Pystyykö rikkaat/rahalla jotenkin pakenemaan maasta jos sota alkaa?
Miten oli viime sotien aikaan, paettiinko täältä?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Millaiseen muotoon omaisuus kannattaisi muuttaa? Isäni sanoi että jos sota tulee ja raha makaa pankkitilillä niin inflaatio syö sen. Kultaako ostan? Kannattaisiko asunto myydä?
Rikkaalla on monta huolta, sanotaan.
Normaalista tilanteesta poiketen kiinteä omaisuus -- erityisesti kiinteistöt, maa/metsä (vast.) -- ei ole yhtä itsestäänselvästi kannattava sijoitus. Tilanteen rauhoituttua voi käydä ilmi, että omaisuudesta olisi kannattanut pitää kiinni, mutta kukaan ei voi varmasti tietää etukäteen mihin droonit iskevät ja rajat piirretään.
Vuokralla asuminen on turvallisuushakuisen valinta. Ja valikoidut ulkomaiset rahastot (puolustus, energia, jne.) ulkomaisessa rahalaitoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty. Suomalaisen virkamiehen lahjominen ei ole helppoa.
Hah, mihin siinä virkamiestä tarvitaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten täällä Suomessa on ukrainalaisia miehiä? Miksi eivät ole sotimassa? Minun naapuritalossa on kauhea lauma niitä, myös perheineen. Kälättävät pihalla ja tupruttavat tupakkaa. Kakarat kirkuvat kuin riivatut.
Ukrainassa on erilaiset lait kuin Suomessa. Suomessa kaikki ovat sodassa maanpuolustusvelvollisia, myös naiset, Ukrainassa ei.
Jep. Meillä lukee perustuslaissa, että jokaisella Suomen kansalaisella on maanpuolustusvelvollisuus. Ja hyvä niin.
Jos sota syttyy, niin itse en poistu täältä. Olen sen verran isänmaallinen nainen, että mieluummin otan vihollisen pommin talooni kuin karkaisin pois kotimaastani. Teen sen minkä valtiovalta käskee. Ne jotka ilmoittavat lähtevänsä karkuun jos/kun sota syttyy ovat silmissäni epäisänmaallisia luusereita.
Näinhän sen pitäisi tietysti olla.
Katselin juuri katuhaastattelua, jossa äiti kertoi, että hän ei antaisi poikaansa edes varusmiespalvelukseen saati etulinjaan. Sitten ovat nämä suomalaiset, jotka lähtevät Ukrainan rintamille, tai pyörivät maailmalla YK:n (vast.) rauhanturvatehtävissä.
Joidenkin mielestä kymmmenen vuoden passin hankkiminen ei venettä kaada.
Järjetöntä touhua, mutta demokratioisssa ei ilmeisesti ole parempiakaan vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Nalle pakeni jo, mutta ryöstöverotusta
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensiksi täältä ryysii ulos Suomeen tulleet ulkomaiset Kela-matkaajat.
Jep. Satavarma että lennot somppumaahan on täynnä. :D Mun puolesta voisivat nyt jo häipyä.
Siitä on pidetty huolta, ettei niillä ole maanpuolustusvelvollisuutta.
Mutta oikeuksia on sitäkin enemmän.
Miksi näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Satavarma että lennot somppumaahan on täynnä. :D Mun puolesta voisivat nyt jo häipyä.
Suomen valtio maksaa pakolennot ja Kela jatkaa rahan lähettämistä ulkomaille. Muuten tulee mainehaitta Suomelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä on pidetty huolta, ettei niillä ole maanpuolustusvelvollisuutta.
Mutta oikeuksia on sitäkin enemmän.
Miksi näin?
Sodan tullessa rikkaat ostavatkin sitten somalipassit, niin pääsevät jouhevasti pakoon arvoesineet matkatavaroissa.
Kaksikin kotia Suomen ulkopuolella on jo hankittu. Mikään sota ei ala eikä mikään raja mene kiinni yhdessä yössä. Kun on selvät vaaran merkit, voi siirtyä muualle vaikka kuukausia ennakkoon.
Kaikilla kellä varaa on, asiaan on jo varauduttu.
Mulla on 19v poika. Kannattaako hänen käydä sivari vai armeija - siis sotaa ajatellen. Hän on saamassa juuri ADHD diagnoosin.
Vierailija kirjoitti:
Voisi taas olla vähän vähemmän tätä venäläisten trollien harjoittamaa uhkakuvien maalailua ja sosiaalisen eripurien lietsomista täällä. Ylläpito hei.
Se on kuule ihan länsi,joka tätä sotapaniikkia ja massahysteriaa on lietsonut jo vuosia,että mitä tarkoitat venäläisillä trolleilla? Avaa logiikkaasi nyt edes jotenkin?. Kun köhä saatiin taputeltua ja kansalaiset ottamaan tutkitut ja turvalliset ja nyt kun syövät ovat räjähtäneet käsiin,on hyvä kiihottaa ja aivopestä kansalaisia eliitin 2030 agendan juoksupojiksi. Idästä se uhka ei ollut tulossa, vaan lännestä jatkuvan provosoinnin muodossa. Kyllä se karhu nukkuu talviunet,jos sitä ei lähdetä kepillä tökkimään,mutta Suomen globalistipoliitikot nimenomaan haluavat ärsyttää ja härnätä jotta sota saataisiin aikaan. Kansalaiset joutavat kuolla,kunhan rikkaat saavat rikastua asekaupoillaan ja massapropagoinnin avulla.
Siinä ei kauan mene kun rikkaat on teillä tietämättömissä. Osa toki jää mutta ei heitä aseen takana näe. Esikuntahommia tai jotain muuta vaaratonta. Tavan kansa se on aina Suomen sodat sotinut ase kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi taas olla vähän vähemmän tätä venäläisten trollien harjoittamaa uhkakuvien maalailua ja sosiaalisen eripurien lietsomista täällä. Ylläpito hei.
Se on kuule ihan länsi,joka tätä sotapaniikkia ja massahysteriaa on lietsonut jo vuosia,että mitä tarkoitat venäläisillä trolleilla? Avaa logiikkaasi nyt edes jotenkin?. Kun köhä saatiin taputeltua ja kansalaiset ottamaan tutkitut ja turvalliset ja nyt kun syövät ovat räjähtäneet käsiin,on hyvä kiihottaa ja aivopestä kansalaisia eliitin 2030 agendan juoksupojiksi. Idästä se uhka ei ollut tulossa, vaan lännestä jatkuvan provosoinnin muodossa. Kyllä se karhu nukkuu talviunet,jos sitä ei lähdetä kepillä tökkimään,mutta Suomen globalistipoliitikot nimenomaan haluavat ärsyttää ja härnätä jotta sota saataisiin aikaan. Kansalaiset joutavat kuolla,kunhan rikkaat saavat rikastua asekaupoillaan ja massapropagoinnin a
😂😂😂😂😂😂😂😂 tirsk...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten täällä Suomessa on ukrainalaisia miehiä? Miksi eivät ole sotimassa? Minun naapuritalossa on kauhea lauma niitä, myös perheineen. Kälättävät pihalla ja tupruttavat tupakkaa. Kakarat kirkuvat kuin riivatut.
Ukrainassa on erilaiset lait kuin Suomessa. Suomessa kaikki ovat sodassa maanpuolustusvelvollisia, myös naiset, Ukrainassa ei.
Jep. Meillä lukee perustuslaissa, että jokaisella Suomen kansalaisella on maanpuolustusvelvollisuus. Ja hyvä niin.
Jos sota syttyy, niin itse en poistu täältä. Olen sen verran isänmaallinen nainen, että mieluummin otan vihollisen pommin talooni kuin karkaisin pois kotimaastani. Teen sen minkä valtiovalta käskee. Ne jotka ilmoittavat lähtevänsä karkuun jos/kun sota syttyy ovat silmissä
Kylläpä sinulla on lapsellisia ajatuksia. Ite en jää mistään hinnasta tänne tapettavaksi tai saati töihin. Inhoan tätä kylmää ja nihilististä maata jo muutenkin. Se kun jäätte pommin ruuaksi, ehkä poikannekin vielä kuolevat sodassa ja saavat sankarin leiman.
Jos sota tästä laajenee, niin se voi olla sen tyyppinen, että pitää päästä karkuun aika kauas. Eli Ruotsi on liian lähellä.
Silloin moni rikaskaan ei ole voi järjestää itseään turvaan. Kulkeeko edes lentokoneet jos tilanne eskaloituu nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkun lähtee vaan. Ei minulla ole mitään syytä jäädä maata puolustaan.
Tietenkin jäät. Ei sosiaalitukia makseta muihin maihin.
Sosiaalituet saattavat olla jopa paremmat muissa maissa.
Nämä sinun halveksimat rikkaat ovat reserviupseereita ja lähtevät sotaan isänmaata puolustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 19v poika. Kannattaako hänen käydä sivari vai armeija - siis sotaa ajatellen. Hän on saamassa juuri ADHD diagnoosin.
Sivari, helposti saa myös vapautukseen armeijasta. Onneksi omat poikani eivät ole käyneet armeijaa, helposti ovat saaneet vapautuksen. Siinäpähän näitten super äitien superpojat kuolevat sodassa.
Vierailija kirjoitti:
Siinä ei kauan mene kun rikkaat on teillä tietämättömissä. Osa toki jää mutta ei heitä aseen takana näe. Esikuntahommia tai jotain muuta vaaratonta. Tavan kansa se on aina Suomen sodat sotinut ase kädessä.
Kuka/mikä on tava ?
Mitä hyödyt tuosta? Valtio on romahtamassa muutenkin.