Epäonnistuin valkosipuliperunoiden valmistuksessa
Oli ihan resepti ja kaikki, mutta lopputulos huono. Olikohan tämäkin jonkun "huippukokin" kehittämä tuotos ?
Kommentit (79)
Muuhun en ota kantaa, mutta tänä syksynä on jotenkin oudon ja pahanmakuisia perunoita eli esim just lohkoperunoista ei tulekaan hyviä kuten ennen kun se itse peruna on oudon/pahanmakuinen. Siinä ei hyvät mausteet ja riittävät paistoajat ja -lämmöt auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkosipuliperunat ei onnistu?
Tule herranjumala pois sieltä keittiöstä!!!!
Yritin tehdä niitä vessassa, eikö OK. Ap
Jurra hemala, ei veskissä. Tuulikaappi on oikea paikka, jos ei oo tuulikaappia niin sitten taloyhtiön kellarissa...te senkin äitin pikku kakka pöksyt! Ja nyt tutimaan...
Eihän se haittaa. Ei ollut kalliit ainekset. Ensi kerralla onnistuu. Hyvää.
Kokkikouluun jos valkosipuliperunat ei edes reseptillä onnistu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
47: Et ole tainnut eläissäsi edes käsitellä valkosipulia ainakaan oikein. Kun olet irrottanut kynnen, huomannet, että siinäkin on kalvo, joka pitää irrottaa. Otapa sitten se kynsi, irrota se kalvo ja halkaise se kynsi. Mitähän sieltä löytyykään? No, siellähän on sellainen pieni vihreä keskusta. Joko alat ymmärtämään?
Valkosipuli on itänyt ja epäkurantti jos siellä on vihreä keskusta. Ottakaa nyt perusasiat ruoanlaitosta ja elintarvikkeista haltuun, ennen kuin tulette keskustelemaan.
Ei se itse kynsi ole epäkurantti vaan ihan ehtaa tavaraa ilman itua. Kun idun nappaa pois, kynsi on kunnossa ruoanlaittoa ajatellen. Samalla tavalla kun perunasta ottaa idun alun pois, pystyy sen perunan käyttämään huoletta ruokiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
47: Miten muuten sinun luetun ymmärtämisen tola oikein on? Jos puhutaan kynnestä, sinä vänkäät puristimesta, johon muka laitettaisiin kokonainen valkosipuli. Häh?
LOPETTAKAA LAPSET JANKKAAMINEN!
Tuo ei ole jankkaamista, kun oikoo toisen täydellisen väärinymmärryksen oikeaksi. Toinen haastoi aidanseipäistä ja kommentoija rääkyi aidasta, millä ei ole itse varsinaisen asian kanssa mitään tekemistä.
Mä en ikinä käytä reseptejä sellaisenaan, kun aina niissä on joku feilu. Jos ei muuta, niin suolaa on liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ikinä käytä reseptejä sellaisenaan, kun aina niissä on joku feilu. Jos ei muuta, niin suolaa on liian vähän.
Tai käytetty lutkua ruokakermaa.
Vierailija kirjoitti:
Siivuta perunat, laita vuokaan, puristimella vs kynsiä useita sekaan, suolaa, pippuria, kuohukermaa ja uuniin kunnes ruskistuu pinnasta.
kuohukermaa
vi tun läski
Jätä kerma pois ja laita sen sijaan lihalientä. Ruskista pannulla, perunat, sipulit ja valkosipulit. Mausta suolalla ja mustapippurilla. Laita vuokaan ja paista kypsäksi.
Jos teet ap:n reseptillä ja tulee kovia ja mauttomia, niin laita enemmän mausteita ja paista kauemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai käytetty lutkua ruokakermaa.
Ei. Ei. Ei. Kuohukerman tilalle Rasvaton maito. Valkosipulijauhetta. Vähän Aromisuolaa ja Pussi Pakasteperunasuikaletta.
Sitten kaikki Airflyeriin. Vakkispekkikksiä ! Nam.
Minä teen valkosipuliperunat näin: kuullotan pannulla reilusti raastettua tai veitsellä pieneksi hienonnettua valkosipulia, kunnes pehmeää, lisään nestettä (kerma paras), valkopippuria ja suolaa ja saostan maissijauholla ohueksi kastikkeeksi. Jätän odottamaan.
Kuorin ja siivutan jauhoiset perunat ja ladon vuokaan perunasiivuja, kaadan päälle kastiketta, lisään perunasiivuja, kunnes vuoka on täynnä (vähän kuplimisvaraa kannattaa jättää), päälle muutama voinokare ja uuniin (tasalämpö n. 180-200 astetta) vähintään puoleksitoista tunniksi. Kokeilen välillä haarukalla kypsyyttä ja pidennän paistoaikaa, jos tarvitsee.
Suolaa täytyy laittaa aika reilusti, kuten kaikkiin perunaruokiin. Lehtien/netin ohjeissa sitä on yleensä aina liian vähän. Samoin valkosipuliperunaohjeissa valkosipulia on yleensä nuukasti. Sitä pitää laittaa paljon ja kuullottamisen vaiva kannattaa ehdottomasti nähdä, se pyöristää valkosipulin makua ja takaa sen, että sipuli "häviää" ruokaan, eikä jää sellaisia puolikovia palasia, joita itse ainakin inhoan yli kaiken.
Vierailija kirjoitti:
No millä teet kynnet murskaksi jos et puristimella?
Veitsellä, raastimella. Minä en ole ikinä omistanut valkosipulipuristinta, enkä myöskään epäonnistunut valkosipuliruoan valmistuksessa. Aivojen käyttö on keittiössäkin ihan sallittua ja reseptejä on yleensä tarpeenkin muunnella, koska harvoin löytyy sellainen, joka oikeasti sinällään tuottaa hyvän lopputuloksen. Jollei mikään muu ole pielessä, paistoaika vaihtelee uunin mukaan. Sinun uunisi on erilainen kuin reseptin laatijan.
Aika helposti korjattu jos ruoka on puoliraakaa tai mautonta, vaikeampaa on jos laittaa liikaa suolaa tai pippuria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivuta perunat, laita vuokaan, puristimella vs kynsiä useita sekaan, suolaa, pippuria, kuohukermaa ja uuniin kunnes ruskistuu pinnasta.
kuohukermaa
vi tun läski
Olepa anorektikko hiljaa, kun et ymmärrä asiasta hölkäsen pöläystä.
Vierailija kirjoitti:
Muuhun en ota kantaa, mutta tänä syksynä on jotenkin oudon ja pahanmakuisia perunoita eli esim just lohkoperunoista ei tulekaan hyviä kuten ennen kun se itse peruna on oudon/pahanmakuinen. Siinä ei hyvät mausteet ja riittävät paistoajat ja -lämmöt auta.
Jaa? Minusta kun on ollut poikkeuksellisen hyviä pottuja. Ei ole tarvinnut edes kuoria.
Vierailija kirjoitti:
Jätä kerma pois ja laita sen sijaan lihalientä. Ruskista pannulla, perunat, sipulit ja valkosipulit. Mausta suolalla ja mustapippurilla. Laita vuokaan ja paista kypsäksi.
Jos teet ap:n reseptillä ja tulee kovia ja mauttomia, niin laita enemmän mausteita ja paista kauemmin.
Hyvä resepti, mutta laitan tuohon silti purkillisen kermaa. En laita tavan sipuleita. Tällä on tehty vuosikymmeniä. Aina on kaikki mennyt kaupaksi. Parhaita seuraavana päivänä.
LOPETTAKAA LAPSET JANKKAAMINEN!