Ärtyvä suoli eli IBS-elämän pilaava vaiva jota ihmiset eivät ymmärrä. Kysytään että eikö siihen ole lääkettä tai leikkausta
Tyrkytetään kahvipöydässä jotain mokkapaloja että "kyllä sinä nyt yhden voit ottaa" jne jne.
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yleensä jonkun, joka ei kärsi vaivasta, pitää tulla kertomaan totuuksia näille, joilla on oireita. Eikö ole mitään muuta aihetta, joka koskettaisi?
Onhan se kauheaa kun kerrotaan millä vaivasta pääsee :D Mukavampaa syödä väärin, vetää lääkkeitä ja paskoa housuunsa selvästi :)
No onko se sun ongelma? Eikö se ole sen ongelma, joka sitä tekee. Itsehän siitä sitten kärsii, jos paskoo housunsa.
Musta tuntuu, että tolla kundilla on kokemusta housuun paskomisesta vähän keskivertoa enemmän🤭🤭
Sinähän täällä olet paskomassa. Kauanko meinasit ketjuun tämmöistä ulostetta vielä levitellä?
Hei Veeti, äiti täällä. Olen sinusta ylpeä kun olet nettikeskusteluissa oppinut käyttämään 5v tasoisia "säpäs oot" - argumentteja. Vielä kun oppisit käyttämään ikätasoisiasi eli 33v sopiva argumentteja tekisit äidin tosi ylpeäksi.
- Rakkaudella, äitisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Niin tarjoan eli ultimaattista ruokavalion rajoittamista. Vain rasvaista lihaa, vettä ja suolaa. Ihmisen luontainen ruokavalio korjaa väärän ravinnon aiheuttamat ongelmat.
Oot siis tehny itestäs ihan täyden pellen, hyvä että asian edes myönnät
Sieltä taas tämmöinen hieno asia-argumentti :)
Ilmiselvän havainnon toteaminen. Eli kyllä
Mitenkäs ne itsensä lihaviksi syöneet ihmiset? Nythän joudutaan myös hoitamaa niitä, koska ovat syöneet liikaa. Lehdissähän on ollut juttuja siitä, että suomalaiset ovat todella ylipainoisia. Ibs:ää sairastava on harvoin lihava jo senkin takia, koska vatsa tyhjenee niin nopeasti.
Kärnivöörillä on aina kiukku ja paha olla. Tekis mieli syödä jotain muutakin kuin sitä oksettavan makuista mausteetonta lihaa, mutta kultti kieltää
IBS ja moni muu tauti on oire Vagushermon pinnetilasta. Kun kyseinen hermo saadaan kuntoon niin vatsavaivat katoavat samantien.
T. Kokemusasiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Niin tarjoan eli ultimaattista ruokavalion rajoittamista. Vain rasvaista lihaa, vettä ja suolaa. Ihmisen luontainen ruokavalio korjaa väärän ravinnon aiheuttamat ongelmat.
Oot siis tehny itestäs ihan täyden pellen, hyvä että asian edes myönnät
Kun ei älyllinen kapasiteettisi muuhun riitä kuin paskomiseen :) Ketju ja housusi ovat nyt molemmat täynnä ripuliasi... bravo!
Vierailija kirjoitti:
IBS ja moni muu tauti on oire Vagushermon pinnetilasta. Kun kyseinen hermo saadaan kuntoon niin vatsavaivat katoavat samantien.
T. Kokemusasiantuntija.
No miten saadaan kuriin alkoholi- ja liikalihavuusongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs ne itsensä lihaviksi syöneet ihmiset? Nythän joudutaan myös hoitamaa niitä, koska ovat syöneet liikaa. Lehdissähän on ollut juttuja siitä, että suomalaiset ovat todella ylipainoisia. Ibs:ää sairastava on harvoin lihava jo senkin takia, koska vatsa tyhjenee niin nopeasti.
Lyöpä oma pituutesi ja painosi kehiin ennen kuin voit kutsua ketään lihavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en puhu tässä nyt muutenkaan itsestäni, mutta olen itse painoindeksien mukaan normaalipainoinen. Kyllä tässä on viime aikoina rummutettu tästä suomalaisten ylipainosta ja on ties mitä lääkkeitä tarjolla. Rahaa menee lihavuusleikkauksiin yms.
Niin onko lihavuusongelma itse aiheutettu, jos kerran ibs:kin on itse aiheutettu? Entä alkoholista ja tupakanpoltosta aiheutuvat ongelmat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en puhu tässä nyt muutenkaan itsestäni, mutta olen itse painoindeksien mukaan normaalipainoinen. Kyllä tässä on viime aikoina rummutettu tästä suomalaisten ylipainosta ja on ties mitä lääkkeitä tarjolla. Rahaa menee lihavuusleikkauksiin yms.
Sun on nyt kuule vain ensin puhuttava itsestäsi ennen kuin voit puhua muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mähän kirjoitinkin tuohon, että olen normaalipainoinen. Enkä käytä alkoholia ja tupakkaa. En ole koskaan käyttänyt. Niin täällähän kaikki puhuvat/kirjoittava aina itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Kokemusasiantuntija.
No miten saadaan kuriin alkoholi- ja liikalihavuusongelmat.
Ketjun ulisijoiden mielestä tietysti juomalla ja syömällä entistä enemmän sekä vetämällä samalla lääkkeitä. Elintapoja korjaamalla asiaa ei voida hoitaa missään tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ärtyneeseen suoneen voi tuoda helpotusta serotoniini takaisinoton estäjä. Itsellä oli tilanne kehittymässä siihen suuntaan ja sertralin lääkityksen myötä äkilliset suolentyhjenemistilanteet loppuivat. Lääkitys tuli toki masennukseen.
Juu, itse sain mikroskooppisen koliitin ( myöskin krooninen suolistosairaus) juurikin syömällä ssri lääkkeitä pakko-oireiseen häiriöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko sulla ollut tai on joku suolistosairaus? Oletko ylipainoinen yms?
Vierailija kirjoitti:
Niin onko lihavuusongelma itse aiheutettu, jos kerran ibs:kin on itse aiheutettu? Entä alkoholista ja tupakanpoltosta aiheutuvat ongelmat?
Yritätkö väittää etteivät olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei älyllinen kapasiteettisi muuhun riitä kuin paskomiseen :) Ketju ja housusi ovat nyt molemmat täynnä ripuliasi... bravo!
Hienot projisoinnit sieltä, idiootti hahaha
Ja joo, kiukkus ja paha olos näkyy vaikka kuinka yrität peittää sitä noilla passiivis-agressiivisillaa hymiöilläs
"No onko sulla ollut tai on joku suolistosairaus? Oletko ylipainoinen yms?"
Itse en puhukaan muista, joten olen myös jäävi arvioimaan itseäni.