosketakaan. Viime aikoina on lehdissäkin ollut näitä tukevasti keski-ikäisiä miehiä, jotka ovat hoksanneet pudonneensa perhekelkasta viivyttelyn vuoksi. Ilmiö on surullinen, eikä tällaisia mahtipontisia haaveita rokkitähtien, presidenttien ja elokuvatähtien elämästä ja lapsista ukkovuosilla pitäisi vahvistaa. Se on taviksen harhauttamista.
Tinder on huono paikka yhtään millekään kiireelle. Kiireellä ei tule lasta eikä paskaa. Mä kyllä ymmärrän toki, että kun nainen on siinä +/- 40-vuotias, niin näillä mimmeillä biologinen kello alkaa vetää viimeisiään. Tai oma mielipide on, että yli 40-vuotiaana naisen ei enää kyllä kuuluisikaan tulla raskaaksi. Julkinenhan lopettaa lapsettomuushoidotkin tuossa kohtaa iän takia ja luonnollisesti raskaaksi tulemisen mahdollisuus alkaa olla aika pieni tilastollisesti.
Tuosta faktasta huolimatta Tinder on erittäin huono paikka kiireelle. Mikään ei ole epäviehättävämpää, kuin että kolmannen lauseen kohdalla tutustumisen chatissa nainen kysyy, että haluatko (vielä) isäksi. Ja mitä tuohon pitäisi sanoa, kun ei siihen ole tuossa vaiheessa olemassa vastausta. Voi olla että haluankin isäksi, jos nainen on oikea ja tilanne on oikea. Kummastakaan noistahan ei voi vielä tuossa kohtaa tietää mitään. Eli voi olla, voi olla olematta. Ja vaikka voisin harkitakin lapsentekoa, niin en mä sitä nyt tässä sanotaanko ensimmäiseen vuoteen tai kahteen voi haluta, koska ei me sinä aikana vielä tiedetä mihin mahdollinen suhde mahdollisesti kantaa, vai kantaako se. En halua lasta vain vuoroviikoiksi kuitenkaan.
Ymmärrän senkin, että keski-ikäisenä suhteen alkuvaihe tietyllä tavalla pikakelataan. Ei nelikymppinen käytä yleensä alkuvaiheen tapailuun aikaa kuutta vuotta, kuten 16-vuotias tekee ennen yhteenmuuttoa. Mutta ei päätöstä lapsen tekemisestä silti voi tehdä liian heppoisin perustein. Tai ihmettelen jos joku niin tekee. Kyllä se päätös vaatii nyt ihan minimi-minimissään jonkun reilun vuoden tuntemisen. Sekin on kyllä aivan äärimmäisen vähän.
Vierailija kirjoitti:
ok ap
Kertoo muuten aika paljon sinusta, että joudut tyytymään johonkin tinderiin kun etsit epätoivoisesti parisuhdetta.
Tarkoituksena on siis ihmetellä, että eikö nuo miehet tajua että aikaa ei ole loputtomiin? AP
Minä olen nelikymppinen nainen ja aion hakea mustan miehen Gambiasta. Kyllä sitten saattaa vaikka raskauskin tärpätä vielä kun musta alfauros munasolun hedelmöittää.
Vierailija kirjoitti:
Tinder on huono paikka yhtään millekään kiireelle. Kiireellä ei tule lasta eikä paskaa. Mä kyllä ymmärrän toki, että kun nainen on siinä +/- 40-vuotias, niin näillä mimmeillä biologinen kello alkaa vetää viimeisiään. Tai oma mielipide on, että yli 40-vuotiaana naisen ei enää kyllä kuuluisikaan tulla raskaaksi. Julkinenhan lopettaa lapsettomuushoidotkin tuossa kohtaa iän takia ja luonnollisesti raskaaksi tulemisen mahdollisuus alkaa olla aika pieni tilastollisesti.
Tuosta faktasta huolimatta Tinder on erittäin huono paikka kiireelle. Mikään ei ole epäviehättävämpää, kuin että kolmannen lauseen kohdalla tutustumisen chatissa nainen kysyy, että haluatko (vielä) isäksi. Ja mitä tuohon pitäisi sanoa, kun ei siihen ole tuossa vaiheessa olemassa vastausta. Voi olla että haluankin isäksi, jos nainen on oikea ja tilanne on oikea. Kummastakaan noistahan ei voi vielä tuossa kohtaa tietää mitään. Eli voi olla, voi olla olematta. Ja vaikka
Miksi et vaan vastaa rehellisesti juuri noin kuin kirjoitit? "Voi olla, että haluan isäksi, jos tapaan sen oikean." "Ja aikaisintaan 2-3 vuoden päästä tutustumisesta."
Näin pääset eroon näistä hätähousunaisista.
Eri asia tietysti, jos tapaisit maailman kauneimman naisen, ajattelisitko edelleen samalla tavalla? Ottaen huomioon, että olisit juuri tutustunut hänen ulkonäköönsä, mutta et tietäisi vielä muuta hänestä esim.hänen luonnettaan?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nelikymppinen nainen ja aion hakea mustan miehen Gambiasta. Kyllä sitten saattaa vaikka raskauskin tärpätä vielä kun musta alfauros munasolun hedelmöittää.
Älä suotta rahojasi Gambian-matkaan tuhlaa, vaan laita se lapsettomuushoitoihin. Mustaa maggaraa saa ihan kun käy käväsemässä iltakävelyn itä-helsingissä. Siinä ei tosiaan Gambiaan asti tarvitse reissata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ok ap
Tarkoituksena on siis ihmetellä, että eikö nuo miehet tajua että aikaa ei ole loputtomiin? AP
No mitä ne miehet vastasivat, kun kysyit heiltä tuon kysymyksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ok ap
No mitä ne miehet vastasivat, kun kysyit heiltä tuon kysymyksen?
Nämä miehet ajattelivat heillä olevan vielä jotain kymmenen vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja nämä miehet vaikuttivat siis siltä, että eivät hae mitään thaikkua, vaan suomalaista missin näköistä parikymppistä tai kolmekymppistä olisi saatava. Ja vaikuttivat siltä, että he ovat omasta mielestään aika saaliita. t. AP
Epäloogista. Miksi he sitten sinun kanssa olivat treffeillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia on vuosikausia syyllistetty miten biologinen kello tikittää, vanhenee ja riskejä tulee kokoajan lisää, jos nyt yli 30-vuotiaana onnistuu edes enää raskautumaan, hirveä riski saada jollain tavoin poikkeava lapsi, raskaus ja synnytys on valtava riski vanhemmalle synnyttäjälle jne.
Jostain syystä miehille ei tälläistä valtavaa syyllistämiskampanjaa ole ollut.
Missä tällainen valtava sytllistämiskampanja on ollut ja kenen toimesta?
Mediassa, terveydenhuollossa, koulun biologiantunneilla, kyllä tähän on törmännyt toistuvasti. Miesten iästä ei samassa yhteydessä ole ikinä mainintaa, vaikka mm. siittiöiden laatu huononee ikääntyessä.
Ok. Eli kun terveydenhuollossa kerrotaan tutkimuksiin perustuvaa tietoa
Pointti oli se, että miksei miehille kerrota vastaavaa tietoa sperman laadun heikentymisestä, kehitysvammariskin kasvusta isän iän myötä jne.
Nämä 45-vuotiaat miehet pitivät tärkeänä muun muassa sitä, että olisi samoja harrastuksia naisen kanssa. Toinen miehistä harrasti suunnistusta, mikä ei voisi minua vähempää taas kiinnostaa. En ole hyvä katsomaan karttaa eikä mikään suunnistus harrastus kiinnosta. Mutta nämä miehet vaikuttivat niin ronkeleilta, että heillä on varaa vaikka naisen harrastuksiakin ronklata ja nainen ei ole sopiva jos harrastukset eivät ole juuri samoja miehen kanssa. Itselleni riittäisi että tulisi miehen kanssa juttuun ja perusasiat olisi kunnossa, harrastukset voisivat olla joko samoja tai eri. t. AP
Määrittele kiire? Tossa iässä monella on itsetutkiskelut tehty ensimmäisen erän osalta. Joten ei siinä mene välttämättä vuottakaan, että lapsia tehdään, kun sopiva kumppani osuu vastaan joka lapsia haluaa.
Eli ei oo kiire. Mutta tarvittaessa valmius löytyy nopeastikin. Kunhan se kiireisempi osapuoli Ensin saa päätettyä haluaako vai ei?