Yhteiskunnassa on jotenkin synkän odottava tunnelma
Jotenkin on sellainen kutina, että jotain pahaa on tulossa lähivuosina,sotaa tai lamaa tai molempia. Muilla samat aistimukset?
Kommentit (235)
"Toimeentulotuen hakijalle säädettäisiin aiempaa vahvempi velvoite hakea ensisijaisia etuuksia toimeentulotuen sijaan. Ensisijaisia etuuksia ovat mm työttömyysturvaetuudet ja opintotuki. Koskee myös YRITTÄJIÄ joiden yritystoiminta ei ole kannattavaa."
https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/toimeentulotuen-kokonaisuudistus-la…
Odottava tunnelma oli seitkytluvulla jehovantodistajillakin, kun silloin piti tulla harmageddon ja jehovantodistajine pelkästään piti päästä taivaaseen, paitsi että laskelmien mukaan sinne ei enää mahdu ketään
Minulla oli. Mutta nyt ei enää. On tullut luottamus. Olen aika herkkä aistimaan tendenssejä.
Olen tehnyt mukavat summat rahaa asuntokaupoilla tämän takia.
Nyt en usko, että Suomea uhataan.
"Hohhoijaa. Tietysti se haluaa rauhaa, mutta ei sellaista jonka alakynnessä olevat Ukraina ja EU yrittävät sille sanella. Yhtä hyvin voi sanoa ettei Ukraina ja EU halua rauhaa, kun eivät ole Venäjän rauhanehdotuksiin suostuneet."
Aina yhtä kiva, kun iigori kertoo olevansa iigori.
Venäjän "rauhanehdotukset" tiedetään. Ja muutenkin koko ketju on täynnä venäläisiä, joten älytöntä puhua Suomen tilanteesta, kun Venäjä on se, joka on pilannut koko Euroopan tilannetta sodan aiheuttamalla energian hinnan nousulla.
Putinin rääpäle on syypää moneen asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli. Mutta nyt ei enää. On tullut luottamus. Olen aika herkkä aistimaan tendenssejä.
Olen tehnyt mukavat summat rahaa asuntokaupoilla tämän takia.
Nyt en usko, että Suomea uhataan.
Nyt jokainen viisas lähtee asuntokaupoille, eikä jää odottelemaan niitä "parempia aikoja" eli hintojen nousua
Vierailija kirjoitti:
Me noustaan tästä. Muttan ensin tarvitaan pohjakosketus. Mitä nopeammin sitä paremmin.
Ei nousta. Suomella ei ole varaa nousta. Maa on konkursissa vuonna 2026. Ysärin alku toistuu.
Vierailija kirjoitti:
"Toimeentulotuen hakijalle säädettäisiin aiempaa vahvempi velvoite hakea ensisijaisia etuuksia toimeentulotuen sijaan. Ensisijaisia etuuksia ovat mm työttömyysturvaetuudet ja opintotuki. Koskee myös YRITTÄJIÄ joiden yritystoiminta ei ole kannattavaa."
https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/toimeentulotuen-kokonaisuudistus-la…
Tässä ei ole huomioitu herkät eikä työkyvyttömät? Kaikki on katsottu liian samanlaisiksi kuin robotiksi? Pitäisi miettiä jo eri kannalta miten ihmiset voivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me noustaan tästä. Muttan ensin tarvitaan pohjakosketus. Mitä nopeammin sitä paremmin.
Ei nousta. Suomella ei ole varaa nousta. Maa on konkursissa vuonna 2026. Ysärin alku toistuu.
Hah, Suomi ei ole edes lähellä Euroopan velkaantuneimpia maita, enkä ole nähnyt vielä Euroopan maita konkurssissa, iigori.
Mutta Venäjä romahtaa hetkenä minä hyvänsä, kun tyytymättömyys Putiniin leviää bensan loppumisen takia. Trollien kannattaa alkaa kerätä kaalia kaappeihin.
Tässä tehnyt varautumista.
Tulitikkuja nyt parin vuoden tarpeeksi, varaston kasvatus
Suolaa parin vuoden tarpeeksi, varaston kasvatus
Polttopuita parin vuoden tarpeeksi, varaston kasvatus
Ruokaa, kuiva-aineita, ehkä puolen vuoden tarpeeksi, varaston kasvatus menossa .
Lääkkeet, varaston kasvatus menossa, sen minkä pystyy tässä. Esimerkiksi särkylääkettä pystyy varastoon ostaa, kaikkea ei pysty.
Valmis bensaa, öljyä varastoon ostamista
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun noi Igor- huutelijatrollit tulee jokaiseen ketjuun pilaamaan keskustelut.
Mitkä keskustelut? Jengi heittelee trollien johdolla epämääräisiä onlinereita kaikesta määrittämättömästä kamalasta mikä ehkä saattaa tapahtua ja oudoista tuntemuksista. Se ei ole keskustelua. Pakolliset hallituksen haukkumiset höysteenä ilman mitään konkretiaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tehnyt varautumista.
Tulitikkuja nyt parin vuoden tarpeeksi, varaston kasvatus
Suolaa parin vuoden tarpeeksi, varaston kasvatus
Polttopuita parin vuoden tarpeeksi, varaston kasvatus
Ruokaa, kuiva-aineita, ehkä puolen vuoden tarpeeksi, varaston kasvatus menossa .
Lääkkeet, varaston kasvatus menossa, sen minkä pystyy tässä. Esimerkiksi särkylääkettä pystyy varastoon ostaa, kaikkea ei pysty.
Valmis bensaa, öljyä varastoon ostamista
Iigori menee nyt sinne kaalipeltoon kyykkimään, suunta on itäänpäin.
Vierailija kirjoitti:
Olen muusta syystä lukenut vanhoja sanomalehtiä viime vuosisadan alkupuolelta. Jo melko aikaisin 30-luvulla, ehkä 20-luvun puolellakin ainakin Karjalassa uutisoitiin jatkuvasti Venäjän uhasta. Siitä meni alle 10-vuotta niin oltiin jo sodassa.
Suomen hallitus oli vielä heinäkuussa 1939 sitä mieltä, että (suur)sodan syttyminen Euroopassa on erittäin epätodennäköistä. Saksa hyökkäsi Puolaan syyskuussa 1939 ja NL Suomeen marraskuussa 1939.
Sillä lailla.
Mua ei kiinnosta ainakaan. En lue mitään sotaan yms liittyviä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Hieno homma! Syötkö myös muiden kaltaistesi kanssa vanukasta haarukalla eksistentiaaliahdistukseesi, ja kuvaat sitä someen? Välttämiskäytös se on hienoa! Juuri teidän vuoksi sota on ehdottoman tarpeen. Opitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno homma! Syötkö myös muiden kaltaistesi kanssa vanukasta haarukalla eksistentiaaliahdistukseesi, ja kuvaat sitä someen? Välttämiskäytös se on hienoa! Juuri teidän vuoksi sota on ehdottoman tarpeen. Opitte.
Idiootti
Ns. synnytystuskat päättyy pian ja alkaa ahdistuksen aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä 😃
Vierailija kirjoitti:
Seuraan kyllä aikaani, mutta en yleä. Se on vasemmistolainen koneisto, joka tuottaa juuri noita ajatuksia joita tässä kerroit.
Tuo on se mitä sinulle toitotetaan, mutta karu totuus on että YLE antaa jatkuvasti mediatilaa varsinkin Keskisarjalle, Tynkkyselle ja Markku Ruotsilalle. Juuri lopettanut 7 vuotta vallassa ollut toimitusjohtajakin oli EK-taustainen, eli jotka ovat nykyisen hallitusohjelmankin tehneet kirjoitusvirheineen päivineen.
Kun Suomi lopettaa liiallisen m. muuton Suomeen. Rahaa liikenee myös muuhun.
Kannattaa ottaa mallia Tanskasta ja Virosta.
Jos Suomi ei koskaan opi sanomaan ei älyttömille pyynnöille ja vaatimuksille. Niin nyt on korkea aika oppia se taito.
"Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025.
Paikallisella sopimisella tarkoitetaan työpaikkakohtaista sopimista jostakin työehtosopimuksen määräyksestä, kuten työajoista, vuosilomista tai palkoista."
https://tem.fi/paikallisen-sopimisen-lisaaminen